mexican napísal:Ktorý základný princíp myslíš? Pohyb nosičov elektrického náboja?
Elektirka nie je až tak zložitá, pokial sa tomu človek venuje/študuje a nie je úplný blbec tak mu nebude časom robiť problém ani auto typu G11 čo je pre niekoho nepochopiteľná guča káblov :) Pri takýchto autách je ale kľúčová podpora tj. schémy a dačo na vyčítanie pamäti závad. Je ale pravda že aspoň v BA kraji je schopných autoelektrikárov nedostatok. Hlavne špecialistov, poznám chalana ktorého volajú napr do Porsche keď si tam nevedia dať ani ty najlepší radu s autom od zákazníka :) ale to už odbáčame (to len pre predstavu že ich je fakt malo). Ako princípy som myslel aby mal človek ako takú predstavu ako elektrika v aute funguje. Ake zbernice sa tam nachádzajú, ako fungujú ake majú zapojenie. Ake svorky napätia sa tam nachádzajú a na čo slúžia, vedieť ako správne merať kábel medzi dvoma komponentami atd.. Ovládať a rozumieť schémam zapojenia atd.. Toto sú úplne základy ktoré stačia amatérovi. Ako príklad uvediem nebude ti fungovať park. senzor na aute, ako amatér nejaký človek nemusí vedieť že ten snímač funguje na ultrazvukových vlnách jemu stačí vedieť že do toho snímača musí ísť plus, kostra a komunikačný kábel ktorý pôjde do nejakej RJ. Pokial správne zmeria všetky káble a bude to ok je jasne že je vadný snímač. Vždy sa postupuje vylučovacou metódou a logickým myslením. Aj keď ako elektrikár by mal vedieť ako ten snímač funguje a veľa krát je to nápomocné nie je podmienkou aby to vedel pri odstránení bežných jednoduchých porúch. Tu je to na dlho debata, skúsený elektrikár je až po rokoch praxe to je jasné, ale tie základy sa na normálneho človeka nalepia po roku praxe/štúdie a potom zisti že to fakt nič nie je.. Je to hlavne o logickom myslení a keď už človek vie ako čo funguje tak už je celkom schopný elektrikár. Sú ale aj zavady kde je to pokus/omyl. Preto v servise ak vymenia nejaký el.diel a nepomohlo tak treba pre to trocha pochopenie a nie hneď nadávať, aj keď v tých servisoch sú zväčša amatéri a to nadávanie je na mieste :). Pri takýchto prípadoch sa postupuje od najlacnejšieho dielu (ktorý by sa mal dať vrátiť ak nepomohlo) až po diely ktoré pri spárovaní s autom sú už nepoužiteľné a nevratné, čiže ak toto nepomôže niekto ten diel bude musieť zaplatiť a hodiť do koša :) Ako príklad takejto zavady môžme uviesť napr RJ ABS nekomunikuje s RJ motora. Už vieme že všetky káble a konektory sú dobré. Je vadná RJ ABS alebo RJ motora? Nie vždy sa dá 100% určiť čo je vadné. Aj keď samozrejme sa to dá vždy presne určiť ale na to servis nemá vybavenie a znalosti. Vieme zobrať tu RJ a merať jej výstupy a vstupy ale toto je práca na výrobcu tej RJ.. Už som sa ale moc zakecol tak nebudem to tu zasierat :)
PS : k téme, pokial ste na aute vymenili dve palivové čerpadla a motor stále nejde dobre, tak bude podľa mna problém inde.. Tlak čerpadla viete zmerať, ale aký tam ma byt referenčný tlak to už neviem. Treba to zistiť, lepšie ako meniť a zháňať dokola nové čerpadla.