maros.x5 napísal:ja som mal to isté pred dvoma rokmi, tiež v zime, ale na Fiate Ducato. Ráno viem že riadne mrzlo som naštartoval, išiel som do firmy 15 km, pred firmou mi preblikla kontrolka mazania, keď som zastavil mláka pod autom ako sviňa, a za autom ostávala čiara ako vytekal olej. Dolial som cca 4-5 litrov oleja, odtiahol auto do servisu, a ani za svätého nenašli odkiaľ to vytieklo, motor bol komplet zasratý. Ako som vtedy dolial olej, nestráca sa vôbec, a dva roky auto funguje ako hodinky a nič podobné sa mi chvála bohu nestalo, riadne psicho.
S tým Ducatom to nie je psycho. Robil som šéfa fiat servisu a je to takto:
Určité ročníky nemali odvetranie kľuky(hadičku)vyhrievanú. Jednoducho niekto kto objednáva autá v Prahe to nezadal do štandardu Ducata. Predajca to ako doplnok neponukol-Ducato je bez vyhrievania odvetrania.
Odvetranie kľuky-tá hadica nakondenzuje vodu, ktorá potom total zamrzne a zapchá odvetranie. Následne po štarte v Ducate vytlačí semering na kľuke(myslím že na pravej strane). Olej skoro komplet vyprskne tade. Keby si nezastal a išiel dalej-motor KO. Aj také prípady boli a ešte auto v záruke. Škoda bola cca. 6600e bez DPH. Teraz už je v Ducate odvetranie vyhrievané ako štandard.
Oni v servise veľmo dobre vedeli, čo sa stalo, ale príkaz z importu bol zamiesť to pod koberec a namontovať do inkriminovaného vozidla hadičku vyhrievanú(cca70e). Teraz ju tam už máš a ani nevieš. Zvolávačku spraviť nechceli, lebo by ich to stálo niekoľko mega. Išlo o tisíce vozidiel.
Niečo podobné sa mohlo stať aj tej X5.