... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Pondelok, 3. Októbra 2016, 13:40

OK, díky, až bude krajšie tak sa na to pozriem, akosi už nemám chuť dvoma autami merať cestu k nemu, nechať tam auto, späť, potom pre auto zase dvoma autami. Vopruz. Snáď to bude len nejaká drobnosť.
Prepadové hadičky mám inak zaslepené, kam by inak výstup z prep. hadičiek smeroval? Či je dobre zaslepený aj ten druhý koniec, tam to môže dostávať vzduch. Ale prečo by to tam zrazu dostávlao vzduch, snáď to nebabral.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Pondelok, 3. Októbra 2016, 14:13

hej zabudol som, že TDS tlačí naftu len vtedy keď žhaví. Tak potom za predpokladu, že žhaviče sú ok bude niekde vzduch ako píše Viktor. A zohriaty štartuje normálne?
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Pondelok, 3. Októbra 2016, 14:15

Ano, zohriaty štartuje relatívne dobre. Trošku ťažšie lebo vstrek. čerpadlo (nežhaví, takže dlhšie točí), ale aj by som povedal, že po výmene vstreku a jak chujovo štartuje za studena, tak teraz za tepla štartuje lepšie ako predtým :D

Teraz jak v práci skončím, skúsim spraviť ako to štartuje s jedným žhavením/natiahnutím nafty, a ako s viacnásobným žhavením/natiahnutím nafty.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Pondelok, 3. Októbra 2016, 14:29

ja len logicky, že ak padá nafta, tak za tepla, kedy už ani podávacie čerpadlo nie je v prevádzke by som čakal, že to bude štartovať rovnako zle, alebo ešte horšie.
Keď som menil hlavu (regulačnú) na čerpadle a dostal sa mi vzduch do hadičky medzi filtrom a čerpadlom, tak to za tepla krútilo krútilo a nič. Na chvíľu som natvrdo pustil čerpadlo a draplo to hneď. Že by ti sa ti zavzdušňovalo len za studena? Nezdá sa mi. Chcelo by to skontrolovať predvstrek.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Pondelok, 3. Októbra 2016, 14:35

Tak ono sa to možno zavzdušňuje len pomaly, za studena štartujem ráno a po práci čiže po 13 a 9 hodinách státia. On ten zlý štart ani nebude daný tým či je motor studený alebo teplý, ale skôr tým jak dlho auto stálo.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Utorok, 4. Októbra 2016, 06:46

Taaaže vymenený riad. vstrek tečie, hlavne v mieste kde sa spája vrchná a dolná časť, aj bolo vidno ako sa to pán automechanik snažil utesniť červeným silikónom. No nič, vstredu to už bude tretí pokus na opravu toho zasraného riadiaceho vstreku :D

Inak štartovať to štartuje, len človek musí minimálne 6x krát nechať podávacie čerpadlo plne natiahnúť palivo, až tak to naštartuje. Môžem potvrdiť, že 4 natiahnutia nestačia, skúšal som to po práci a nope :D


Btw, má zaslepenie prepadov nejaký blahodárny vplyv na výkon? Nechápem prečo by to inak predchádzajúci majiteľ robil.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 08:08

Dnes som šiel na istotu, 7 nažhavení & natiahnutí nafty, sice som naštartoval, ale prvých 20-30 sekúnd po štarte motor nepekne kašľal, holt tam nebolo dosť nafty, po dokašľaní už bolo všetko v poriadku, voľnobeh pekne stabilný. A pán mechanik telefón nebere =D>
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 09:04

A si si istý že ti to žhaví?
Mohol si už dávno si natankovať za 30€, otočiť Dolný Kubín a starynovy by ti to spravil tak ako to má byť.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 09:12

No veď, do prdele už....
Nie som si istý, že mi to žhaví, ale pokiaľ po dlhšom státí nažhavím/natiahnem naftu len raz, normálne počuť že prvých 5-7 sekúnd to vôbec nemá šancu chytiť lebo tam nie je nafta a až po tých 10s. to začne chytať, štartovať. A hlavne to pred výmenou vstreku štartovalo na brnk, nech som stál akokoľvek dlho. Takže podľa toho čo som pozisťoval po nete, podľa mňa na stopro padá nafta.

A akosi nevidím dôvod prečo byto zrazu nemalo žhaviť, zrovna po výmene riadiaceho vstreku.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 09:22

Máš predkomôrku, v týchto teplotách to bez žhavenia nenaštartuje vôbec, postupným štartovaním vzniká kompresia a teplo a preto má tendenciu chytiť až neskôr.
AK máš možnosť, postav auto zadnou časťou do kopca. Ak ti padá nafta, toto by to malo eliminovať a vieš že to nie sú žhaviče. Prípadne si ich premeraj, žhaviaca relé odíde zo dňa na deň.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 09:36

Keby odišlo relé tak by nežhavilo vôbec, nie? A keby ráno nežhavilo, tak by som asi v 6°C nenaštartoval :D Či?
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 10:12

To, že niečo išlo predtým, neznamená, že to ide aj teraz. Samozrejme to nemusí byť tvoj prípad, ale prečo sa neuistiť?. Premeraj ich, mali by mať okolo 1ohm. A tiež si zmeraj, či pri žhavení ide do nich šťava. Lebo, to, že ti prístrojovka ukazuje, že žhaví sa môže biť s realitou. Tým si len potvrdíš, že téma žhavenie nie je príčinou dlhých štartov a môžeš sa "hýbať" ďalej.
Potom sprav to čo píše Milosss, alebo čo som už písal, ráno najprv prepoj kontakty relé podávacieho čerpadla, alebo iným spôsobom spusti podávacie čerpadlo, nechaj ho bežať kľudne nejakú tú minutu a štartuj. Napíš výsledok.
Naposledy upravil/-a pegass325 v Streda, 5. Októbra 2016, 13:32, upravené celkom 1 krát.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 10:16

pegass325 napísal:
Potom sprav to čo píše Milosss, alebo čo som už písal, ráno najprv prepoj kontakty relé podávacieho čerpadla, alebo iným spôsobom spusti podávacie čerpadlo, nechaj ho bežať kľudne nejakú tú minutu a štartuj. Napíš výsledok.
Spravím, už som to čítal od ViktoraDDD v nejakej inej téme, tak uvidíme čo to spraví. Ráno som 7x točil kľúčikom tak, že som vždy nechal čas čerpadlu aby prestalo ťahať naftu. Teraz po práci sa zamerám na žhaviče a skúsim viackrát za sebou rýchlo nažhaviť a tak naštartovať, uvidíme čo to spraví.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 10:24

Presne, to spustenie čerpadla bude ešte lepšie ako stavanie auta zadkom do vzduchu, ale v núdzi pomôže aj tento spôsob.
A ak máš dobrú kompresiu tak bez žhavenia po niekoľko desať sekundovom štartovaní to chytí aj pri týchto teplotách. Ja so svojou predkomôrkou naštartujem na šupu bez žhavenia do nejakých 13 až 15 stupňov, nevidím dôvod, aby to pri 6 stupňoch s dobrou kompresiou po toľkom sekundovom driapaní neodpálilo. Ako, to je už druhá vec.
Ak nemáš merák ani nič podobné, odpoj relé žhavenia a štartuj. Ak to spraví to isté, vieš že sa máš zamerať na žhaviče alebo relé.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Autor témy
Príspevky: 1324
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E92
Kraj: Košický
Bydlisko: Oberungarn

Re: [E36 318tds] R.I.P. Studený Štart

Streda, 5. Októbra 2016, 10:42

Merák mám, ale určite skúsim vyhodiť relé žhavičov a tak naštartovať. Len čo som čítal, tak to relé bude pri RJ a nie pri poistkách.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 22 neregistrovaných