... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 13:28

áno, relé žhavenia na e36 je v "kapse" pod oknom na vodičovej strane. Prístup k tomu je z motorového priestoru. Relé by malo byť pripevnené nad riadiacou jednotkou, identifikuješ ho podľa 6tich hrubších vodičov (v tvojom prípade 4roch :) )
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 15:06

Takže v servise mi nepovedali nič nového čo som už v klube nezistil :D Vymenený riad. vstrek bol od nafty, po vysušení a poriadnom dlhom potúrovaní motoru sa žiadna nafta neobjavila ale bolo mi povedané nech sa na to mrknem jak s tým dojdem domov. Inak našla sa aj naftová mláčka vedľa vstrek. čerpadla... :D Takže čaká ma vyčistenie a nastavenie vstrekov, pretesnenie a nastavenie vstrekovacieho čerpadla a nastavenie motoru. Hmm, hmm, kto by mi to asi tak spravil... :D (ano starynovy, pozerám na teba :D )
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Štvrtok, 6. Októbra 2016, 06:42

Tak sa včera večer vymenil riad. vstrek za nejaký random neriadiaci z tej kôpky vstrekovačov čo som dostal k aute (z ktorých asi 3 boli z 2.4td) a pán automechanik si riadiaci zobral späť s tým, že ho vyčistí a dnes večer prinesie a zas ho hodíme do auta. A světe div se, s tým random neriadeným vstrekovačom som ráno naštartoval na brnk, žiadne padanie nafty.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Piatok, 7. Októbra 2016, 06:40

Tak sa včera večer vymenil ten náhodný neriadiaci vstrek za "opravený" a "pretesnený" riadiaci vstrek (údajne ten istý čo odviezol, čiže vrch 25tds, spodok 18tds), dal sa do auta, naštartovalo sa, motor bol teplý takže až ráno som mohol odskúšať či tečie.
.
.
.
Tiekol
.
.
.
A ako bonus, teraz už aj klepe, zhruba ako pri prvej výmene za ten klepajúci full-25tds. A samozrejme dymí jak pča.

Už mne z celej tejto situácie začína klepať v gebuli.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Sobota, 8. Októbra 2016, 18:57

No uz by bolo na case sa na tie pokusy vysrat a mat funkcne auto pred zimou este. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Sobota, 8. Októbra 2016, 22:44

:thumbup: presne tak. Kúpil si ho za 1300, čo nie je tak veľa (aj keď na to v akom je stave je do dosť), takže s nejakou rezervou na opravy si snáď rátal. Investuj pár pár stovák €, sprav si výlet na oravu a budeš mať pokoj.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 14:15

Klepanie vstrekov vyriešené - teda vyriešilo sa to samo :D Jak aj po výmene klepajúceho vstreku motor stále klepal, tak na druhý deň to už prestalo a vstreky sú už pekne tiché a ani nafta nepadá, studené štarty na jedničku. Sice stále v núdzáku, ale aspoň to už neznie (až tak) ako Zetor.

Ale teraz pre zmenu sa mi pri pomalejšej jazde na výmoloch ozýva akési búchanie zo zadku auta ](*,)
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2086
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E36 E87
Kraj: Košický
Bydlisko: MI/PO

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Piatok, 14. Októbra 2016, 14:05

Dnes som ťa videl v Trhovišti okolo 14:20, to nasávanie na kapote je teda dosť že fu :D Ale ináč celkom pekná E36 :)
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Piatok, 14. Októbra 2016, 15:00

zarrick ty tu kapotu mas stale povodnu este?
to je zdraviu skodlive, ked sa na to musis divat spoza volantu, ja napisem znamemu co ma vrakovisko ci sa mu tam nejaka kapota nevola na E36, aj keby bola cervenej farby bude to menej kricat :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Sobota, 15. Októbra 2016, 07:36

nj, ten nádor na predku je nezameniteľný :mrgreen: už mám predstavu čo s tým a jak, ale teraz je na prvom mieste technický stav auta. Novú kapotu ( a aj kufor) zbytočne kupovať, nie sú búrané ani nijak zvlášț zrezlé (kufor kúsoček načnutý), takže imo stačí poriadna konzervácia a şup s tým do wrapu :D
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Núdzový režim

Sobota, 15. Októbra 2016, 20:36

Tákže voda z auta ČIASTOČNE vypustená, kvôli prístupu k vypúšťacej skrutke chladiča musel dolů intercooler - u toho som sa aspoň uistil, že v ňom nie je žiadny olej. Takže, vrchnák expanzky dole, vypúšťacia skrutka von, niečo vytieklo. Dal sa dole termostat, z bloku tiež niečo vytieklo. Naštartovalo sa bez vody a intercooleru (turbo krásne pištilo) - niečo zase vytieklo.
Do nádobky sa podarilo zozbierať tak 3,2L, a ešte zhruba tak liter vytiekol do jamy.
.
.
.
.
Kde je zbytok? :mrgreen: Je ešte nejaká vypúšťacia skrutka na bloku motoru?



Inak asi sa našla príčina búchania zadku - uvoľnený tepelný štít výfuku - štít od 4 skrutiek úplne odtrhnutý, 3 som spravil, ku štvrtému už bol blbý prístup. Nejak sa mi nezdá, že by ten štít tak búchal, ale pozícia sedí (vľavo vzadu) a predtým to nebolo takto uvoľnené, tak uvidíme zajtra na skúšobnej jazde.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E36 318tds] R.I.P. Výmena chladiacej zmesi

Nedeľa, 16. Októbra 2016, 08:44

na bloku je vypustacia skrutka, cca pri turbe, ked sa na to pozries zo spodu budes ju vidiet, tam ti vytecie zbytok
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Výmena chladiacej zmesi

Nedeľa, 16. Októbra 2016, 09:44

Skrutku sme nenašli, ani sme na to už nemali nervy. Dolialo sa cca. o 2L viac ako sa vypustilo. Po krátkej testovacej jazde sa zistilo, že predpokladane vadný termostat nestál za príčínou prečo sa ručička teploty vody zastavuje na prvej čiarke - zase sa tam zastavila. Ale voda nevyvrela, což je fajn :mrgreen:
Tiež sa zistilo, že uvoľnený tepelný štít výfuku nestál za príčinou búchania zadku - zadok furt búcha :mrgreen:
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318tds] R.I.P. Nervy

Nedeľa, 16. Októbra 2016, 10:39

A si si isty, ze je to v nudzaku? :D Ten motor robi 1,52kW/mg/H, s takymi tryskami ktore klepali ale sa sami "opravili" uz moze byt kdesi okolo 50kW. Ten karbon z ihly a sedla nezmizne.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Nervy

Nedeľa, 16. Októbra 2016, 10:51

Ano, vez riadiaceho vstreku by som povedal že asi ano :mrgreen: Prečo to vtedy krátko po výmene stále klepalo a na ďalší deň už nie, neviem, ale pocitovo je teraz výkon na tom rovnako ako v momente keď se mi utrhol kábel pôvodného vstreku a auto prvý krát padlo do núdzového režimu.

Keď už nič iného, tak aspoň už to konečne fajne kúri a vo vode už nie je len hrdza ale aj nemrznúca zmes :mrgreen:
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: ceco232 a 41 neregistrovaných