Lil_Ego napísal:posledne tvrdenie je uplne na hovno poznam ludi co maju TA-Technix nahodeny na aute 4 roky a to auto jazdi stale a podvozok nic fici dalej s autom. .... Takze ono to zas take na picu ako si to tu vsetci myslia nie je pozri ber to tak ak chcete podvozok na seriozne jazdenie sem tam aj nejaky ten pretek alebo okruh tak tie lacne podvozky jasne ze nie ale ak to chces len na presuvanie z bodu A do bodu B sem tam podriftit alebo sa ponahanat tak si myslim ze bohate stacia tie lacne podvozky ..... ale ak ti ide o zvuk danej znacky tak kup bilstein a bude pokoj ....
Jedna vec je kvalita a druha je rozpocet. Vravis ze podvozok za 300eur vydrzi 4 roky, ze ucel splni - ano, toto su fakty. Mas pravdu. Ale ci sa po 4 rokoch bude spravat tak ako sa spraval prvy rok je otazne. Taktiez je otazna kvalita spracovania.
Ale ak sa na to pozries z druhej strany, clovek, ktory nema rozpocet a horko-tazko pusti z ruky peniaze na budget coilovers, bude si ho pochvalovat, hoc sa na inom podvozku neviezol. Alebo sa viezol, ale bude presadzovat nazor, ze lacak staci a ucel splni. Toto je ludska vlasnost. To akokeby si povedal ze mas 3000eur tak si kupis jazdenu fabiu namiesto e36. V podstate obe auta ta odvezu z bodu A do bodu B a vydrzia aj dalsich 10 rokov, ak sa o ne budes starat. A ak lacak stoji tolko co predne tlmice...nie v kazdej drahej veci si clovek plati za znacku ale aj za urcitu kvalitu.
Ak stoji TA technixx 300eur, kolko je vyrobna cena ? Do tejto ceny musis zaratat aj dopravu a zisk predajcov. Kazdopadne sa hovori ze "you get, what you paid for". A plne sa s tym stotoznujem. Dalsim faktom je, ze lacaky maju iny system nastavovania vysky ako drahsi podvozok. Napr. spominany BC racing
(ktory vlastnim aj ja) je tzv. "true coilover setup".
To znamena ze zmena vysky vozidla neovplyvnuje drahu tlmica ani kompresiu pruziny.
Dalsia vec je kvalita tlmicov, piestnic, celkovy dizajn podvozku, zvary, pouzite materialy, kvalita pruzin, vonkajsie osetrenie zavitov, rozne prislusenstvo...toto vsetko sa odraza na cene a je to fakt, ktory nemozes popriet. Vacsina drahsich stelovakov ma nastavenie tuhosti (dampening), camber plates na odklony atd.. Je rozdiel mat nastavene tlmice na hard, middle alebo soft, zmena je citelna.
Hodnotim to objektivne, viezol som sa na pakete, JOMe, HR kite, eibach pruzinach a BC by som zaradil do zlateho stredu. Nie je to tak makke ako seria ale ani beton. Je to trochu bouncy ale prijemne tuhe/sportove - zalezi od nastavenia. Pri nastaveni tuhosti na full soft by som to prirovnal k mpaketovemu podvozku. Kazdy z nas ma ine preferencie a kazdemu z nas sa paci ina tuhost.
Vsetko zalezi aj od penazi. Jasne ze na e30 je trochu proti srsti zakupit si podvozok za liter ale ak na to clovek ma, ak si to auto cukrikuje tak preco nie ? Na tuningovej scene je vela starych aut, v ktorych su tisice eur. A to len z jedneho dovodu, majitel chce a ma na to. Ak by som si doviezol cukrikovu e30 v brutalnom stave, tak tych 1000eur nelutujem. Tak ako ich nelutujem v e46.
Neodsudzujem lacne stelovaky, ucel plnia a s tymto nazorom sa sototznujem ale treba brat do uvahy aj to, ze cena za nejaky produkt sa musi niekde odrazit. A u takychto veci duplom. Bud si clovek priplati a vozi sa pohodlne aj po meste aj na okruhu alebo si kupi lacak a vozi sa tiez. Pohodlnost jazdy je ale v tomto pripade druhorada ak berieme ohlad na cenu.