... všetko o BMW ...
Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL
PetoK napísal:NJN, klasicky pristup laika, ktory nema ani sajn o veciach a suvislostiach E65... toto auto ma velmi komplikovanu elektroniku, odvez to radsej niekam do servisu, auta sa v riadnom servise neopravuju podla dojmov a nahod. Treba pozriet uplne ine veci, mas tam jasne pritomne chyby,ktore treba najprv vyriesit, velky odber po zaspati, treba energy diag a az potom prides nato ze v prvom rade je bat KO.
Ďalej sa tam spominá aj graf priebehu toho ako auto vypína okruhy, lebo to čo som napísal tak po 16 minútach vypína okruh VA-D ale nakoľko telefon a cigaretove relé, sú na okruhu VA-K a ten sa do sleep módu prepína až po 1h od vypnutia auta ak to správne chápem. Takže amatérska otázka, ale keď mám veľký odber v sleep mode a PM ten okruh vypne, tak ako sa mohlo stať, že keď teraz jazdím bez senzorov a jednej parkovačky tak to funguje? Neznamená to potom to, že odber z akumulátora je celkovo vyšši ako vie poskytnúť, a na základe toho PM vypína postupne tie najmenej potrebné okruhy? Pýtam sa preto, lebo v tom vyššie spomínanom dokumente som sa nedozvedel akú prioritu ma Customer curcuit pokiaľ sa baterka nedobíja tak ako má.16 Minute Shut-Down of Consumer Circuits (Sleep mode)
To prevent battery discharge by consumer items mistakingly left on, the interior lighting circuit (IB) and consumer circuits-roof zone (VA-D) are shut off 16 minutes after terminal R is switched off.
TT-SIMIK napísal:Samozrejme, že knowhow nechcem, to by som si mohol rovno servis otvoriť a pýtať si tvoju hodinovku. Ale napríklad toto info "zo svoje skusenosti viem ze aj 1,5h mi vedelo hrat radio nez zahlasilo bat", tak to vidím prvýkrat, nakoľko všade na zahraničných fórach čo som čítal tak vraveli, že moja situácia je celkom bežná a že to neriešia. Len aby sme mali jasno, radio ti vie hrať aj hneď, keď dáš kľúčik do skrinky, vtedy mi to tak skoro Recharge nevyhodi ak vôbec (nie som si istý teraz), len to čo som ja spomínal, že zapneš zapaľovanie do "ignition on" polohy, čiže štart bez nohy na brzde, vtedy mi to dosť skoro nabehne.Svoje detailne knowhow ti sem nikto urcite davat nebude,lebo su to roky prace a driny a studovania….Tak to proste je…
Tak ci tak ti E65/6 nemoze hlasit recharge battery po minute….(zo svoje skusenosti viem ze aj 1,5h mi vedelo hrat radio nez zahlasilo bat…
Takze skontroluj jaka bat tam je,ci je kod/registrovana a v jakej je kondicii je….parkovacka ani senzor ti toto robit nebudu…
SpiKee napísal:a sme doma......
Baterka tam je nejaka Valtra...
TT-SIMIK napísal:No vtedy ide viac spotrebicov,ale aj tak pod 15min nemoze vyhodit….
Mas tam vobec agm bageriu?
lolko111 napísal:Tak ako pisal PetoK. Ja som na 50A tu veľku použil tenké dlhe kliešte, s nimi to ide parádne vonku, ale naspäť som to dával už s rukou. Tie 20A sa daju normálne s rukou vybrať aspoň mne, keď som odpojil tu opticku slučku, tak som tam dal celu ruku a postupne som najprv vybral 31 a potom 32 a ako pri tej 50A som ich naspäť dával ručne.Ahojte chalani..... možno mi niekto poradíte. Teraz v zime bavorákom veľmi nejazdím a tak je v garáži a baterka napojená na inteligentnej nabíjačke, aby ju udržala v kondícii (tak ako každú zimu). Dnes som sa bol previezť a zistil som, že zapaľovač vpredu a ľavý vzadu nejdú. Pravý zapaľovač vzadu ide. Podsvietenie na všetkých svieti. Aj kastlík pred spolujazdcom po otvorení svieti. Prepínač v kufri je v polohe ON. Nezistil som nič iné, čo by nefungovalo. Tipujem, že problém s batériou aký mal Spikee to asi nebude. Čo na tom mohlo zblbnúť? A ešte by som ocenil poradiť, ako do pekla vytiahnuť poistky 31,32 a 43...... je to strašne hlboko (O tom relátku K31 ani nehovorím.... to som ani len nevidel). Skúšal som dlhšou pinzetou, ale nepodarilo sa mi to. Aj keď si myslím, že poistky asi budú OK, keď ten pravý zadný zapaľovač funguje.......
Ešte k baterke. O mesiac bude mať 7 rokov BOSCH S5 AGM 850A 95Ah. Po 200 km jazde mi po 15 minútach státia ukazuje 12,7V. Neviem, či je to OK, alebo nie.
Optimum Charging
The battery voltage can fluctuate between 14.0 V and 15.5 V. The optimum charge voltage is set according to the charge level of the battery, the battery temperature and the status of the external lights (higher charging voltage with lights off). The maximum setting is 16 V.
lolko111 napísal:No...... tak ako ste písali, bola to poistka 31. Našiel som v garáži 26cm dlhý chirurgický peán s ktorým to bola hračka vybrať aj založiť. Teraz zase budem špekulovať, že prečo tú poistku prepálilo Ale ďakujem veľmi pekne.