... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
bmwtt.sk
 
germancars
Príspevky: 614
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 06:39

4kg popela si vynasob poctom aut a potom zistis co to spravi globalne. Dementom s vybratym dpf by mali zobrat technicak a este aj obzalovat z precinu vseobecneho ohrozenia. Hned by sa tu lepsie dychalo..
 
xener
Príspevky: 1600
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 07:20

obavam sa ze ta vycucnuta hodnota 4kg bude uplne mylna, staci si vyratat pri kolko gramoch sa spusta regeneracia, u mna myslim okolo 45-50g a kolko krat za zivot auta sa spusti.
sa myslim dostaneme na uplne ine cisla ako 4kg.
popol ale nie je to koli comu sa nasadzuju DPF. motory aby splnali emisne kriteria maju upravene priebehy spalovania, kde zlozenie odpadovych plynov je trosku ine ako v historickych autach, vznikaju tam castice ktore nejde zachytit filtracnym systemom vzduchu a v plucach maju pristup do miest kde sa ine castice koli svojej velkosti nevedia dostat.
som zvedavy ako budu u nas kvalifikovat vybratie DPF pri emisnych kontrolach, asi to nebude vseobecne ohrozenie, ale bol by som velmi rad keby to bolo ako v nemecku, kde to kvalifikuju ako podvod.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 07:35

ale ved predsa tie 4kg boli v tej bakalarskej praci! tak to musi byt pravda!
 
cuir
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 08:51

PristineShip napísal:
ale ved predsa tie 4kg boli v tej bakalarskej praci! tak to musi byt pravda!
no je videt, ze jsi ji ani necetl :D, tam se o 4kg nepise...
 
cuir
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 09:04

germancars napísal:
4kg popela si vynasob poctom aut a potom zistis co to spravi globalne. Dementom s vybratym dpf by mali zobrat technicak a este aj obzalovat z precinu vseobecneho ohrozenia. Hned by sa tu lepsie dychalo..

vynasob si kolik lidi ma krb, kolik lidi griluje, kolik lidi ma kotel na tuha paliva. To ze kazdej druhej v tom pali kdejakej bordel muzeme prejit... nicmene pri nedokonalem spalovani jak jsem psal driv vznikaji take moc pekne skodlive latky. A to nikdo neresi... (ted myslim z tech internetovejch hrdinu jako jses ty), protoze stare kotle resi EU, ktera poskytuje nemale dotace na jejich vymenu za ekologictejsi a tomu ja rikam, propracovanej system,kterej ma za cil skutecne neco zmenit. To uznavam a to se mi libi. Ale s DPf to neuznavam viz co jsem psal drive.
A priste si odpust to urazeni, na to nejsem zvedavej.
 
germancars
Príspevky: 614
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 09:12

Narozdiel od teba som diesel nikdy nevlastnil prave preto lebo som si bol vedomy toho, ze nie som ochotny do auta investovat tolko kolko stoji dpf. Ked mi na mojom aute odide katalyzator tak za par euro kupim nahradu a jazdim dalej a neobtazujem okolie svojou lakomostou a tym ze som egoisticky dement jazdiaci s vybratym dpf. Takze som za prisne tresty pre takychto ludi. Preco by som ja mal trpiet a mat v 40tke rakovinu kvoli tomu ze niekto je skrblik? A so spalovanim v krbe a podobne nezmysly co tu pises to nema nic spolocne.
 
cuir
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 09:14

XENER: a tech 45-50g sis vycucnul kde?
ten rozdil 4kg je vypocitanej z maximalnich hodnot stanovenych dle EURO norem 4 a 5.
viz tabulka... pokud si to propocitas na najezd 200 000km (hodne optimisticka zivotnost DPFfiltru), tak dojdes ke stejnemu cislu.
Navic jak je patrne uz jen z hodnoty PM, tak ani DPf filtr nezachyti vse.. a prave ty male castecky, ktere jsou tak skodlive propusti. Navic pri jeho regeneraci dochazi k dalsimu uvolneni. To uz, ale v hodnote PM zohledneno neni.
Obrázok
Naposledy upravil/-a cuir v Streda, 19. Októbra 2016, 09:18, upravené celkom 2 krát.
 
cuir
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 09:15

EDIT: odeslano dvakrat
 
xener
Príspevky: 1600
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 09:48

cucal som ked som bol batola, teraz pouzivam hodnoty a logiku :)
kapacita mojho dpf je 60g, regeneracia sa spusta medzi 45-50g. este v niecom ta poucim?
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 09:57

cuir napísal:
nevim jestli tato hodnota je relevantni po nasi uprave zakonu od 1.1.2016, protoze ji nemam uvedenou ve velkem technicaku. Auto jsem dovezl v lednu 2016, cili mozna, ze diky readyness kodum je jiz irelevantni a budou se zamerovat prave na euronormu. Uvidim. Nicmene diky za info... stitek sundam :D Pak budou muset zjistit hodnotu od vyrobce :D
Bez štítku je vozidlo nespôsobilé do premávky, nielen tu ale aj vonku. Proste obhajuješ niečo, čo je nap.ču, a namiesto toho priznania že ok dobre volím to z dôvodu že sa mi nechce do veci ako DPF dávať peniaze tu píšeš bájky o tom, ako grilovanie sviní planétu horšie ako auto bez DPF.
Nur Original ist Legal.
 
cuir
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 10:00

xener napísal:
cucal som ked som bol batola, teraz pouzivam hodnoty a logiku :)
kapacita mojho dpf je 60g, regeneracia sa spusta medzi 45-50g. este v niecom ta poucim?

tak to jsme dva co cucali :D :D

urcite... vysvetli mi prosim proc jsou v euronormach hodnoty PM (vyletujici pevne castice v gramech na 1km) tak malo rozdilne, kdyz DPF ma zachytavat takove mnozstvi castic. Nemela by pak tedy byt hodnota PM v euro 4 mnohonasobne vyssi podle tvoji uvahy?
dik...
 
xener
Príspevky: 1600
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 10:12

neviem ako ty citas cisla, ale z mojho pohladu je rozdiel medzi PM euro4 a euro5 5 nasobne vyssi.
co sa tyka technologie motorov, pred zavedenim DPF sa hodnoty skodlivych latok museli znizovat inym sposobom, aj preto auta z pred DPF obdobia maju pri rovnakom objeme a technologiach o dost nizsi vykon ako auta s DPF, kedze filter zabezpecujuci splnenie noriem otvoril moznosti zas na strane zvysenia vykonu, ktory by inac zvysit pri dodrzani noriem nesiel. pridavam sa k milosssovi a poprosim ta, prestan si uz obhajovat tu svoju pseudoteoriu a este raz sa zamysli nad dosledkami.
ako konkretny priklad mozes pouzit svoju modelovu radu a motorizaciu, myslis si ze to ze ten priplatkovy DPF je tam len na okrasu a mozes si ho ked uz nechces priplatkovu vybavu len tak dat prec? su mu prisposobene aj ostatne prvky v retazi, hlavne RJ motora, a myslim ze aj palivova sustava, ktora pracuje s vedomim ze ten filter je v okruhu.
Naposledy upravil/-a xener v Streda, 19. Októbra 2016, 10:17, upravené celkom 1 krát.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
cuir
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 10:15

Milosss napísal:
Bez štítku je vozidlo nespôsobilé do premávky, nielen tu ale aj vonku. Proste obhajuješ niečo, čo je nap.ču, a namiesto toho priznania že ok dobre volím to z dôvodu že sa mi nechce do veci ako DPF dávať peniaze tu píšeš bájky o tom, ako grilovanie sviní planétu horšie ako auto bez DPF.

no mozna sis mohl vsimnout, ze u me opravdu nebude problem s penezma....takze duvod bude tim padem asi uplne nekde jinde, nemyslis?
s tim stitkem mas pravdu, navic by jeho absence zbytecne pritahla pozornost.
a ano kdyz obecne udelas jakekoli topeniste s nerizenym spalovanim ,tak se vzdy dostanes do situace kde budes mit nedokonale horeni. A tim vznikaji skutecne skodlive latky. a to i v pripade, ze budes palit suche a velice kvalitni drevo. Cili se nejedna o zadne bajky.


nicmene opet pripominam dalsi fakt, ktery opominate brat v potaz ve svych argumentech a tim je vyssi spotreba prumerne o 0,3L/100km. O tomto vzdy strana obhajujici DPF filtr mlci a nebo to prechazi ve svych argumentacich bez povsimnuti. Zajimave.

jedinej kdo argumentuje nejak k veci je XENER, ktery misto placani nesmyslu uvadi aspon nejakou myslenku, ktera me mimochodem dovedla k zamysleni. Tak doufam ,ze mi vysvetli hodnoty PM v euronormach..
 
xener
Príspevky: 1600
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 10:30

zas si o mne nemyl pojmy s dojmami, ja som neni nejaky jezis alebo dalajlama , vobec si nemyslim ze by sa takito ludia dali presvedcit argumentami a mierovou cestou.
keby bolo po mojom, tak by som z takychto "uprav" spravil trestny cin, pozatvaral vsetky prevadzky kde taketo veci robia, majitelom aut zobral rovno SPZ a poslal na kastraciu , aby som obmedzil dalsie prirastky s takymito degenerovanymi mozgovymi bunkami .
nemam moznost ovplyvnit emisie cinskych tovarni ani zakazat jazdit starym tatrovkam a liazkam po cestach, ake to co mozem ovplyvnit je ze nebudem davat prec DPF, vymenim stary kotol za kondenzacny, budem odpadky hadzat do kosa a nie na chodnik, aj ked ich objem sa v celosvetovom meradle vyprodukovaneho odpadu ani neda vyjadrit zrozumitelnym percentom. ale kurva su to veci ktore mozem ovplyvnit , tak ich aj ovplyvnim a nebudem sa vnutorne obhajovat tym ze sa to medzi vsetkym tym ostatnym bordelom na planete strati

aby si si nemyslel ze som zastancom vsetkych uprav na znizenie emisii a neviem si zratat plusy a minusy, tak egr je na rozdiel od DPF kontraproduktivny pre celkove emisie na planete, pretoze znizuje zivotnost motora a jeho sucasti ovela vacsim sposobom ako je jeho prinos, pretoze naklady a objem emisii ktore sa vyprodukuju pri vyrobe suciastok ktore je treba nahradit su urcite vacsie ako znizenie emisii viacnasobnym prepalenim spalin. na rozdiel od DPF , ktore robi naklady v rodinnom rozpocte majitela auta, ale jeho prinos k znizeniu emisii je meratelny.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
germancars
Príspevky: 614
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: [E91 320D M47T2 11/2005] cuir

Streda, 19. Októbra 2016, 11:02

Prestan tu uz prosimta pisat tie hluposti o spotrebe a krboch fakt si smiesny. Aj katalyzator znizuje vykon a zvysuje spotrebu a ovonaj si ako smrdia auta bez neho a ako s nim. Na druhej strane si pisal ze nebudes davat za dpf take prachy a tu zas pises ze to neni o peniazoch? Lesti si svoje svetielka aj kolesa ale pravda je taka ze tvoje auto nema na ceste co robit lebo si typicka socka co si prekruca fakty. Keby to nebolo o peniazoch ako tvrdis tak si za prve nekupis smradlaveho dizla a nerobis mu taketo prasaciny ze vyhodis dpf. Zaved si ten vyfuk do kabiny a nadychaj sa zhlboka.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných