Tak dnesny volny den som vyuzil na opatovne hranie sa s poistkami a cistenie hovna z veluroveho koberceka, zasrati psickari, postrielal by som to. Nas budu zaujimat tie poistky. Inak od vikendu som jazdil s vytiahnutou poistkou F69, cize som nemal bordmonitor, hudbu ani navigaciu a baterka sa vobec nevybila ani raz. A to som s autom jazdil velmi malo a vacsinu dna len stalo. Takze asi to naozaj bude suvisiet s nou.
Isiel som uz viac na istotu a mal som pripraveny bojovy plan. Prva cast pozostavala z testovania jezkov, v druhej som sa opat vratil k tej poistke 69.
Cast prvaKedze tejto som nemohol venovat prilis vela casu, povedal som si, ze proste vyberiem vsetko jezkovske poistky a hotovo. Inak este taka zaujimavost: co som vyssie pisal, ako mi vzadu nejde to ovladanie od klimy, no tak dnes uz islo. Cize neviem, ci som uz sprosty alebo co, ale normalne tam vsetko islo regulovat, teplota aj sila fukania. Pri teste som klasicky pred vypnutim motora nastavil fukanie na 0 (zhasnute displeje). Vybral som naraz poistku F81 aj F61 a F68, teda som odstavil (snad) oboch jezkov. S relatkami K4 a K120 som nehybal, nechal som ich tak.
Meranie 1 (vybrate poistky F81 + F61 + F68)
10:22 -- zamknutie auta, odber 4,7 A
+2 min. -- vypnutie navi pocitaca a videomodulu, odber 2,4 A
+12 min. -- furt odber 2,4 A
+16 min. -- auto sa uspalo, odber 0,05 A
OKHm, vsetko, zda sa, je v poriadku. Dame si dalsie meranie pre kontrolu.
Meranie 2 (vybrate poistky F81 + F61 + F68)
10:40 -- zamknutie auta, odber 4,4 - 6 A (vzdy to skace tie uvodne sekundy)
+2 min. -- vypnutie navi pocitaca a videomodulu, odber 4,5 A (o 2 A viac nez v prvom merani)
+15 min. -- stale odber 4,5 A
+16 min. -- auto sa uspalo, odber 2,2 A
ZLEHm... jedno dobre, jedno zle... no dame si este jedno.
Meranie 3 (vybrate poistky F81 + F61 + F68)
10:58 -- zamknutie auta, ~6 A
+2 min. -- vypnutie navi pocitaca a videomodulu, odber 2,4 A
+4 min. -- zmena na odber 1,1 A!
+16 min. -- auto sa uspalo, odber 0,05 A
OKTakze, dve dobre, jedno zle... zda sa, ze ti jezkovia s tym naozaj nebudu nic robit. No prejdeme k rozoberaniu audio-video komponentov.
Cast druhaVratil som nazad poistky F61 a F68 a isiel som rozobrat komponenty. Poistka F69 bola zatial stale zapojena.
Meranie 4 (vybrate navi, CD changer, videomodul, GPS timbler, poistka F81 lebo som ju zabudol vratit na miesto)
12:01 -- zamknutie auta, odber 5,7 A
+2 min. -- odber 2,6 A
+3 min. -- pokles na 1,05 A
+16 min. -- auto sa uspalo, <50 mA
OKMeranie 5 (vybrate navi, CD changer, videomodul, GPS timbler,
DSP zosik a
K3 unloader rele)
12:25 -- zamknutie auta
+1 min. -- odber 2,3 A
+4 min. -- pokles na 1,08 A
+16 min. -- auto sa uspalo, odber <50 mA
OKPo tomto merani som uz postrehol isty vzorec v spravani. Hned po zamknuti auta vyba odber okolo tych 6 A. Chvilu potom o nieco klesne. Dalsi velky pokles nastane po cca dvoch minutach, ked sa vypne navigacny pocitac a video modul (na navi blika LED, videomodul ma vetrak, preto to viem identifikovat). Po uspani tychto komponentov moze nastat odber bude 2,0 - 2,5 A alebo nieco cez 4 A. V niektorych pripadoch sa dokonca znizil po 3-7 minutach na 1,x A. Vsimol som si, ze tusim vzdy, ked bol odber auta pred uspatim tie 1 az 2,5 A, tak po prejdeni 16 minut sa vsetko uspalo korektne a spotreba bola okolo tych 0,05 A. Ked vsak bol odber 4,5 A, po uspati sa 2,5 A stratili (ako v tom dobrom pripade), ale stale mi tam ostali 2 A, co mi zozralo akumulator.
Urobil som seriu mini-merani, kde som necakal celych 16 minut, ale pockal som 6 minut, aby som videl, ci odber po par minutach klesne na 2,x A alebo 4,x A. Z tych hodnot som potom usudil, ci sa auto uspi dobre alebo zle. Mozno nie uplne najlepsi postup, ale uz sa mi nechcelo robit tie 16-minutovky.
Mini-meranie 6.1 (vybrate veci rovnake ako v piatom merani)
12:44 -- zamykam auto, nemam nameranu hodnotu
+1 min. -- 0,7 A, ukazkovo podla specifikacie
+3 min. -- stale rovnaka hodnota, dalsie merania nemam, tak neviem co som tymto vlastne dokazal
Mini-meranie 6.2 (vratil som nazad unloader rele K3)
12:49 -- zamykam auto, 3,95 A
+2 min. -- 2,65 A
+4 min. -- 1,05 A
+6 min. -- 1,05 A, auto by sa asi uspalo korektne
Mini-meranie 6.3 (zapojil som nazad DSP zosik)
12:57 -- zamykam auto, 5,6 A
+2 min. -- 2,5 A
+4 min. -- 1,0 A
+6 min. -- 1,0 A, auto by sa asi uspalo korektne
Mini-meranie 6.4 (zapojil som nazad CD menic)
13:23 -- zamykam auto, odber 5,6 A
+2 min. -- 4,8 A
+4 min. -- 3,2 A
+6 min. -- 3,2 A, ejha zeby CD menic blbol?
Mini-meranie 6.5 (opatovne skusanie CD menica)
13:32 -- zamykam auto, odber 5,5 A
+2 min. -- 4,7 A
+4 min. -- 3,2 A
+6 min. -- 3,2 A
+7 min. -- 1 A!!!, no tak do riti, omylom som nechal pripojeny merac dlhsie a hned jaky pokles, inak by som si to ani nevsimol
V tomto okamziku som sa na to vysral a vsetko som to narval a nasroboval nazad, ako sa patri. Urobil som este take o nicom merania, ze 3-4 minuty po zamknuti auta a zdalo, ze vsetko je v poriadku. Mozno pohybanie relatkami a povytahovanie konektorov a ich opatovne zasunutie pomohlo. Kazdopadne budem teraz par dni jazdit so zapnutou poistkou F69 a uvidime, ci to pomohlo.
Na zaver par obrazkov:

To rele na konci je to unloader rele K3.