... všetko o BMW ...
owlcom napísal:Pripojím aj ja svoj názor.
Neviem či ste mali niekedy možnosť porovnať rozdiel medzi HLADKÝM motorom a TURBO motorom rovnakého typu.
Je tam viac veľmi podstatných rozdielov ktoré majú podľa mňa kľúčový význam:
Prvá vec: piesty. Tie majú u turbo motorov úplne inú konštrukciu, majú niečo ako dvojité dno, ktoré je zvlášť chladené olejom.
Druhhá vec: ostrekovacie trysky na olej, ktoré sú namontované na spodnej časti každého valca a slúžia na už spomínané ostrekovanie piestov olejom.
Tretia vec: turbo motor má olejový chladič z dôvodu vyššieho tepelného namáhania oleja. Priechod oleja chladičom je zvyčajne ovládaný zvláštnym termostatom.
Štvrtá vec:turbo, musí mať mazanie a niekedy aj vodné chladenie, musí byť nastavený maximálny plnaci tlak
A ešte je určite veľa iných vecí ktoré ma v rýchlosti nenapadajú, alebo o ktorých neviem, pretože nie som žiaden odborník.
Môj názor je takýto: iba namontovať na nejaký motor turbo, kde predtým nebolo myslím že vôbec nie je zložité, ale koľko taký motor vydrží je veľmi otázne. Ja by som sa s takým motorom bál ísť aj do baru na susednej ulici.
 
											LuCKy napísal:
Presne tak! Už ma s prepáčením nasiera to odrádzanie ostatných a omieľanie dokola to isté ako sa to neoplatí atď...
Nech k témam prispievajú ľudia, čo sa tomu rozumejú a nech poradia, vysvetlia a pod... a nie len kydať...
Naviac, je to staré auto, starý motor tak prečo neskúšať, finančne to nie je tak náročné, keď sa niečo odpáli ako pri novších motoroch.
Ďalšia vec je, že človek to môže robiť preto, že ho to baví, že chce mať niečo individuálne, atď....
OT premazané.
LuCKy
 
											

 rad by som pokecal viac pri pive
 rad by som pokecal viac pri pive 



 
											 . Ale o tom je to umenie, z hovna upliest bic!
. Ale o tom je to umenie, z hovna upliest bic! 

 , ze vrchne diery na zvodoch pasuju na vrchne stifty na hlave, ale spodne su o kus posunute. Momentalne zhanam turbo z 2.4td lebo uz ma nejak nebavi srat sa s tym potrubim pre turbo z TDS. a zvody planujem upravit tak ze tie spodky  v ktorych su diery odrezem, a o kusok ich prevarim, nech to pasuje na m20 stifty. keby som mal 2.4td turbo tak uz mi to jazdi.
 , ze vrchne diery na zvodoch pasuju na vrchne stifty na hlave, ale spodne su o kus posunute. Momentalne zhanam turbo z 2.4td lebo uz ma nejak nebavi srat sa s tym potrubim pre turbo z TDS. a zvody planujem upravit tak ze tie spodky  v ktorych su diery odrezem, a o kusok ich prevarim, nech to pasuje na m20 stifty. keby som mal 2.4td turbo tak uz mi to jazdi.