... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Autor témy
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Oprava tyčiek stabilizátora E30/E36

Piatok, 10. Júna 2011, 17:26

Mate už po krk tých našich ciest a hlavne toho že musíte sustavne meniť tyšky stabilizátora a to len preto že je vybitá guma a čep na nej je v poriadku ? Tu je jednoduchý navod na ich opravu. Treba na to len šikovné ruky,flexu,zverák a 2 puzdra na zvyslý čep zo škody 120.(su to tie vrchne v čepe su hrubšie !) Nakoniec treba ešte puzdro namazať vazelínou !!! Takto opravená tyčka vydrží minimálne tolko čo nová ak nie dlhšie.
Prílohy
P100611_11.01.jpg
P100611_11.01_[01].jpg
puzdro škoda 120
P100611_11.02.jpg
puzdro je už narezané len z neho treba ubrat tolko aby sedel na železný valček ktorý je pôvodne na starej tyčke !
P100611_11.06.jpg
malo by to takto sedieť ak je to odrezane spravne
P100611_11.10.jpg
dotlačime kolko ide
P100611_11.10_[01].jpg
pri lisovaní si pomôžeme neakou večšou golovkou
P100611_11.11_[02].jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: Oprava tyčiek stabilizátora E30/E36

Nedeľa, 12. Júna 2011, 07:17

tam sa jedna o to ze ta guma dookola toho valceka je uz zmeknuta a aj ked tam daas iny vacsi valcek stale to bude napr lebo to nieje take tuhe...a na pripad nudze sa bez stabika jazdit da tych par km co si dojdem po nove tycky :roll:
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Autor témy
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: Oprava tyčiek stabilizátora E30/E36

Pondelok, 13. Júna 2011, 15:18

johnyfly1 napísal:
tam sa jedna o to ze ta guma dookola toho valceka je uz zmeknuta a aj ked tam daas iny vacsi valcek stale to bude napr lebo to nieje take tuhe...a na pripad nudze sa bez stabika jazdit da tych par km co si dojdem po nove tycky :roll:

No trožku ta poopravím dufam že sa nenahneváš =; . Ta trubka je na novej tyčke v gume zaliata !!! To znamená že ked zatiahneš šrubu č.8 na 13 klúč tak je tato trubka napevno a ked prepružíš napravu to znamená že rameno vinde z maximalnej spodnej polohy do maximalnej vrchnej tak tou trubkou to stočí a dosť vela a tým ju odtrhneš od gumy !!! Potom sa už medzi valčekom a gumou veľmi rychlo zvečší vôla a tyčka je KO a začne buchať.
Kdeš to u takto upravenej tyčky sa pri prepružovaní napravy trubka otača v puzdre a nemá sa čo odtrhnuť !!! :wink:
Na jednom aute to mam takto už vyše roka a naprava je uplne tichá a žiadna vôla sa nezvečšuje ! Takže už som to spravil aj na druhom a žiaden problém. Nieje to len riešenie v prípade nudze ! Takato tyčka bude KO až ked sa na nej vybije gulový čep.
Origo tyčky mi vydržali maximalne pol roka a to som už skušal hociaké značky.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných