... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
panslav
Autor témy
Príspevky: 58
Registrovaný: 7.10.2007

porovnanie e30 316 318 320

Nedeľa, 7. Októbra 2007, 11:18

pocujte rozhodol som sa kupit BMW E30 ale stale rozmyslam ze s akym motorom....
naskor by som asi kupil asi 1.8 ale mal by som zoapr otazok...

aky je rozdiel meddzi 1.6 a 1.8 motorom ? maju rovnaky vykon a 1.6 ma mensiu spotrebu alebo spotreba je rovnaka a vlastne 1.8 ma este aj lepsi vykon ?
a tiez ake su rozdiely medzi 1.8 a 2.0 ?

tiez by som sa chcel opytat ze kolko zeru 324 TD a 525 TD ? a ako sa na nich jazdi v ? maju dobre zrychlenie v porovnani s 318 ? ?
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Nedeľa, 7. Októbra 2007, 20:21

316i a 318i mali motory M10 a neskor M40, ak by si zhanal tak by osm ti skor odporucal M40 je novsi a je na tom lepsie technicky, do 316i davali tusim aj motory s obsahom 1,8 len im upravili vykon. Osobne som sa vozil na 316i 1,6 a 318i 1,8 M40 obidva, 316i ma cca 100HP 318i 115HP, tie udaje ale najdes hocikde na nete. E30 je lahke auto, takze 316i je tak na fakt kludne vozenie, nie je to nejake lietadlo, ale zas az tak lenive to nie je. 318i je uz zivsie, je to podla mna taky kompromis medzi usporou, poistkou a na druhej strane vykonom, vyblnut sa s tym uz da. Rozidel v spotrebe bude minimalny medzi 316 a 318, iked teraz touz skorzalezi od technicke hostavu ako od objem, predsa len je to stare auto.

2,0 je sestvalec, teda pokial by si nehcel 320is to je 4 valec 16V odvodeny z M3 motora. Spotreba u 320i je asi o liter vysia ako u 318i, ma vyssi vykon a kuptura chodu je lepsia + krasny zvuk 6-tich valcov.

Ak ti je zhruba jedno aky budes mat vykon, taksa radsej riad stavom auta, niekedy tych 20 koni navyse nestoja za vsetky tie opravy

525td ja fatna kludne vozenie, zazraky necakaj
324td mal niekedy kamrat, z 0-100 cca 11s, a octavie 1,9tdi mali co robit aby sa udrzali
 
Užívateľov profilový obrázok
Tubular
Príspevky: 449
Registrovaný: 20.2.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Nedeľa, 7. Októbra 2007, 20:52

no myslim si, ze aj keby 320is chcel, tak to u nas nema sancu zohnat, je to taka rarita (alebo este vacsia) ako je E30 M3 a bolo vyrobenych len velmi malo kusov, ceny 320is sa pohybuju v cene m3ky.


ja som nesiel na ziadnej e30, ale ako spomenul Bmino, spotreba u 316 a 318 bude cca rovnaka, no 318 ma o par koni naviac, cize nizsie ako 318 by som nesiel.
E46 3148Ci (1999)
 
Užívateľov profilový obrázok
Tubular
Príspevky: 449
Registrovaný: 20.2.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Nedeľa, 7. Októbra 2007, 21:01

E46 3148Ci (1999)
 
panslav
Autor témy
Príspevky: 58
Registrovaný: 7.10.2007

Pondelok, 8. Októbra 2007, 19:32

neviete preco su e30 318iS take drahe ? videl som uz 325,318. 316 aj 320, 324d okolo 50 000 ale 318iS som nasiel zatial iba za 100 000....cim to je ? da sa zohnat aj lacnejsie ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Tubular
Príspevky: 449
Registrovaný: 20.2.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Pondelok, 8. Októbra 2007, 20:07

panslav napísal:
neviete preco su e30 318iS take drahe ? videl som uz 325,318. 316 aj 320, 324d okolo 50 000 ale 318iS som nasiel zatial iba za 100 000....cim to je ? da sa zohnat aj lacnejsie ?


no neviem, ale podla mna je to veeelmi predrazene, tak ako si vravel, e30 sa pohybuju cenou tak okolo 50 000, mozno ta IS nebola seriova koli comu si ju mozno majitel cenil viac...ale to len tak bezhlavo uvazujem... :roll:
E46 3148Ci (1999)
 
Užívateľov profilový obrázok
kačo
Príspevky: 2236
Registrovaný: 2.9.2006
Auto: OOOO A6 3.0TDi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Pondelok, 8. Októbra 2007, 20:57

a ked si to vezmes, tak 316i v starsej e30 ma cca 100PS a 1,6i v starsej (cca o desat rokov novsej ako e30) koktavii ma 75PS.... tak to take zle nebude ...

100PS + lahke auto = fun ... (samozrejme nie tak ako s 320i a viac ale aj tak si myslim, ze nebudes slimak) ....
E36 325 TDS (ex)
E46 MT-330CI (ex)
E46 M3 (ex)
E70 X5 35d (ex)

OOOO A6 C7 3.0TDi quattro avant
 
Užívateľov profilový obrázok
k_michal
Príspevky: 359
Registrovaný: 18.7.2007
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: BB-LC

Pondelok, 8. Októbra 2007, 21:43

panslav napísal:
neviete preco su e30 318iS take drahe ? videl som uz 325,318. 316 aj 320, 324d okolo 50 000 ale 318iS som nasiel zatial iba za 100 000....cim to je ? da sa zohnat aj lacnejsie ?


lebo je to 100kw - 16ventil, ak je v naozaj vo velmi dobrom stave nevahaj, odvdaci sa ti pomerne velkou zabavou, pri slusnej spotrebe. prajem dobrý kup.
Obrázok
E36-328i coupe-ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 8. Októbra 2007, 23:15

Ceny peknych 325i a 318is sa pohybuju vyrazne nad 50k a to z dovodu, ze 325i je najsilnejsi motor, ma v serii ABS a kotuce na vsetkych kolesach, 318is je zasa 16V a ma velmi dobru spotrebu nato aky vykon ponuka + ma v serii IS spoilerm, recaro sportove sedacky a tiez kotuce na vsetkych kolesach... za 50k kupis mozno peknu (relativne, stale to bude mat nalietanych veela km a bude to chciet vymenit dost dielov, je naivne domnievat sa ze do takto stareho auta v tejto cenovej hladine bude niekto pred predajom investovat aby bolo v tip-top stave) 318i, 320i alebo dizel, 325i alebo 318is rozhodne nie... Ja som kupoval 325i pod 50k ale bola to prerabka z 320i a na tom aute bolo a este je plno prace...
 
panslav
Autor témy
Príspevky: 58
Registrovaný: 7.10.2007

Utorok, 9. Októbra 2007, 19:46

este by som sa chcel spyta ci su pri e30 nejake rozdiely v zavislosti od roku vyroby...napriklad ako u e36 ze od polovice roku 1993 sa vyrabali modernizovane verzie ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Utorok, 9. Októbra 2007, 20:19

Hlavny rozdiel je takzvane verzie Chrom/Plast, Chromak sa vyrabal od roku 82 do roku 87 (v roku 85 presiel mensim faceliftom), niektore verzie ako kabrio este o dost dlhsie, neskor boli plastaky. Chromaky maju vo vseobecnosti starsie motory a starsiu motorovu elektroniku (aj ked napr motor M10 L-jetronic sa daval aj do chromaka aj do plasta), chromove narazniky, vzadu odost mensi zadny spoiler pod naraznikom (je zozadu vidiet cely koncovy tlmic vyfuku a vana na rezervu), uzssie zadne lampy ineho tvaru, vpredu tiez spoiler ineho tvaru a stretavacie svetla bez sosoviek, to su zakladne rozdiely, je ich samozrejme viac, ako napriklad umiestnenie palivoveho cerpadla, atd.
 
Užívateľov profilový obrázok
Oldman
Príspevky: 740
Registrovaný: 21.8.2007
Auto: E46 325 TI, E46 320i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Streda, 10. Októbra 2007, 09:21

Tak tak,mudro hovoríš,iso je iso,je to proste aj cena za imidž,ak sa ti to zdá veľa podívaj sa na ceny v nemeckých bazárov.Ja bych išiel do 325,to je to správne Fun auto,ale v dobrom stave dosť chechtákov.Mám 320,to je nejakých 129 ps,a to bohate stačí na blbečkov v róznych Schade čo si myslia že majú auto.
compakt E46 325 TI Individual ,e46 320 touring

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných