... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Streda, 29. Decembra 2010, 11:14

Cawte borci. Viete mi povedat ze kolko voltov by malo ist do zhavicov,na E46 2.0d 100kw?
 
Rony
Príspevky: 77
Registrovaný: 22.3.2010
Auto: E46 320D 110kW
Kraj: Prešovský

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Streda, 29. Decembra 2010, 11:33

Ak sa nemylim tak 100kW motor mal 11V zhavice, pri 110kW to bolo uz len 5V.
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Streda, 29. Decembra 2010, 11:39

to viem,ale odmeral som fajvku,a nameral som len 2.51V,a to stále.
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Streda, 29. Decembra 2010, 13:28

Odmeral som niake veci.dal som naspat fajvky na zhavice,potom som odmeral napatie pri kábloch,ktory vedu k zhavicom.Neukazoval tam niaké napatie.Na tom cervenom kábly som nameral 0,62V stále.Malo by tam byt 12V,myslim.Odkial ide ten hruby cerveny kábel?
Na obrázku som oznacil relé s cislamy,ktory je z nich relé zhavenia.?
Prílohy
vvv.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 10:02

relé žhavenia je tá škatulka na ktorej je naskrutkovaný ten kábel.
Zaujímavé je že ja tam hento nemám, alebo som si to nevšimol?
neviem

ten kábel ide za poistkovku za kastlíkom, má tam byť stálych 12V, asi teda máš odpálenú 100A poistku.
Ha a pohladaj, v jednej téme som to tu písal ktorá to je :)

Isto tam má byť 5V na 110kW? Myslím že pri tých prúdoch čo tečú do žhavičov by to bolo neefektívne regulovať 12 na 5 a potom napájať žhaviče ktoré by mali pomaly raz taký odber ako 12V žhaviče.

Inak tá RJ ich pripája resp kŕmi PWM signálom preto multimeter neodmerá 12V ale len priemer ktorý je nižší
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 10:10

skrinku som uz rozobral.nasiel som aj poistky.ten 100A-vy je odpáleny.
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 10:13

no tak šup do BMW po novú
 
Rony
Príspevky: 77
Registrovaný: 22.3.2010
Auto: E46 320D 110kW
Kraj: Prešovský

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 11:29

No nemeral som kolko voltov tam v skutocnosti ide, ale na zhavici je hodnota 5V na 110kW to na 100%.
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 11:47

na 110kw je 5V,ale na 100kw je 11V.
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 12:35

tak som odmeral ci mi funguje relé zhavica.Kus káblom a 30A-vou poistkou som meral.Relé pekne cvakne,a za chvilu odide poistka.Asi problém budem mat v tom zlom zhavici,asi je vnom skrat.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12379
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 12:57

Podla mna budeš mat problém v rele žhavenia,ktoré odpalilo tu poistku...

PROFOR 110kw má už iný modul žhavanie a ten je napriamo a poistka je v nom v nutri, kus hlinikového pliešku ktorý občas prepali a potom prestane fungovať žhavenie!!!!

Ty si pozri to rélé žhavenia...treba ho vymenit,teda pokial si menil žhaviče za nové a nejde to.....

DDE 4.0
Preheating System DDE 4.0
The voltage for the preheater plugs is supplied via the preheater relay. The relay is switched by the DDE control unit.

The heater plugs are designed as sheathed-element glow plugs.

Preheater time control
The preheating duration is dependent on the engine coolant temperature and battery voltage and is indicated by the preheating/DDE indicator.

Preheating
At temperatures below 5 °C, preheating takes place for at least 4 seconds. The preheating time increases as the temperature decreases.

After-heating
After-heating takes place after engine start at temperatures below 20 °C in order to improve idle and exhaust characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

Troubleshooting
The DDE control unit itself detects a short/break in relay activation (type of fault "activation short-circuit ..." or "activation break ..."). The DDE control unit receives a fault signal from the preheater relay in the form of the S_GRS signal if there is a fault in the preheater plugs, preheater relay or in the voltage supply of the relay (type of fault "preheater system fault"). Fault code 3505 "Preheating system" is stored in both cases.


DDE 5.0
Combustion preheating system DDE 5.0/5.1
The glowplug system consists of the following components:

DDE control unit

electronic glowplug control unit

quick-start glowplugs

Bit serial data interface (BSD) and electrical leads

A heater plug relay as in the case of DDE 4.0 is not fitted.

The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time.

The essential differences from the glowplug systems on previous models are as follows:

control of the glowplugs is by pulse width modulation

the glowplug relay has been dispensed with and its function taken over by electronic output stages on the glowplug control unit

an emergency glowplug function has been introduced

quick-start glowplugs have been introduced

each of the four glowplug circuits can be diagnosed individually

To check the glow system, there are two adapter leads:

1-pin, order number 13 6 470

12-pin, order number 13 6 460
in conjunction with 26-pin measurement box, order number 61 1 459

Function
The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.

The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

Coolant temperature

Vehicle voltage

Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

Engine speed

Injection volume

The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

Troubleshooting
The DDE control unit monitors communication with the glowplug control unit. In the event of a fault on the bit serial data interface, the DDE control unit stores the following fault code:

4203, Glowplug control unit, no communication via bit serial data interface

The glowplug control unit monitors activation of the individual glowplugs and is able to detect the following faults and store them for each glowplug:

Short circuit to earth

Break

Excess temperature output stage

If the glowplug control unit detects a fault, it reports it to the DDE control unit which stores the fault in its fault memory.
Prílohy
G_135039.JPG
G_135039.JPG (26.47 KiB) 3152 zobrazení
Naposledy upravil/-a TT-SIMIK v Štvrtok, 30. Decembra 2010, 13:06, upravené celkom 1 krát.
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 13:04

ked je relé zlé,tak by ani necvakol.vyskusal som to 3 krát,vzdy cvakol a za chvilu odpálil mi skusobnu 30A-vu poistku.
Chalan na ceskom BMW klube,mal to isty problém,mal skrat v jednom zhavici..
Tu pise o tomto závade.... http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8 ... &sk=t&sd=a
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12379
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 13:07

To relé nieje iba rele,ale aj nejaká elektronika,teda nemal som ho rozobraté,ale typujem, jasne je to ,že treba vždy začat od žhavičov!!!!!
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 13:08

No ale 30A môže byť málo...tolko kludne ten žhavič spapá aj jeden
 
Užívateľov profilový obrázok
Tybee
Autor témy
Príspevky: 194
Registrovaný: 11.1.2007
Auto: BMW E46 touring 2.0d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kolarovo

Re: Problem so zhavenim E46 2.0d 100kw

Štvrtok, 30. Decembra 2010, 13:16

uvidime,dneska budeme menit zhavice potom vyskusáme.
Ajtak budem potrebovat 100A-vu poistku.Keby náhodov vedel niekto niaky online obchod,kde sa dá kupit,nech mi ozve.
Diky.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 18 neregistrovaných