Nedeľa, 5. Septembra 2021, 09:53
z velkej casti si to Fuxxo vystihol. Dakujem, Fiesta keby som nemal chtic po MRS Trophy, tak by zostala na dlhsie, velmi som stale spokojny.
i30N bola ako druha volba, ale uz prve usadnutie neurobilo ten wau moment na mna a to som od pofejsu cakal, ze sa tak stane, lebo dost veci vylepsili. Ale Trophy dava take to zvysenie tepu viacej uz nizssim usadenim sa do fantastickych Recar (oni tie sedacky proste v Recaro robit vedia a v pravej Alcantare to je este umocnene) cez to ze mas pocit ze mas viac miesta okolo seba, ze su mnohe detajly lepsie vyriesene (posuvna stredova laktova opierka v alcantare v MRS a hnusoba pevna kozenkova v i30N), tvrde hnusne lacne plasty v i30N (lista napriec palubovkou, klucky dveri, stredova vypln dveri…) Proste v i30N mam az na par detajlov pocit ze sedim v lacnejsom aute ako je Fiesta ST. Ano par veci je fajn u i30N aj v interieri-novy infotainmet je uz konecne ok (skleneny a skoro bezramikovy) a nie hnusny lacny Cinsky “televizor”, budiky zostali stale dobre ako boli aj predtym, tlacitka ovladania rezimov na volante su tiez pekna funkcna vec). Taktiez si treba rozhodne priplatit za tie “skrupinove” sedacky. Tie su spracovane solidne - vcelku slusna makka koza na sedacej casti, o triedu lepsia kozenka po bokoch ako na tych obyc, makceny nevrzgavy plastovy cover zozadu, dobry tvar o nieco malo nizssie ako standardne, aj ked stale vysoko. Zbytok interieru posobi o triedu lacnejsie ako ten v MRS Trophy s Recarami a MRS zas hodne pomohol novy o galaxiu lepsi infotainment so sklenenym displayom, nove plne virtualne budiky a vylepsene ovladanie klimy. No a co sa tyka jazdy tak MRS Trophy s EDC ma pekny brumlavy nevtieravy sound, pri preradovani to pekne uveritelne striela do vyfuku. Jazdne je uz od prvych metrov v Trophy podla mna lepsie riadenie ktore dava viac spatnej vazby, EDC vie radit rychlo v manual mode (neodradi samo) a v automatickom sa da nechat plne na automatiku.
V manual mode vie pod zatazou davat aj efektne kopance obdobne ako DCT u predchadzajucej generacie M-iek. Trophy ma lepsie brzdy a objadnal som si ho s kovanymi diskami s vybornymi Potenza S007RS
Taktiez sa mi paci praca podvozku s hydraulickymi dorazmi. i30N mam stale pocit ako by malo moc kratke tvrde struny a makke tlmice a stabilizatory a nepomaha tomu ani nastavitelne pruzenie. Proti Trophy na nerovnostiach dokmitava a v najazdoch predok pada viac na vonkajsie predne koleso….
Vo finale ked som si to uvedomil mi vymena Fiesty za i30N nedava zmysel, kedze v niecom sa mi i30N paci aj menej ako Fiesta a v jazdnom prejave je i30N taka trochu rychlejsia, hlucnejsia a prerastenejsia a tazssia Fiesta s horsku odozvou riadenia. Trophy ma obdobne vyborny (trochu tuhsi) podvozok ako Fiesta, ale vyborne naladeny, kedy aj pri nakladacke na Babe nebucha od podvozku na nerovnostiach ako napr nova Audi S3 (v komfort mode to sice viac plave cez nerovnosti, stale to bucha, ale nebezpecne odskakuju kolesa aj cele auto). Ma rychlost TypeR a pritom ma o dost viac charakteru aj v nizssich rychlostiach. Tiez odozva riadenia patri s Fiestou k tomu najlepsiemu co ponukaju sucasne hot hatche.
Naposledy upravil/-a
blesk v Štvrtok, 18. Novembra 2021, 18:43, upravené celkom 1 krát.