... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

mmracing.sk
 
juryjury
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 24.5.2012
Auto: BMW e36 328i Coupe
Kraj: Bratislavský

Hluk/klepot prevodovky?

Nedeľa, 16. Júna 2013, 15:14

Ahojte, mam nasledujuci problem. Mam e36 328i Coupe. Posledne tri tyzdne bolo auto v servise - nahadzovali sme powerflexy, tuhsie stabilizatory a hlavne samosvor z M3.

Popri tom sme vymenili vsetky dolezite naplne - motor, chladiaca kvapalina, prevodovka, diferak. No a zrazu, z cista jasna, mi zacala prevodovka vydavat cudne zvuky. Ked tocite na zdvihaku kardanom, znie to presne takto http://www.youtube.com/watch?v=itbphQOsg2o .

Za jazdy to huci takym zvlastnym zvukom, akoby sla prevodovka nasucho (pritom je tam doplna nova napln - cerveny ATF olej). Huci to vzdy (z vnutra), ked je zaradeny rychlostny stupen a auto je pod zatazou, ci uz pri zrychlovani alebo brzdeni motorom. Ked sa zosliapne spojka, auto stichne (aj ked diferak je tiez hlucnejsi nez predtym), ale potom zase hluk. Co je tiez zaujimave, prevodovka sa zacala celkom riadne zohrievat, kedze sa po dlhsej jazde (10 min +) zacne zohrievat aj radiaca paka prevodovky. Predtym to nerobilo.

Rozmyslal som, ci na to moze mat vplyv ten novy samosvor, ale neviem neviem, na zdvihaku isiel ten hluk jednoznacne z prevodovky.

Fascinuje ma na tom to, ze sa to zmenilo kvazi zo dna na den. Nic tam postupne neodchadzalo. Tez hluk tam nebol a teraz tam je. Najprv som si myslel, ze logicky je to diferak, ale ten po zabehu stichol a najvacsi ramus robi prevodovka.

Co s tym? Moze to byt tym, ze som nevymenil olej v nej presne podla specifikacie? (Cital som tu nieco o farebnych stitkoch, ktore odlisuju, ktory olej treba pouzit). Ja som tam dal cerveny ATF olej, prilis som to neriesil. Nechce sa mi vsak verit, ze by to mal na svedomi prave ten olej.

Nejake rady? Co s tym?

Dakujem!

P.S. koho zaujima auto, uz dlho sa chystam napisat o nom pribeh, takze sa dockate, nebojte sa :)
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Nedeľa, 16. Júna 2013, 15:56

no vzhladom na to ze si mal rozobratu znacnu cast pohonneho ustrojenstva to moze byt tym ze si diely este poriadne nesadli...
ja som menil celu zadnu napravu za druhu (kus za kus) + spojku a kym si diely nesadli, vydavalo to vela divnych zvukov, ale postupne to prestavalo...no a co sa tyka oleja...tie rozne nalepky urcite budu mat nejaky dovod, takze tym, ze si tam dal olej iny ako si mal dat si to podla mna mohol odpalit...asi ako ked das inu viskozitu oleja do motora...mozu sa tam urobit hrudky a zrazeniny, alebo sa poodliepa bordel zo skrine a zacne hucas...ale je to len moj laicky odhad
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
juryjury
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 24.5.2012
Auto: BMW e36 328i Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Pondelok, 17. Júna 2013, 14:42

Dakujem, skusim pozriet ten olej, ked bude auto najblizsie na zdvihaku... Chvalabohu ho tam nejde az tak vela... Nevies mi nahodou poradit, ten farebny stitok je lahko zbadatelny, alebo to treba hladat, brusit, cistit, aby ho bolo vidno? :) Dakujem!

A hadam ta prevodovka este nie je odpalena, dokopy som s nou nabehal asi 100 - 150 km... Diferak uz veru stichol, uz chrasti iba ta prevodovka. Pritom kebyze mi zapchas usi, tak poviem, ze je vsetko v najlepsom poriadku. Radi dobre, netrasie, necuka, vsetko ide tak, ako ma byt... Len viac kuri a huci.

Kazdopadne teda dakujem za radu! :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Flasho
Príspevky: 497
Registrovaný: 14.2.2012
Auto: e60 545iA e46 330iA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Pondelok, 17. Júna 2013, 23:13

Na 100% si dal do prevodovky zlý olej a môžeš sa pripravovať nato najhoršie, čím skôr si pozri aký máš štítok a vymeň olej a dúfaj v tom, že ti to ešte tvoju prevodovku zachráni, ale o tom pochybujem, už som riešil takých expertov, ktorým poradili olej a dali ho tam bez toho, aby si to zistili alebo pozreli, aký im tam ide. Držím palce a dúfam ju ešte zachrániš, ale aj tak si jej už zobral dosť zo života, kedže už len to prehrievanie hovorí o dosť. Prevodovky na ATF olej majú inakšie mazanie a uloženie ako tie na normálny prevodový, takže tak.

ŽLTÝ štítok má MTF-LT-2 a tam ide Castrol Syntrans B 75W, ale 90% má v prevodovke
ATF teda ORANŽOVÝ štítok (musíš to len pozrieť inač to nezistíš) je na ňom aj napísaný druh oleja, farebný je len preto, aby sa dal rozpoznať aj keď nieje čitateľný.



juryjury napísal:
Ahojte, mam nasledujuci problem. Mam e36 328i Coupe. Posledne tri tyzdne bolo auto v servise - nahadzovali sme powerflexy, tuhsie stabilizatory a hlavne samosvor z M3.

Popri tom sme vymenili vsetky dolezite naplne - motor, chladiaca kvapalina, prevodovka, diferak. No a zrazu, z cista jasna, mi zacala prevodovka vydavat cudne zvuky. Ked tocite na zdvihaku kardanom, znie to presne takto http://www.youtube.com/watch?v=itbphQOsg2o .

Za jazdy to huci takym zvlastnym zvukom, akoby sla prevodovka nasucho (pritom je tam doplna nova napln - cerveny ATF olej). Huci to vzdy (z vnutra), ked je zaradeny rychlostny stupen a auto je pod zatazou, ci uz pri zrychlovani alebo brzdeni motorom. Ked sa zosliapne spojka, auto stichne (aj ked diferak je tiez hlucnejsi nez predtym), ale potom zase hluk. Co je tiez zaujimave, prevodovka sa zacala celkom riadne zohrievat, kedze sa po dlhsej jazde (10 min +) zacne zohrievat aj radiaca paka prevodovky. Predtym to nerobilo.

Rozmyslal som, ci na to moze mat vplyv ten novy samosvor, ale neviem neviem, na zdvihaku isiel ten hluk jednoznacne z prevodovky.

Fascinuje ma na tom to, ze sa to zmenilo kvazi zo dna na den. Nic tam postupne neodchadzalo. Tez hluk tam nebol a teraz tam je. Najprv som si myslel, ze logicky je to diferak, ale ten po zabehu stichol a najvacsi ramus robi prevodovka.

Co s tym? Moze to byt tym, ze som nevymenil olej v nej presne podla specifikacie? (Cital som tu nieco o farebnych stitkoch, ktore odlisuju, ktory olej treba pouzit). Ja som tam dal cerveny ATF olej, prilis som to neriesil. Nechce sa mi vsak verit, ze by to mal na svedomi prave ten olej.

Nejake rady? Co s tym?

Dakujem!

P.S. koho zaujima auto, uz dlho sa chystam napisat o nom pribeh, takze sa dockate, nebojte sa :)
Oprava BMW Riešenie a odstránovanie elektronických, či mechanických závad, takisto ponúkam aj ND za bezkonkurenčné ceny.
Recenzie o mne: bmw3-e46/flasho-super-odbornik-dakujem-t78793.html
Tel.č. +421918113450
 
juryjury
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 24.5.2012
Auto: BMW e36 328i Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Štvrtok, 20. Júna 2013, 12:46

Flasho napísal:
Na 100% si dal do prevodovky zlý olej a môžeš sa pripravovať nato najhoršie, čím skôr si pozri aký máš štítok a vymeň olej a dúfaj v tom, že ti to ešte tvoju prevodovku zachráni, ale o tom pochybujem, už som riešil takých expertov, ktorým poradili olej a dali ho tam bez toho, aby si to zistili alebo pozreli, aký im tam ide. Držím palce a dúfam ju ešte zachrániš, ale aj tak si jej už zobral dosť zo života, kedže už len to prehrievanie hovorí o dosť. Prevodovky na ATF olej majú inakšie mazanie a uloženie ako tie na normálny prevodový, takže tak.

ŽLTÝ štítok má MTF-LT-2 a tam ide Castrol Syntrans B 75W, ale 90% má v prevodovke
ATF teda ORANŽOVÝ štítok (musíš to len pozrieť inač to nezistíš) je na ňom aj napísaný druh oleja, farebný je len preto, aby sa dal rozpoznať aj keď nieje čitateľný.




To zase pozor, v aute bol cerveny ATF olej (ten je vzdy cerveny, nie?) a cerveny ATF sme tam aj naliali... Preto sa skor pytam, ze ci aj medzi tymi ATF olejmi je nejaky rozdiel...

Ale jasne, pre istotu pojdem s autom na zdvihak a pozriem sa na to. Tiez mi nevie napadnut, ze co ine by to mohlo takto zrazu byt, logicky sme v prevodovke menili iba olej, takze to je jedine, co moze byt zle... Ale ako spominam, menili sme cerveny za cerveny. Dufam ze prevodovka to vydrzi. Zase tak vela som s autom nejazdil.
 
Užívateľov profilový obrázok
NOROV
Príspevky: 324
Registrovaný: 26.1.2009
Auto: BMW3 TOURING E36
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nove Zamky

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Štvrtok, 20. Júna 2013, 15:18

juryjury napísal:
Dakujem, skusim pozriet ten olej, ked bude auto najblizsie na zdvihaku... Chvalabohu ho tam nejde az tak vela... Nevies mi nahodou poradit, ten farebny stitok je lahko zbadatelny, alebo to treba hladat, brusit, cistit, aby ho bolo vidno? :) Dakujem!


Štítok nájdeš nad nalievacím otvorom viď foto:
Prílohy
1005211945_4.jpg
1005211945_4.jpg (128.82 KiB) 1668 zobrazení
27102009115.jpg
27102009115.jpg (127.56 KiB) 1668 zobrazení
1005211945_12.jpg
1005211945_12.jpg (204.24 KiB) 1668 zobrazení
BMW je synonymem pro autentický, do budoucnosti hledící automobilový design. Autentický v tom, že design poukazuje na zážitek, který vás čeká. Dodrží slib, který se naplní ve chvíli, kdy spatříte auto.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných