Nedeľa, 2. Mája 2010, 13:45
Clapy troska som opravoval klimatizacie,aj v autobusoch,takze skusim napisat svoje skusenosti.
na vyparniku je snimac namrazy,a ked dosiahne teplotu okolo 3-6 c tak da povel vypnut kompressor.to sa stane ked otacky ventilatora su prilis nizke,teda maly prietok vzduchu.vypynat,zapynat by to nemalo castejsie ako 30 sec na mieste na min.otackach motora(pri spravnom nadimenzovani)
potom je snimac vysokeho/nizkeha tlako v systeme,co nepusti kompressor do behu bez tlaku,ale aj vypne ked dosiahne tlak na vysokom okruhu nad cca 20 barov(no vsetky klimy su ine cca 16-20 max.
ked je vela chladiva,trebars aj o 100 gramov co sa bezproblemov ostane v systeme (dehidratacny valec,vyparnik,atd) pri vymene chladiva,tak uz tlak je hned vyssi.ked je uz o 20 % viacej hladiva roby to vyp/zap v 10 sec intervaloch.
a este aj hladic vonku na predku auta- ked neni dostatocne ochladeny (vysko,elektricka vrtula), tiez stupa tlak a narusa sa okruh nizkeha,vysokeho tlaku,a tiez bude vypynat zapina.
klima je troska zlozita vec,niektory len plnia,a ked su problemy nevedia si radu. robil som autorizovany servis, a zopar klim som opravil po kolegov co len plnili,vymienali vecy,a furt to neslo. zvyknu odchadzat rozprasovacie ventyli na nizky tlak,upchaju sa dehydratacne valce,sniamce,a vsetko co sa len moze pokazit.
ale kompresor nema rad pri 3000tis otacka caste zapynanie,to by sa nemalo casto stavat.
cudovali by ste sa ze pri novych autach kolko chyb spravia vo fabrike,ale maju to na haku,vsak volaco bude.