... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
doublevanos napísal:Odvalovanie turba je dnes konstruovane niekolkymi sposobmi a to najcastejsie olejovym filmom, loziskom a posledne foil-air loziskom ktore sa pozvolne prebera z leteckej techniky, tak ako mnohe veci, ktore najefektivnejsie pracuje prave pri vysokych otackach.
Operacna teplota odvalovania loziska turba zavysi od jeho pouzitia. Pri beznych otackach nedochadza k takemu velkemu emitovaniu teploty ako pri vykone. Ak teda turbo nezapajas na hranicu jeho nominalneho vykonu teda radovo do 300 000 otacok (nevyuzivas maximalny celkovy vykon motora) nie je treba pri tvojom type auta ochladzovat turbo respektive casti turba volnobeznym chodom po skonceni jazdy, ak sa bavime o BMW 320d E91, ktory ma motor typu M47M2, tak ten je vybaveny vymennikom teploty oleja na okruhu turba, to znamena, ze neustale dochadza k ochladzovaniu olejovej cirkulacie turba v sucinnosti s hlavnym okruhom chladenia motora.
V tvojom pripade by som sa skor vyvaroval toceniu motora pri nizkych vonkasich teplotach do extremnych otacok od nastartovania, kedze viskozita oleja je stale nizka a nestihne sa vcas dostat v dostatocnom mnozstve k ulozeniu turba co sposobi prehriatie hriadela a jeho deformaciu.
doublevanos napísal:Odvalovanie turba je dnes konstruovane niekolkymi sposobmi a to najcastejsie olejovym filmom, loziskom a posledne foil-air loziskom ktore sa pozvolne prebera z leteckej techniky, tak ako mnohe veci, ktore najefektivnejsie pracuje prave pri vysokych otackach.
Operacna teplota odvalovania loziska turba zavysi od jeho pouzitia. Pri beznych otackach nedochadza k takemu velkemu emitovaniu teploty ako pri vykone. Ak teda turbo nezapajas na hranicu jeho nominalneho vykonu teda radovo do 300 000 otacok (nevyuzivas maximalny celkovy vykon motora) nie je treba pri tvojom type auta ochladzovat turbo respektive casti turba volnobeznym chodom po skonceni jazdy, ak sa bavime o BMW 320d E91, ktory ma motor typu M47M2, tak ten je vybaveny vymennikom teploty oleja na okruhu turba, to znamena, ze neustale dochadza k ochladzovaniu olejovej cirkulacie turba v sucinnosti s hlavnym okruhom chladenia motora.
V tvojom pripade by som sa skor vyvaroval toceniu motora pri nizkych vonkasich teplotach do extremnych otacok od nastartovania, kedze viskozita oleja je stale nizka a nestihne sa vcas dostat v dostatocnom mnozstve k ulozeniu turba co sposobi prehriatie hriadela a jeho deformaciu.
doublevanos napísal:525d E61 datum vyroby januar 2004 teda kratko po typovom zaciatku vyroby ma motor typu M57N a ten tiez ma (vacsi ako u trojkovej rady) vymennik teploty oleja na hlavnom chladiacom okruhu motora. Myslim ze vsetky typove rady ktore nastupili rokom 2004 respektive 2003 by mali mat vymennik teploty oleja na turbo. Nemyslim si ze je to dane zvolenym typom motora ale podla koncoveho seriove cisla by sa to dalo urcit presne.