... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Autor témy
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: BMW F32 420d Coupe - Long story long. 29

Pondelok, 31. Júla 2017, 20:05

serus

tak milasek bol piatok na 30 000km kontrole a vymene oleja, secko v poradku vypada to tak, aj v serviske zapisane obidve vymeny, takze spoko :-D
no a popritom jak auto tam bolo, tak som dostal na skusacku F15 40e :-O co som necakal, ale zaujimalo ma to, mal som aj pozvanku na tie predvadzacky i3, i8 ale nemal som cas, tak som nemohol ist, takze aspon takto som si to vyskusal, aj ked bol by som radsej keby to nebolo v X5ke :-D ale v takej F30..

takze takto nejak to vypadalo, auto krasne, 1000km najazdenych, taka bezna vybava by som povedal, neriesil som to velmi, bolo tam secko co ma byt asi..
IMG_3834.jpg

IMG_3833.jpg


co sa tyka auta, je to suv no.. nemam velmi rad suv, a stale nechapem aj po pol dni jazdenia, preco si to ludia kupuju :-D ale sak pohoda, neodsudzujem, len sa cudujem. :-)
no ale k tej zaujimavejsej veci, a to je pohon.. takze je tam 240 konovy benzinovy 4valec klasika, a k tomu 100 konova elektrika a kombinovany vykon 300 koni, co neohuri v takom tazkom a velkom aute, ale ani nezarmuti by som povedal :-D
bohuzial auto malo len jednu palicku zo 4 v baterkach, cize hned som vedel ze to nebudem vediet vyskusat naplno, vsetky vyhody toho pohonu, ale bolo to velmi zaujimave ked som do toho sadol, zapol start stop zaradil D a nic. ticho. :-D a je to taky iny pocit celkovo ist v aute iba na baterky, ked pocuje clovek len odvalovanie pneumatik, a je to cele extremne tiche, ale vobec by som s tym nemal problem teda :-) bolo to ale dost citlive na plyn, predpokladam ze kvoli tym skorovybitym baterkam, a preto ked som o malicko viac prislapol plyn, uz len do mierneho kopca ked som isiel, tak sa zapol benzinovy motor, a bolo to len take cuknutie, nieje to uplne 100%, ale je to tak 90% poriesene, ze to clovek neriesi. kedze som mal cas kym sa spravi auto, tak som vybehol kamosovi do vrablov kuknut co ma nove v garazi, a po okreskach som si mohol vyskusat aj dynamiku aspon ciastocne, lebo neviem ci nejak extra zasahoval do toho elektromotor, ale musim povedat, ze vobec to neni zle, sak je tam 300 koni, takze preco by aj bolo :-) celkom svizne sa to splha k 150+ a predbiehanie nieje vobec problem, takze vykonovo to urcite dostacuje na to auto. a tiez sa mi pacilo ze pri rychlej jazde sa to dobija, hlavne brzdenim, takze to je fajn featurka ktoru by som urcite sem tam vyuzival :-) zaujimave ale z pohladu stupnovania vykonu je, ze cele to posobilo na mna ako atmosfera benzinova, ziadne kopance, turbodiery, jak pri dizli napriklad stale su..
co sa tyka jazdy, v zakrutach to nieje vobec marne, mam pocit ze tam bol klasicky mpaketovy alebo taky podvozok, nie adaptivny, ale zakruty to bralo celkom fajn, malo naklonu a velka stabilita, mozno pomohli tie baterky vzadu, ktore mimochodom zaberaju 1/3 hlbky kufra..ktory je ale stale dost velky :-D
objavil som ale dva problemy, a obidve sa asi tykaju toho obligatneho, velke tazke SUV.
prvy bol spotreba ked som startoval bola 11,9l co neznie velmi lichotivo, neviem ako dlho tam bola. toto je taka zapeklita vec, lebo tie baterky neboli dobite, takze neviem jak by to bolo normalne, ale ked to ide na benzin, tak proste 12litrov a serus. skoda ze som zabudol vynulovat tu spotrebu pred odjazdom.. na druhej strane ale, ked som isiel z domu naspat do salonu, zapol som si doma ecopro rezim, co je sice dost lenive, ale v tom aute som teda rozhodne nemal chut ani naladu sa nejak nahanat za nicim, a kym som prisiel do nitry, cca 20-25km, tak mi to z 2% dobilo baterky na 6%, co je celkom fajn, a potom po nitre som naschval isiel mestom, nech skusim semafory a premavku, a islo to velmi velmi casto na elektriku, a ked to islo aj na benzin tak kombinovane s elektrikou a spotreby v tom ukazovateli nesli nad 5.5l, co je fantasticka hodnota na to obrovske auto, takze celkovo tu spotrebu ovplyvnuju velmi silno baterky, a je celkom fajn ze sa daju aj dobit jazdou a dokonca aj defenzivnou. takze toto je na zvazenie, lebo tazko povedat. ale ked pojde clovek 300+km tak verim tomu ze tie baterky tolko nevydrzia a ked sa vybiju tak idem na benzin za 12 litrov. :-)

dalsi problem bol zvuk. je to proste 4valec, a v tej X5ke neviem.. je to 4valec. a je to pocut. je to pocut vonku a je to pocut vnutri. zaujimave bolo v sport rezime, ked natlakovane turbo a dal som dolu nohu z plynu tak to pekne odfuklo, ale tak to je malickost :-D na druhej strane, urcite lepsie jak 25d 4valec v tom aute, tuto sa da ist na elektriku a nikto ani nevie ze tam je 4valec :-D takze aj toto sa da prezit.

all in all, vo finale sa mi velmi velmi paci tento pohon a celkovo idea toho celeho, a nemal by som vobec problem v tom jazdit.. uplne brutalne by bolo, keby spravili verziu trebars 50e, a sparovali by to s 6valcom, kludne nech to ma len 350 koni, aj menej by stacilo, ale ten zvuk a zatah by tam bol ozrutny a bolo by to velmi zabavne auto na jazdu aj na usi aj na spotrebu.. a uplne mega by som si to vedel predstavit v G30. popripade G11 tak isto. myslim ze activehybrid aj take nieco bol v Fkovych generaciach, nie? so 6valcovym benzinom..
no a tento pohon by mohol byt velmi zaujimavy v 330e, to by som si skusil teda tiez..

tu su budiky ked som dorazil domov, predtym ako som isiel na ecopro, v nitre som odovzdaval s 11.7, a podla tankovania tam bolo presne 125km za natankovanych 12.8l co vo finale asi neni extra zle, a keby boli nabite baterky, tak verim tomu ze to zleze aj na polovicu.. rovnakym stylom jazdy.
IMG_3852.jpg



edit: este ma napadla jedna vec, ohladom vybavy, ktoru by som najradsej vytrhol a vyhodil.. adaptivny tempomat. v zapchach je to urcite fajn, v meste to bolo fajn, aj ked som to nenechal ist same, lebo som nechcel aby tomu jeblo a rozbijem pozicane auto :-D ale na dialnici to bolo uplne v kokote.. som myslel ze to rozbijem, lebo ja obvykle ked nejdem jak dement (a vacsinou aj ked idem), tak nebrzdim, alebo iba velmi malo, vyuzivam predvidavost, dojazd, atd. proste brzdy vydrzia 100 000km, ked sa nezvlnia :-D ale toto co dokazalo robit, nejaky curak predomnou nedokazal ist jednou rychlostou ustalenou a to jebnute auto tak dupalo na brzdy ze som si buchal hlavu o celne sklo.. ](*,) a potom bola aj taka situacia ze som predbiehal a 50m predomnou sa debilko rozhodol ze spravi mysicku alebo co, a to auto zas tak duplo na brzdy ze som myslel ze airbagy vystrelia.. pritom sa to da krasne elegantne vyriesit plynulou jazdou a ten radar to tak kurvil cele ze ma to neuveritelne sralo.. a nepomohlo nastavovat ani tu vzdialenost od auta pred tebou, furt to bolo napicu, len som bol v roznych vzdialenostiach od toho predomnou.. ahhhhh

edit2: este som zabudol jednu featurku zaujimavu.. ked je vypnuty motor, napriklad start stop, zastavim na krizovatke ked som prisiel na benzinovom motore, tak klima stale zostane bezat :-O :thumbup: tak isto aj v elektrickom rezime, klima funguje.. co je tiez super vec
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 07:59

adaptívny tempomat nejde prepnúť na normál? Bez tej funkcie by som adaptiv nechcel.
Ja som mal nedávno auto v servise a fasol som i3,a vcelku to auto zmenilo môj názor na elektro - budúcnosť bude zaujímavá .
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Autor témy
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 08:43

vies co, pokusal som sa, a asi som nemal dost casu na to aby som to zistil, lebo to tlacitko co prepina vzdialenost od predchadzajuceho auta, mal som pocit ze s tym to pojde, ale neslo, vzdy tam bola aspon jedna palicka.. keby sa to dalo prepnut na normal tak by to bolo super..

no o i3 ja uz dlho hovorim ze by mi vobec nevadilo mat ju doma popri druhom aute :-) ale ten hybrid co maju je taka kombinacia obidvoch aut dokopy..
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 08:51

no o i3 ja uz dlho hovorim ze by mi vobec nevadilo mat ju doma popri druhom aute :-) ale ten hybrid co maju je taka kombinacia obidvoch aut dokopy..

tiež si ju viem predstaviť doma,len tá cena !! ja som mal i3 s tým REX-om,ale celý deň som jazdil mesto + 1 mimo mesto a benzíňák sa mi nepodarilo aktivovať tak neviem čo by to robilo za rámus.
Na e61 sa mi tiež nedal prepnúť adap. tempomat na normal,teraz na Forde mám pre zmenu 3 druhy tempomatu - normal,adaptív,inteligentný
Naposledy upravil/-a speedfred v Utorok, 1. Augusta 2017, 08:53, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Autor témy
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 08:53

podla mna by to bolo velmi tiche :-O a jaka tam je cena vlastne? lebo to som ani nepozeral.. ale pri x5 viem ze to je dost drahe, zacina tusim na 77K :-O
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 08:55

ten konkrétny kus čo som mal a má cez 30tis km a chcú za to 600t Kč aj s DPH , nový ťahá k 1m Kč
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Autor témy
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 09:04

a to je vela??? :-D ty vole sak si pozri ceny aut typu nissan leaf, golf gte, ci jak sa to vola.. a to ja by som teda radsej furikoval bmw jak nissan :-)
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 09:21

ja viem koľko stoja tie ostatné haraburdy,myslel som celkovo sú tie elektrá nejak predražené a pritom to je tak jednoduché
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Autor témy
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 09:22

jaaaj, tak to je pravda no.. asi zato sa davaju na to dotacie. co ale stale nestaci :-D
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 09:37

dotácia je ale ZLO - to neuznávam.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 09:42

1) ad ACC - da prepnut na normalny tempomat stlacenim a podrzanim toho tlacitka na nastavovanie vzdialenosti za autom.... som inak prekvapeny tvojim hodnotenim ACC, ja ho naopak povazujem za velmi uzitocnu vecicku; neviem, ci je ACC na F15 nastavene inak ako na F10, ale nemam pocit, ze by brzdilo tak, aby "som si buchal hlavu o sklo" alebo "ze by airbagy strielali"... (alebo som si uz zvykol); kazdopadne, ked vidim, ze vpredu ide niekto pomaly, kto sa evidentne nechce uhnut, tak jednoducho vypnem tempomat (a setriac brzdy vyuzijem dojazd) a ACC zase aktivujem, ked sa rychlost mojho auta +/- vyrovna s tym "slimakom" predo mnou a ked to dotycnemu konecne dojde a uhne mi, tak auto uz pekne samo zrychli na povodne nastavenu rychlost
v meste ACC vyuzivam tiez casto a velmi sa mi paci, ze vdaka nemu nemusim na semafore stat na brzde... :thumbup:
2) ad hybrid - mam trochu protichodne informacie ale pokial viem, vykon benzinaku a elektromotora sa u hybridu nescitava, elektromotor sice dokaze posobit ako"booster", ale neda sa povedat, ze auto ma systemovy vykon 300k... [-X
podla mna pri hybridoch je hlavne ten problem, ze do nich umyselne pchaju poddimenzovane motory... konkretne pri G30 530e mi prislo 135 kW (184k) "benzinovych" proste prilis malo na take auto... :? ten motor by mi sedel maximalne do F30 330e (testovacie vozidlo G30 530e malo - ako tradicne - uplne vyslahane baterie, takze ten elektricky "boost" nebolo velmi citit...), pri cisto elektrickej jazde to bolo celkom prijemne, hoci trochu vahavejsie, ale to zase pri mestskej jazde az tak navadi... ak by tam supli ten 185 kW (252k) 4-hrniec, co je v 530i, tak by to jazdilo ako vino a nebolo by o com rozmyslat... a rozdiel v spotrebe by bol minimalny...
pokial ide o i modely, i3 je cisto mestske vozidlo (a vzdy takym ostane, takze ako jedine auto v rodine to nema uplatnenie), mne osobne na nom subjektovne velmi vadi design, ale inak je celkom sympaticke mestske presuvadlo...
z i8 mam trochu zmiesane pocity, bol pre mna sen sa na tom odviest, ale v reale ma trosicku sklamalo (opat mozno kvoli uplne vymlatenym baterkam testovacieho kusa), podvozok drzi velmi dobre, riadenie bolo IMHO tiez velmi fajn, ale ked ho mal pohanat cisto ten 3-valec, tak to nebolo celkom to, co som ocakaval... akoze 170 kW je na 3-hrniec velmi uctyhodny vykon, ale auto svojim vyzorom slubuje ovela viac... :-k vzhladom na nepraktickost nastupovania (a vzhladom na moj vek to uz lepsie nebude... :lol:) to nie je auto na kazdy den a atmosfera V8 mi poskytuje ovela viac zabavy v ovela praktickejsom baleni za neporovnatelne nizsiu cenu... ale ako ukazka technickeho riesenia (da sa povedat prvy seriovy sportovy hybrid) si zasluzi :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Autor témy
Príspevky: 11989
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 10:02

aha, podrzat ma to nenapadlo dpc.. :-/ to co som popisoval ale boli tie extremne situacie to sa stalo dvakrat asi, normalne to nebolo take extremne, ale aj tak mi vadilo to brzdenie, ja takym sposobom nebrzdim, a prekaza mi aj na mojom ked to brzdi dolu kopcom, alebo znizis rychlost tempomatu napriklad z 90 na 60 ked ides do obce, ja tak nikdy nebrzdim jak to auto brzdi :-D ale ked sa to da hentak poriesit, tak to je pecka potom, verim tomu ze v kludnejsej premavke na dialnici to je pecka, v takom rakusku alebo v noci, ked nevyskakuju do cesty curaci z vedlajsich pruhov.. a s tou brzdou na semafore, tam som si zapol autohold :-D
neviem, tak som to cital niekde, ze to je dokopy 300 koni, vsade sa to pri hybridoch pise, takze mamvp.

i3 sa da s kludom povazovat ako medzimestske vozidlo, lebo s tym dojazdom napriklad ja by som vedel fungovat bez problemov aj na dlhsie vzdialenosti, hlavne ked pride do ba, ze idem na nakupy, alebo hocikde, v tych nakupnych su vsade dobijacky, takze to tam pichnem a kym vybavim tak sa aj nieco nabije, v USA napriklad, by to ale urcite bolo iba mestske vozitko..
i8 by som bral v momente :-D aj ked tiez by sa mi asi dost blbo nastupovalo.. kazdopadne tie testovacky su v tomto napicu, ze vymlatene baterky a potom je to cele na dve veci, lebo vobec nevyskusas co dokaze ten hybrid. :-/
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4114
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 22:54

Tak osobnú skúsenosť s i8 nemám, ale niekde som videl, asi u chválu video, tiež hovoril, že aký má zlý pocit z jazdy s toho auta, výkon, brzdy, atď., nakoniec mal na nej na tom jeho okruhu 2. najrýchlejší čas, a to ešte spomínal, že mal zašľahane gumy
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Utorok, 1. Augusta 2017, 23:47

S adaptivnym tempomatom mam rovnake (zle) skusenosti a to uz vo viacerych autach. To co je na tom dobre to uplne zabija ta debilnost jak funguje na dialnici. Ked sa k niekomu blizim, alebo ked sa niekto supne pred cumak. Ja som to kvoli tomu vyradil zo zoznamu do buducna co by v aute malo/nemalo byt
Elektricky sa mi vcelku niecim pacia. i8 bolo nad moje ocakavania, rovnako aj dynamika i3 bola velmi fajn. Ale podla mna je to cele este z viacerych dovodov tazko nedoriesene, resp. mam o tom opatovne dost velke pochybnosti ako o dobrej ceste. (podla dostupnych udajov z EU a USA je eko zataz na zivotne prostredie cca 1,5 krat vyssia ako u vozidiel na fosilne paliva a v Cine dokonca az 4 krat). (vyroba el energie sa stale nevyraba zdaleka ekologicky, vyroba a nasledne likvidacia baterii po zivotnosti, realna spotreba plugin a mild hybridov pri dlhsich jazdach (hlavne ked ma 2 tonove auto pod kapotou chciply 4valec)... No a v neposlednom rade ekonomika toho zatial nijako nevychadza ani pre kupujuceho ani s tou dotaciou...
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW F32 420d Coupe - hybridujeme

Streda, 2. Augusta 2017, 06:56

Blesku, pomenoval si presne to, co si myslim aj ja...
Mozes prosim uviest odkial si cerpal tie udaje o eko-zatazi pri vyrobe / prevadzke elektriciek? Kazdy ma plnu hubu reci o ekologii a nizkej spotrebe, ale skutocne naklady (financne aj ekologicke) na vyrobu / prevadzku / likvidaciu elektroaut si nikto neuvedomuje...
Niekde som cital, ze uz samotna vyroba baterii je obrovskou eko-zatazou, lenze nie tu, ale niekde na opacnom konci sveta. :?
A sposob vyroby elektriny a dalsie vyvolane naklady spojene s prebudovanim elektrickej siete su zase dalsia kapitola (ak by sa elektricky masovo rozsirili a kazdy by si vecer doma zapol auto na nabijacku, rozvodna siet by asi klakla...)
A do to pridu dementni politici a eurouradnici a vyhlasia, ze do 10-15-20 rokov sa auta so spalovacimi motormi prestanu uplne predavat... a sprosty pospolity lud im to zarie aj s navijakom ](*,)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných