... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Piatok, 18. Novembra 2016, 14:57

no podla toho ako predchadzajuci majitel to auto dogabal na gopnik car, https://www.youtube.com/watch?v=K9CgSjQDAvE
tak by som sa cudoval, keby tie podlozky boli homologovane a celkovo - bezpecne ;),
takze prec s nimi.
 
xener
Príspevky: 1600
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Piatok, 18. Novembra 2016, 16:30

uz si videl nejake homologizovane ? :)
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Piatok, 18. Novembra 2016, 17:03

ano, v krajinach, kde sa taketo diely daju normalne zapisat do technicaku musia mat aj schvalenie.
a ten tuzer co na auto lepil bandasku a na strop spendlikmi lepil nejaku americku ci aku zastavu asi nekupoval 30mm podlozky za 100 eur
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Sobota, 19. Novembra 2016, 05:49

xener napísal:
uz si videl nejake homologizovane ? :)

Napr. http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... 9530935165
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Štvrtok, 12. Januára 2017, 11:28

Čumím už poriadne dlho som nedal žiadny update. Tož na aute som nabehal už vyše 7000 km, stále v núdzovom režime, olej stále nevymenený, ľavý zadný silent stále nevymenený a raz za čas ho započuť, ale odkedy sledujem už aj spotrebu (a nejazdím ako prasák) tak ho počuž už len málokedy.

Vzhľadom na zimnú sezónu, na snehu to pláva neskutočne, vôbec žiadny grip. A keď už som začal túto tému, dnes som skoro skončil v priekope, zachránila ma kôpka snehu. Vyprostila ma partia robotníkov ktorí mali zrovna cestu naokolo a som samozrejme nepopísateľne vďačný. Aj bez snehu sa jedná o nebezpečnú zákrutu, ako obvykle šiel som tadeto pomaly a opatrne, očividne ale nie dosť.
Nech je radšej -25°C, sice budem musieť žhaviť na 10x ale furt lepšie ako korčuľovanie na tejto bielej sračke :mrgreen:

Inak všeobecne som s autom spokojný, ako som písal stále fičím v núdzovom režime, ale na dennú jazdu do práce to nemá vôbec žiadny vplyv. Kúriť kúri, rozpadávať sa zatiaľ nerozpadáva, za mňa :thumbup:


PS: Auto nebolo umyté už... pomaly... pol roka :mrgreen:


Obrázok
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Piatok, 3. Marca 2017, 14:22

MAJOR UPDATE!

Auto má konečne riadiaci vstrek! Riadiaci vstrek (od klubáka), výmena špičky a montáž. Neklepe, netečie, nafta nepadá a dokopy ma to vyšlo neuveriteľne lacno :D
Absolútne nespoznávam to auto, a keď ešte aj turbo sa rozhodne fungovať, to je potom dačo! :D

A keď už som u toho prekliatého turba, rozoberme si to:
Turbo je riadené len a len množstvom výfukových plynov a wastegatom, ktorý v prípade dostatočného tlaku výfukové plyny odvádza mimo turbo. Takže neexistuje nič iné mimo turba samotného (ktorého súčasťou je aj wastegate) čo by mohlo spôsobiť jeho nefunkčnosť.
Ako som už písal dávnejšie, vec sa má tak že turbo funguje (boostuje) len za "teplého" (odhadom tak 13°C+) okolitého vzduchu. Celú zimu som jazdil bez turba. Na jeseň keď sa už začalo ochladzovať tak turbo niekedy fungovalo inokedy nie. Teraz jak sa otepľuje a vonku je slnečno a 15°C turbo zase funguje.
Tak prosím pekne, ak turbo nie je riadené ničím iným ako wastegatom, ako je možné, že na funkčnosť turba vplývajú také drobné zmeny teplot? Veď predpokladám že motor, výfukové zvody aj turbo sú za behu také horúce, že nejakých 10°C hore dole tam toho veľa nezmení.
Možno je to len blbosť a teplota vonkajšieho vzducu na to nemá žiadny vplyv, ale moje pozorovania (vplyv teploty na funkčnosť) sú pravdivé alebo neviem ako to nazvať. Nechce sa mi veriť že to vždy bola len zhoda okolností.

Moja teória je taká, že klapka wastegate je zanesená od sadzí a nedosadá správne tj. výfukové plyny nedokážu dostatočne roztočiť turbo pretože unikajú do výfuku namiesto do turba. Niekedy sa to možno dokáže natlakovať, klapka sa kus pohne a dosadne.

Sice to s vonkajšou teplotou nemá nič spoločne, ale pripadá mi to najreálnejšie.
Alebo je v háji wastegate actuator a robí si čo chce :D

Bez demontáže turba tak či tak nič nezistím ale človek nikdy nevie či to nebude len nejaká drobnosť?

Nejaké nápady? Zo sania ide hadička do tlakového snímača, ktorý by pri nedostatočnom tlaku mal hodiť auto do núdzáku, čo sa nedeje, ale beztak by to nemalo vplyv na funkčnosť turba. Pozeral som, že do sania ide ešte nejaký konektor ktorý by mal byť snímač teploty nasávaného vzduchu, ale ani ten by nemal mať žiadny vplyv na funkčnosť turba.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Piatok, 3. Marca 2017, 18:40

Hadička od ovládania westgate ide kam? Do nejakého elektromagnetického ventilu? Tipujem že v tom by mohol byť problém. Prepoj hadičku ktorá ústi za turbom do sania s tým westgateom, obídeš tak ten snímač.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
koumak
Príspevky: 247
Registrovaný: 10.4.2011
Auto: Audi A8 4,2tdi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Sobota, 4. Marca 2017, 07:11

Wastegate je ovladany tlakom priamo z kompresorovej komory, nie podtlakom. Uz si nepamatam presne motor manazment tychto turbo diesel sport ale tie cidla su celkom zasadne pre vykon. Do nudzaku sa mi podarilo padnut iba ked som isiel nad tlak ktory dokazal snimac vyhodnotit. Raz som zabudol zapojit ten snimac teploty a auto bolo uplne mrtve. To samozrejme dava zmysel lebo teplota nasateho vzduchu ovplyvnuje kolko nafty si to dovoli vstreknut. Turbo hlavne potrebuje spaliny aby sa rozkrutilo a ked nie je nafta, neni ani boost.

Skor nez by som zhodil turbo by som este vyspliechal tie snimace, pozrel konektory pripadne skusil diagnostiku. Taketo ide neide chyby zriedka byvaju mechanickeho povodu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Nedeľa, 5. Marca 2017, 11:43

Chcea povedat, ze westgate je ovladany priamo od tlaku za duchadlom? Bez nejakej regulacie? To sa mi nezda, uz stare td motory od vw mali elektromagneticky ventil, do ktoreho isla hadicka zo sania a od neho potom hadicka do westgate.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] Nádor odoperovaný!

Nedeľa, 5. Marca 2017, 12:35

K turbu na aute nie je zrovna ľahký prístup takže to neviem povedať jak je to tam poriešené, ale mám tu "náhradné" turbo a jak na ňom tak aj v ETK ( http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1465 ) vedie hadička z wastegate actuátoru priamo do turba, bez akýchkoľvek elektromagnetických ventilov.

Inak, odkiaľ objednávate skrutky a matice? Napríklad skrutka ktorá drží silenta zadného ramena (majú ho v prebmw ale 5€ za 1 skrutku?) alebo matice výfukových zvodov, tie napríklad u nás nemajú nikde.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
koumak
Príspevky: 247
Registrovaný: 10.4.2011
Auto: Audi A8 4,2tdi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318tds] Riešime turbo

Nedeľa, 5. Marca 2017, 22:07

mas to tak na druhom turbe, mas to tak v katologu, tak to tak budes mat asi aj v aute :D proste je to riadene pretlakom. Neni to idealne ale je to jednoduche a funguje to, a nema sa tam moc co pokazit. Skontroluj tie snimace. Daju sa pomerat. MAP by mal mat nejake rozmedzie napatia na vystupe (ake to uz si nepamatam ale je to x krat omielane aj tu na fore) a snimac teploty by mal byt obycajny ntc. Natahal by som si kable do kabiny a sledoval ci to negeneruje nezmysly za jazdy, ak zavada nebude zjavna hned. Od nejakeho roku tam davali uz aj vahu vzduchu, aj to moze blbnut.

Chutovecky ktore nikde nemaju a nechce sa mi nahanat jazdene kupujem v autorizaku. Rychle, jednoduche a casto aj prekvapivo lacne.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E36 318tds] Riešime turbo

Pondelok, 6. Marca 2017, 13:49

milosss: u TDS je na turbe pretlakova a nie podtlakova banka, ked stupne tlak na pozadovanu hodnotu tak pretlakova banka potiahne wastegate a prebytok vyf. plynov ide do obtoku, uplne jednoduche riesenie

Zarrick: snimac tlaku do ktoreho ide hadica zo sania nehadze auto do nudzaku ked je nizky tlak, ta len dava info pre RJ o zvysenom tlaku a podla toho pridava davku paliva, ked RJ nema info o tlaku (je vadny snimac, alebo hadicka) tak neprida davku paliva, a auto pojde lenivo ako hladky dizel, mozno prave tam by si mohol mat problem, v tom snimaci
do nudzaku by to hadzalo len keby bol tlak privysoky, tds ma ten snimac tusim do nejakych 1,5bar potom to uz pada do nudzaku, ale to neni tvoj problem, najprv treba vyriesit aby nejaky tlak vobec bol :D
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318tds] Riešime turbo

Pondelok, 6. Marca 2017, 18:04

Chlapi sakra, kde v príspevku píšem o podtlaku? Jasne že obtok je riadený pretlakom ale aj ten som očakával, že má svoj regulačný člen. Mali to tak staré TD motory a aj TDI, čakal som že TDS to má rovnako spravené.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E36 318tds] Riešime turbo

Pondelok, 6. Marca 2017, 19:38

som myslel ze myslis na podtlakovu regulaciu s tym ventilom n75 ci jak sa to vola
proste na tds len priamo hadicka od kompresorovej casti do pretlakovej banky, s tlakom sa tam da troska pohrat iba nastelovanim dlzky tiahla
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318tds] Riešime turbo

Pondelok, 6. Marca 2017, 20:08

N75 má aj 66kW TDI, ktoré má westgate ovládaný pretlakom. Riešil som to na svojom aute. A čo som pozeral nedávno kamarátove TD 55kW v Golfe mk3, tak ten mal tiež nejaký elektromagnetický ventil, do ktorého tie hadičky šli. Ja som to toitž na mojom vyriešil práve preskočením toho elektromagnetického ventilu, že som to spravil tak, ako to má teda v sérii TDS. Ale očividne to je tam asi na dve veci, kedže to BMW nepotrebuje :D
Nur Original ist Legal.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: bmw-fan-ke a 15 neregistrovaných