Nedeľa, 19. Júla 2020, 18:57
Po dlhšom čase zdravím opäť.
Od včera sa na Dorotke menili káblové zväzky piatych - kufrových dverí a zadného skla. Rozhodol som sa ísť cestou výmeny celého zväzku, nakoľko nadpájanie časti jednotlivých káblov sa mi veľmi nepozdávalo. Tak som si objednal originálne káblové zväzky a pustil sa do výmeny - cena 380€ dokopy oba, Ľ aj P.
Poviem to asi takto - je to zdĺhavý proces, ktorý mne osobne zabral necelé 3 dni, a hlavne - je to tak trochu pôrod. Nikdy predtým som to nerobil, takže som netušil čo ma čaká, nemal som naštudované ani žiadne návody z internetu, resp. YT. Predpokladám, že pri výmene a nadpájaní jednotlivých káblov je tento proces výrazne kratší a jednoduchší, ale ako píšem, touto cestou som ísť nechcel. Mám rád origo riešenia.
Treba si ale uvedomiť a s tým aj počítať, že oba káblové zväzky sa robia pre LCI - facelift verziu - na strane strechy sú zakončené konektormi, ktoré išli samozrejme preč a manuálne sa nadpájali jednotlivé káble podľa farby pri horných reproduktoroch. Ovšem nie je všetko tak ako sa javí...
Zopár postrehov:
- keďže moje auto je predLCI - predface, nepasujú konektory pre kufrové svetlá - treba prehodiť z pôvodných zväzkov (farba vodičov sedí), jeden kábel pri každom konektore svetiel ostane pri predface modeli navyše - pri facelifte sú zrejme aj tie LED pásiky (inak si to vysvetliť neviem), ktoré sú asi týmto vodičom napájané - ja som zaizoloval a nechal tak
- treba prepinovať konektor na spínač kufrových dverí (nie zadného skla) z pôvodného zväzku na nový - vodiče aj piny sedia - konektor na novom zväzku je totiž menší
- v ľavom káblovom zväzku je v prípade predfaceliftu jeden samostatný sivý vodič (zakončený takými okrúhlymi konektormi na oboch stranách) navyše - netuším, čo napája, u mňa nepoužité - zaizolované, voľne ponechané
- v pravom káblovom zväzku bol v mojom prípade navyše jeden modrožltý vodič - končil v dátovom konektore diversity modulu. Zrejme sa týka faceliftu, alebo možno aj predfaceliftu, ale s inou výbavou, napr. satelitné rádio alebo niečo podobné (môžem sa aj mýliť, naozaj neviem, znalejší nech ma opravia), každopádne u mňa bol navyše, takže som ho nezapojil, iba zaizoloval a nechal tak. Samotný konektor do diversity pasuje, a ten vodič bol v konektore na pozícií, ktorú som ja pôvodne obsadenú nemal, takže ma to nejak netrápilo, zvyšné vodiče v tom konektore boli bez zmeny
- rovnako v pravom zväzku treba spojiť dva tenšie hnedé vodiče dokopy, a až potom ich spojiť s vodičom na strane auta - v novom zväzku je totiž jeden navyše, a nemá pár na strane auta. Hnedé vodiče sú uzemňovacie (mínus pól), takže je to jedno.
- tie umelé kolíky, čo držia tie plechové prechodky pre káble v pántoch dverí a skla je treba vyberať tak, že tá vnútorná časť - taký malý kolík, sa vtlačí dovnútra a vypadne na druhej strane. Ja som sa zo začiatku snažil vybrať ich opačnou cestou, potom som nato došiel.
Celkovo sa treba obrniť veľkou trpezlivosťou, hlavne pri spájkovaní silových vodičov vyhrievania zadného skla - treba ich riadne prehriať, majú dosť veľký priemer, aby cín dobre držal. Všetko som potom izoloval zmršťovacími bužírkami. Samotné plasty budem zakladať až zajtra, dnes už som nestihol.
Ešte pikoška - nové origo BMW káblové zväzky - na štítku Made In Slovakia :) :) potešilo srdiečko.
Naposledy upravil/-a
kiski v Nedeľa, 19. Júla 2020, 19:37, upravené celkom 1 krát.
Retrofity svetiel, interiérov a zástavby CIC pre E60/61