... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 2008
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: Palivový systém piliny

Utorok, 18. Novembra 2025, 19:34

piliny by cez funkcny palivovy filter nemali prejist do cerpadla.
malo paliva znamena , ze sa o dost viac ohreje v okruhu a kedze v cerpadle okrem mazania robi aj chladenie, tak prehrievanie cerpadlu neprospieva k zivotnosti.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12707
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Palivový systém piliny

Utorok, 18. Novembra 2025, 19:51

Nafta to cerpadlo vyrazne chladi….Ak je jej malo teplota je vyssia,mam to odpozorovane….A hlavne v nadrzi je casto necistota dole…..Ja viem o vela autach ktore chodiili na rezervu velmi casto a cerpadla tam skapali….
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
PearlJam
Príspevky: 92
Registrovaný: 23.10.2023
Auto: BMW E39 530d
Kraj: Bratislavský

Re: Palivový systém piliny

Streda, 19. Novembra 2025, 01:00

Arnold napísal:
Ci to najazdi 30k alebo 200k na tom cerpadle nie je podla mna smerodajny udaj pre spekulovanie preco to skapalo.. Staci tankovat srackovu suchu naftu a si v prdeli.
Je to proste casovana bomba. Su pripady kde to klakne pri 50k, 70k, su pripady kedy to ma nalietane 400k a cerpadlo je povodne.

Mě na E39 530d r.v. 11/1998 čerpadlo kleklo v 435 tis. km, žádné piliny. Přestalo dávat tlak nic víc. Nákup repasu v Bosch Diesel Servisu a na brk motor naskočil.
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2118
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91lci F48lci
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: Palivový systém piliny

Streda, 19. Novembra 2025, 07:11

PearlJam napísal:
Mě na E39 530d r.v. 11/1998 čerpadlo kleklo v 435 tis. km, žádné piliny. Přestalo dávat tlak nic víc. Nákup repasu v Bosch Diesel Servisu a na brk motor naskočil.

Nemiesaj hrusky s jablkami, v E39 nemas CP4 cerpadlo.
 
PearlJam
Príspevky: 92
Registrovaný: 23.10.2023
Auto: BMW E39 530d
Kraj: Bratislavský

Re: Palivový systém piliny

Včera, 09:06

Arnold napísal:
Nemiesaj hrusky s jablkami, v E39 nemas CP4 cerpadlo.

To je mi jasné. Jen říkám svojí zkušenost s jiným typem čerpadla.
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2118
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91lci F48lci
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: Palivový systém piliny

Včera, 13:41

CP4 funguje inak ako starsie cerpadla. V CP4 mas vacku podobnu tej na ventily ktora sa otaca. Vacka vytlaca piest, medzi nimi je kovovy valcek ktory sa volne otaca, nema ziadne loziska. Ked sa do cerpadla dostane necistota alebo je slabo mazane nekvalitnou naftou tak sa pridiera valcek ktory spravi ryhy na vacke a odtial mas piliny.

CP1 cerpadlo napr. ma tiez vacku ktora rotuje ale element ktory vytlaca piest je iny, ten samotny nerotuje ale robi skor taky elipsoidny pohyb pricom kontaktna plocha elementu s piestom je vzdy ta ista.

https://youtu.be/KmY65o3oPKc?si=iF2gQjVgWY4oqTbQ

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní