... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Autor témy
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 09:57

Graf :smile:

Gaspo meranie prebehlo v profituningu, cenovka klasika ako pytaju aj v inych firmach :).

Michal, ano uz sa ku mne dostala sprava o street kategorii :) . Rozhodne sa chystam to vyskusat, a ak mi to aspon trochu pojde tak chcem odjazdit nejake zavody. Bude nas tam viac street maniakov. Myslim ze to bude rozhodne zabava a o to hlavne ide, dobre si zajazdit a zabavit sa :)
Prílohy
dynograf.jpg
dynograf.jpg (86.08 KiB) 1827 zobrazení
Naposledy upravil/-a Dendo v Utorok, 27. Januára 2015, 13:16, upravené celkom 1 krát.
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 12:25

=D> \:D/
 
Užívateľov profilový obrázok
F!z:k
Príspevky: 763
Registrovaný: 9.6.2008
Auto: E36, E32
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 12:30

Obrázok
Preco je havran ako pisaci stol?
Obrázok
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
bajmak
Príspevky: 180
Registrovaný: 13.7.2013
Auto: E30318///m3232,3.3,2
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: bratislava

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 13:34

no a uz sa na teba nechytam :-" :-" :-"
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Autor témy
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 13:44

bajmak napísal:
no a uz sa na teba nechytam :-" :-" :-"


To ukaze az sprint =; , mal by si sa previezt v mojej aby si zistil co som tym myslel :). Aj gletcherblau sa mi zda pocitovo silnejsia :).
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
gasp0
Príspevky: 1354
Registrovaný: 9.1.2009
Auto: e36 96 328i qp
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-Druzba

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 15:52

myslim ze by ti stacila 2,8ckova kluka a magickych 300 by si pokoril :)
 
Užívateľov profilový obrázok
bajmak
Príspevky: 180
Registrovaný: 13.7.2013
Auto: E30318///m3232,3.3,2
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: bratislava

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 15:59

Pocity, pocity, čo ty si daka PIŠULA, jeb na pocity troška sa nam voteplí, vymením prevodovku a možme jechať :lol:
 
Forreet
Príspevky: 91
Registrovaný: 5.8.2006
Auto: E30 328i M50
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenne

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 18:59

Pekný graf,som zvedavy kolko budem mat ja na benzine pri 0,55 :)
MOBIL 0917/770565
BMW E30 328i Turbo
BMW E39 523i
 
Užívateľov profilový obrázok
Wanted
Príspevky: 809
Registrovaný: 26.9.2011
Auto: 5 metrova pi*ovina
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NZ

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Štvrtok, 22. Januára 2015, 20:25

a ja sa mozem schovat :( :cry:
E60 https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/lci-edition-t121863.html
E32 DC58865
ex: E30 M20B20
Yo´ mama is so fat, when she walked by the TV, I missed 3 episodes!...
 
Užívateľov profilový obrázok
gasp0
Príspevky: 1354
Registrovaný: 9.1.2009
Auto: e36 96 328i qp
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-Druzba

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Piatok, 23. Januára 2015, 11:40

na e30 cz som cital ze na spodku mas moc bohatu zmes (kolko?) aj by si s tym chcel pomoct napis, nechcem zato 400 eur ako firmy na sr ktore mi napisali ze sa to do tej rj nevedia dostat :)
 
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Autor témy
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Piatok, 23. Januára 2015, 15:05

Tak zalezi ta zmes od tlaku paliva, ale pri spotrebovej jazde tak 11-12 pri 4bar tlaku paliva. Neviem aku zmes to ma v serii ten motor pri kludnej jazde :-k , ale taku nejaku zmes (mozno aj malicko chudobnejsiu) by som rad do nejakych 3tis otacok a odtial vyssie nech je to bohate. Ak by si mi s tym vedel helfnut napis mi prosim spravicku ze co by to obnasalo, asi by som do toho aj siel :). Diki :)
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
gasp0
Príspevky: 1354
Registrovaný: 9.1.2009
Auto: e36 96 328i qp
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-Druzba

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Piatok, 23. Januára 2015, 16:41

v seriii ma 15 pri kludnej jazdne :) a bez srandy ... konec koncov seriove lambdy sa ti snazia silou mocou drzat 14,7 cca do 4000 otacok :) napisem ked budem na pc ....
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Autor témy
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Utorok, 31. Marca 2015, 09:39

Tak, cas na nejake aktuality :) . Zacnem pekne po poriadku. Ako prve dostala e30 zlte strongflexy na hlavne casti podvozku, a teda - stabilizatory, tycky stabilizatorov, silentbloky prednych ramien, vzadu hlavne silenty napravnice a ramena. Nove zadne ulozenia tlmicov. Zmena obrovska konecne je to ochotne drzat stopu na ceste a neuskakuje mi predok. Zadnu napravnicu sme vystuzili a namazali alkytonom (to bohuzel odfotene nemam).

Obrázok
Obrázok

Boli sme sa posmykat na drift treningu, kde auto spolahlivo fungovalo. Zatial co dost ostatnych aut malo problemy s chladenim tak tricka bez problemov drzala. Jedina skoda ze bolo mokro, ale aj tak sme sa vyblaznili :)

Obrázok
Obrázok

Vsetko super az do momentu ked som sa siel otocit a zrazu sa tazko tocilo volantom. Ejha problem, po kratkej diagnostike a otvoreni nadobky servokvapaliny z ktorej sa valil dym som zistil ze vykaslat sa na chladenie servooleja nebol najlepsi napad :oops: . Olej striekal z oboch manziet na riadeni. Aby som nedokatoval este aj cerpadlo tak som siel domov na lane :lol:

Obrázok

Po navrate domov mi kamos poskytol riadenie ktore mal odlozene v zasobe a tak som sa to jal vymenit a rovno aj vyriesit ten problem s chladenim. Klasicke seriove trubkove chladenie sa mi az tak nepozdavalo a tak som kupil olejovy chladic z e34 525tds a pouzil ho na chladenie servo oleja :).

Obrázok
Obrázok

No a potom som sa dostal k realizacii jedneho napadu nad ktorym som dost dlho premyslal. Uznavam je to trocha nekonzervativna uprava ale funguje to presne tak ako som potreboval a ako som to vymyslel. Skratka, motor siel dlhodobo na dost bohatej zmesi aj v atmosferickom rezime ked nefukalo turbo. V prvom rade nieje pre motor idealne jazdit na uplne bohatej zmesi, a za druhe to docela dost zralo (14-17L normalna jazda). Kedze som sa chcel castejsie aj normalne vozit tak ma to nutilo vymysliet nejake riesenie. Ano viem upravou RJ by sa tento problem vyriesil ale to je na moj vkus prilis drahe a "too mainstream" :D . Tak som vymyslel nasledovnu vec - prepinatelny tlak paliva a to bud 2.5bar (ekonomicky mod) alebo 3.5bar (na tento tlak to jazdilo doteraz) . Tak som chvilu googlil a zhanal a pokupil nejake veci a vzniklo z toho nasledovne - v liste mam nastavitelny regulator ktory je nastaveny na 2.5bar. Za listou je rozdvojka jedna vetva ide do dalsieho regulatora (3.5bar) a druha ide cez el,mag ventil priamo do nadrze. Ked je ventil otvoreny tlak paliva je 2.5bar, ked ho zavriem tak palivo ide cez 3.5bar regulator.

Obrázok

Aby sa nestalo ze niekedy zabudnem prepnut tlak paliva vymyslal som dalej. Vymyslel a vyrobil som spinac ktory automaticky uzavrie el.mag ventil ked sa v sani objavi tlak vyssi ako atmosfericky. Na fotke este povodna skusobna narychlo vyrobena verzia ci to vobec nieco bude robit. Momentalne uz to vyzera trocha inak je to prerobene, su tam nejake pruzinky a je to obrusene a nastriekane :). Podtlakovy aktuator je pouzity z e36 323ti kompakt z vyfukovej klapky :P

Obrázok

K funkcii - Su k dispozicii dva mody. 1. tlak paliva trvale 3.5bar (ked viem ze tomu budem robit v kuse zle) . 2. automatika - tlak paliva pri normalnej jazde 2.5bar a ked sa nafukne turbo tak automaticky zvysi tlak paliva a obohati mi zmes. Celu zmenu pekne vidno na budiku sirokopasmovej lambdasondy. Vysledok - priemerna spotreba (75% okresky, ostatne mesto) 9,5L/100km s tym ze som tomu parkrat aj nalozil :). Zmes pri 2.5bar sa pohybuje 14.7-15.2 , pri 3.5bar 11-12. Tym padom som vyriesil cely problem zbytocne bohatej zmesi pri normalnej jazde :).
Ako dalsiu vec sme vyrobili par ks zadnych rozpernych tyci :)

Obrázok

A posledna foto je aktual motorovy priestor, tie cervene hadicky pri brzdovom posilovaci su podtlaky pre ten moj palivovy zazrak :)

Obrázok
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
wladas47
Príspevky: 421
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: 318iS
Kraj: Bratislavský

Re: [E30 320i -> 325i "m52b25 Turbo

Utorok, 31. Marca 2015, 10:01

tak za kreativitu a vynaliezavosť :thumbup: a hlavne veľa najazdenych km bez komplikácii..ako som mal možnosť počuť zvuk to ma fakt pekny =D>
Ex Mazda RX-7 FC

Amalka 318is http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318is-wladas47-t69021.html
/filter Green/cat MagnaFlow/exhaust Simons/underpulley RUFF/alu cooling/EVANS Coolants/brake Zimmermann 300x22/

Predám http://www.bmwklub.sk/predaj-nd-bmw/vypredaj-veci-e36-t99232.html

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných