... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

bmwtt.sk
 
motomiro
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 8.1.2012
Auto: BMW 320 D Turing
Kraj: Bratislavský

dym pri aksceleracii

Nedeľa, 19. Augusta 2012, 22:16

Čaute ludia neviete mi poradit? Mám 320 D turing E46 2000 rok nabehané má 215000 km a stala sa taká vec ,že mi ide čierny dym pi večšej zataži motora može to bit ovladánie turba alebo aj turbo samé.Nemate náhodou niekto stym skusenosti a seká mi plyn pri 80 až 110 km /hod potom už nič neroby ide dobre.Zajtra idem do servisu.som zvedavi čo mu je.Inak Maželka mi snim trohu tukla pri velmi pomalej jazde predkom narazila ylomila predny naraznik trochu ale hlavne sa utrhol kus plastu za naraznikom vyzera to ako sučast k podltlaku alebo vetru či take niečo neviem sam čomu to služi.DIKI
 
Užívateľov profilový obrázok
koki
Príspevky: 150
Registrovaný: 16.1.2010
Auto: 320D Touring
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: dym pri aksceleracii

Pondelok, 20. Augusta 2012, 19:02

Mam presne taky isty problem a je to problem ktory zatial neviem vyriesit. Mne dymi tak isto nacierno pri akceleracii. To znamena ze je vysoka davka paliva cize bohata zmes. Zmes nafta-vyduch. Problem treba hladat vo vedeni od turba cez intercooler az ku EGRku.

Tvoj problem moze byt aj podla clanku co si pisal intercooler. Nie je prasknuty alebo deravy_? Kvalitne tlakovanie by malo odhalit chybu



Dufam ze som aspon trosku pomohol a poradil
BMW e36 Coupe 1999 110kW
BMW e32 Sedan 1992 135kW-ex
BMW e30 Coupe 1985 75kW-ex
BMW e46 Touring 2003 110kW
BMW e36 Compact 1995 75kW-ex

KoKi team
 
Užívateľov profilový obrázok
pedrok1
Príspevky: 7
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: BMW e46, 320D
Kraj: Zahraničie

Re: dym pri aksceleracii

Pondelok, 20. Augusta 2012, 20:48

tiez mi to dost hulilo, a kdesi som cital, ze pomoze vymenit odlucovac oleja, vymenil som a dymi ovela menej, inak ak by bol problem turbo dym by bol modry.
Autá sa rozdeľujú do dvoch skupín: 1.BMW, 2.ostatné autá
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/moja-modra-laska-t66878.html
 
Užívateľov profilový obrázok
koki
Príspevky: 150
Registrovaný: 16.1.2010
Auto: 320D Touring
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: dym pri aksceleracii

Utorok, 21. Augusta 2012, 11:04

tak turbo mam ja nove,separator novy....
BMW e36 Coupe 1999 110kW
BMW e32 Sedan 1992 135kW-ex
BMW e30 Coupe 1985 75kW-ex
BMW e46 Touring 2003 110kW
BMW e36 Compact 1995 75kW-ex

KoKi team
 
andymc
Príspevky: 275
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: BWM E46 320D 100kW
Kraj: Prešovský

Re: dym pri aksceleracii

Nedeľa, 9. Septembra 2012, 15:50

mne to tiez robilo a raz som si uplne nahodne vsimol dierku na hadici (diel č.4) v bmw PO stala asi 50eur a odvtedy to uz nerobi.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _air_duct/
 
Užívateľov profilový obrázok
hpbaxxter
Príspevky: 441
Registrovaný: 16.10.2009
Auto: BMW 330d Touring E46
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Bratislava

Re: dym pri aksceleracii

Pondelok, 10. Septembra 2012, 18:49

a ked si mal dieravu tu hadicu, nebolo to aj nejak pocut, ze to odnekial syci, alebo tak? da sa to aj nejak premerat?
 
andymc
Príspevky: 275
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: BWM E46 320D 100kW
Kraj: Prešovský

Re: dym pri aksceleracii

Pondelok, 10. Septembra 2012, 19:54

sicanie som nepocul. Ja som prisiel nato tak ze som v jeden den cistil motorovy priestor. O par dni som to len tak skontroloval a vsimol som si nejaky sajrajt na plaste pri hadici tak som nahmatal hadicu (diera bola na spodnej strane). Potom som sa pytal kamarata ako inak by som nato prisiel kebyze nied tej nahody tak mi vravel ze pred nastartovanim je hadica mäka a da sa stlacit v pohode rukov a po nastartovanie ju turbo natlakuje a musi uplne stvrdnut.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky93939
Príspevky: 248
Registrovaný: 14.8.2012
Auto: BMW 525d e60 e46ex
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoca

Re: dym pri aksceleracii

Piatok, 14. Septembra 2012, 23:39

ja som tiez hulil ako svine odpojil som egr a je to pohoda :thumbup:
 
Jao
Príspevky: 195
Registrovaný: 21.4.2011
Auto: BMW E39 525d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: dym pri aksceleracii

Nedeľa, 16. Septembra 2012, 09:04

Luky93939, tiez som kvoli tomu odpojil EGR. Ale nechapem celkom, preco dymivost zmizla po odpojeni EGR.
1. Nasavany vzduch s aktivnym EGR sa zmiesa z ochladenym zbytkom, ktory ide znovu do sania a vtedy to dymi.
2. Nasavany vzduch ide do sania a z EGR nejde ziadny vduch, dymivost zmizla.
V obidvoch prípadoch vaha vzduchu meria rovnaky objem vzduchu a davkuje rovnaky objem paliva.
Tak odkiaľ sa berie prebytok nafty v spalovani ?
Pekny den.
BMW E39 525d touring exclusive
 
Užívateľov profilový obrázok
Schneider
Príspevky: 146
Registrovaný: 10.8.2010
Auto: BMW 320D,Touring,04
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Okres Dolný Kubín

Re: dym pri aksceleracii

Utorok, 18. Septembra 2012, 09:50

Podľa mňa si to presne popísal:
síce je váhou vzduchu regulovaný na vstupe do valcov rovnaký objem vzduchu, ale v prvom prípade je tam aj tzv. "vydýchaný" vzduch pridaný cez EGR z výfuku, tzn. na rovnaké množstvo vstrekovaného paliva menej čistého vzduchu podporujúceho horenie....
Teda toť moja teoria, či to aj v praxi tak funguje, a či pri znefunkčnenom EGR riadiaca jednotka pustí viac vzduchu z turba, to neviem potvrdiť....


Jao napísal:
Luky93939, tiez som kvoli tomu odpojil EGR. Ale nechapem celkom, preco dymivost zmizla po odpojeni EGR.
1. Nasavany vzduch s aktivnym EGR sa zmiesa z ochladenym zbytkom, ktory ide znovu do sania a vtedy to dymi.
2. Nasavany vzduch ide do sania a z EGR nejde ziadny vduch, dymivost zmizla.
V obidvoch prípadoch vaha vzduchu meria rovnaky objem vzduchu a davkuje rovnaky objem paliva.
Tak odkiaľ sa berie prebytok nafty v spalovani ?
Pekny den.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky93939
Príspevky: 248
Registrovaný: 14.8.2012
Auto: BMW 525d e60 e46ex
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoca

Re: dym pri aksceleracii

Streda, 19. Septembra 2012, 11:23

Jao napísal:
Luky93939, tiez som kvoli tomu odpojil EGR. Ale nechapem celkom, preco dymivost zmizla po odpojeni EGR.
1. Nasavany vzduch s aktivnym EGR sa zmiesa z ochladenym zbytkom, ktory ide znovu do sania a vtedy to dymi.
2. Nasavany vzduch ide do sania a z EGR nejde ziadny vduch, dymivost zmizla.
V obidvoch prípadoch vaha vzduchu meria rovnaky objem vzduchu a davkuje rovnaky objem paliva.
Tak odkiaľ sa berie prebytok nafty v spalovani ?
Pekny den.


to ti neviem povedat mne to tiez neslo do hlavy ale pomohlo to :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
Adrian_B
Príspevky: 503
Registrovaný: 22.12.2011
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: dym pri aksceleracii

Sobota, 22. Septembra 2012, 16:21

EGR mieša čistý vzduch s bordelom z výfuku. Je tam klapka na prísun spalín do sania (EGR)
ak klapka netesní, motor má menej vzduchu a nafta bez dostatočného vzduchu sa poriadne nespáli a dymí.

celá pointa, netesnosť EGR. Treba zaslepiť a neriešiť páni :wink:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných