... všetko o BMW ...

Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL

reklamne predmety bmwklub.sk
 
SpiKee
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 23.11.2024
Auto: 750Li e66
Kraj: Bratislavský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Štvrtok, 9. Januára 2025, 08:23

PetoK napísal:
NJN, klasicky pristup laika, ktory nema ani sajn o veciach a suvislostiach E65... toto auto ma velmi komplikovanu elektroniku, odvez to radsej niekam do servisu, auta sa v riadnom servise neopravuju podla dojmov a nahod. Treba pozriet uplne ine veci, mas tam jasne pritomne chyby,ktore treba najprv vyriesit, velky odber po zaspati, treba energy diag a az potom prides nato ze v prvom rade je bat KO.

Pozri, ja nikde nepíšem, že to chcem robiť sám, 66-tka je moje prvé auto a nemám potrebu sa hrať na majstera sveta, keď mám to auto druhý mesiac, aj na začiatku som avizoval, že návšteve autoelektrikára sa nevyhnem. Veci čo som na aute menil sú 5 minútova záležitosť za pár korún, ktoré som skúsil iba kvôli tomu, či to náhodou nepomôže. Ide mi len o to sa dozvedieť o tých autách, čo najviac lebo mám to rád a beriem to ako hobby, je mi jasné, že tu vačšinou riešim banality, ale jedná odpoveď od ľudí ako ste vy, mi dá obzor za desiatky hodín čítania technických dokumentáciía preto si vážim každého čas, ochotu a čokoľvek, čo mi kto napíše, aj keď mi napíše niekto, že mám dať auto do servisu, tak si nechám poradiť a nebudem vymýšlať, len som prirodzené zvedavý ako veci fungujú a je možnosť, že to niekedy niekomu pomôže v budúcnosti.

Teraz späť k téme.
Vedel by si mi povedať na základe čoho vieš, že je tam veľký odber po zaspatí. Dávnejšie som čítal tento dokument, a narážam na túto časť.
16 Minute Shut-Down of Consumer Circuits (Sleep mode)
To prevent battery discharge by consumer items mistakingly left on, the interior lighting circuit (IB) and consumer circuits-roof zone (VA-D) are shut off 16 minutes after terminal R is switched off.
Ďalej sa tam spominá aj graf priebehu toho ako auto vypína okruhy, lebo to čo som napísal tak po 16 minútach vypína okruh VA-D ale nakoľko telefon a cigaretove relé, sú na okruhu VA-K a ten sa do sleep módu prepína až po 1h od vypnutia auta ak to správne chápem. Takže amatérska otázka, ale keď mám veľký odber v sleep mode a PM ten okruh vypne, tak ako sa mohlo stať, že keď teraz jazdím bez senzorov a jednej parkovačky tak to funguje? Neznamená to potom to, že odber z akumulátora je celkovo vyšši ako vie poskytnúť, a na základe toho PM vypína postupne tie najmenej potrebné okruhy? Pýtam sa preto, lebo v tom vyššie spomínanom dokumente som sa nedozvedel akú prioritu ma Customer curcuit pokiaľ sa baterka nedobíja tak ako má.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12449
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Štvrtok, 9. Januára 2025, 08:47

Svoje detailne knowhow ti sem nikto urcite davat nebude,lebo su to roky prace a driny a studovania….Tak to proste je…

Tak ci tak ti E65/6 nemoze hlasit recharge battery po minute….(zo svoje skusenosti viem ze aj 1,5h mi vedelo hrat radio nez zahlasilo bat…

Takze skontroluj jaka bat tam je,ci je kod/registrovana a v jakej je kondicii je….parkovacka ani senzor ti toto robit nebudu…
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
SpiKee
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 23.11.2024
Auto: 750Li e66
Kraj: Bratislavský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Štvrtok, 9. Januára 2025, 09:28

TT-SIMIK napísal:
Svoje detailne knowhow ti sem nikto urcite davat nebude,lebo su to roky prace a driny a studovania….Tak to proste je…

Tak ci tak ti E65/6 nemoze hlasit recharge battery po minute….(zo svoje skusenosti viem ze aj 1,5h mi vedelo hrat radio nez zahlasilo bat…

Takze skontroluj jaka bat tam je,ci je kod/registrovana a v jakej je kondicii je….parkovacka ani senzor ti toto robit nebudu…
Samozrejme, že knowhow nechcem, to by som si mohol rovno servis otvoriť a pýtať si tvoju hodinovku. Ale napríklad toto info "zo svoje skusenosti viem ze aj 1,5h mi vedelo hrat radio nez zahlasilo bat", tak to vidím prvýkrat, nakoľko všade na zahraničných fórach čo som čítal tak vraveli, že moja situácia je celkom bežná a že to neriešia. Len aby sme mali jasno, radio ti vie hrať aj hneď, keď dáš kľúčik do skrinky, vtedy mi to tak skoro Recharge nevyhodi ak vôbec (nie som si istý teraz), len to čo som ja spomínal, že zapneš zapaľovanie do "ignition on" polohy, čiže štart bez nohy na brzde, vtedy mi to dosť skoro nabehne.

Baterka tam je nejaka Valtra hodená z toho čo si pamätám ale nepozeral som bližšie na ňu a tiež mi napadlo, že asi nebude ani nakódovaná.

Dikes za info
 
PetoK
Príspevky: 9860
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Štvrtok, 9. Januára 2025, 10:46

SpiKee napísal:
...
Baterka tam je nejaka Valtra...
a sme doma...
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12449
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Štvrtok, 9. Januára 2025, 16:45

No vtedy ide viac spotrebicov,ale aj tak pod 15min nemoze vyhodit….

Mas tam vobec agm bageriu?
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
PetoK
Príspevky: 9860
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Štvrtok, 9. Januára 2025, 16:59

Skus hadat... :mrgreen:
 
SpiKee
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 23.11.2024
Auto: 750Li e66
Kraj: Bratislavský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Štvrtok, 9. Januára 2025, 20:17

TT-SIMIK napísal:
No vtedy ide viac spotrebicov,ale aj tak pod 15min nemoze vyhodit….

Mas tam vobec agm bageriu?

Veľmi fakt veľmi som dúfal po ceste k autu, že nemáš pravdu. Bohužial mojej stupidite a naivite sa medze nekladú, tak možno vás to pobaví aspoň, takto večer jak mňa ](*,)

Je tam táto ko-... hluposť. Človek by si aj povedal, že keď maš také auto, tak asi vieš čo tam máš namontovať, veru už nebudem veriť ani sám sebe. Ešte lepšie, že na tej baterke niekto nechal manuál z AGM Boschky, normálne mám pocit, že zachvíľu na mňa vybehne JPP štáb.

Sorry chalani, že som vás tu naťahoval, snaď ste sa aspoň pousmiali ](*,)

Dám to vymeniť v najblišej dobe keď bude čas a rovno aj nakódovať. Potom sa keď tak ozvem, ako to dopadlo.
 
Užívateľov profilový obrázok
lolko111
Príspevky: 963
Registrovaný: 28.2.2010
Auto: BMW730D
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Poltár

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Utorok, 14. Januára 2025, 14:40

Ahojte chalani..... možno mi niekto poradíte. Teraz v zime bavorákom veľmi nejazdím a tak je v garáži a baterka napojená na inteligentnej nabíjačke, aby ju udržala v kondícii (tak ako každú zimu). Dnes som sa bol previezť a zistil som, že zapaľovač vpredu a ľavý vzadu nejdú. Pravý zapaľovač vzadu ide. Podsvietenie na všetkých svieti. Aj kastlík pred spolujazdcom po otvorení svieti. Prepínač v kufri je v polohe ON. Nezistil som nič iné, čo by nefungovalo. Tipujem, že problém s batériou aký mal Spikee to asi nebude. Čo na tom mohlo zblbnúť? A ešte by som ocenil poradiť, ako do pekla vytiahnuť poistky 31,32 a 43...... je to strašne hlboko (O tom relátku K31 ani nehovorím.... to som ani len nevidel). Skúšal som dlhšou pinzetou, ale nepodarilo sa mi to. Aj keď si myslím, že poistky asi budú OK, keď ten pravý zadný zapaľovač funguje.......

Ešte k baterke. O mesiac bude mať 7 rokov BOSCH S5 AGM 850A 95Ah. Po 200 km jazde mi po 15 minútach státia ukazuje 12,7V. Neviem, či je to OK, alebo nie.
 
PetoK
Príspevky: 9860
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Utorok, 14. Januára 2025, 18:17

Stav bat meria PM, dá sa zobraziť na diag... Takéto meranie je veľmi nepresné...

A určite budeš mať vadne poistky, na vybratie stačí použiť dlhé tenké kliešte...
 
SpiKee
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 23.11.2024
Auto: 750Li e66
Kraj: Bratislavský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Streda, 15. Januára 2025, 08:11

lolko111 napísal:
Ahojte chalani..... možno mi niekto poradíte. Teraz v zime bavorákom veľmi nejazdím a tak je v garáži a baterka napojená na inteligentnej nabíjačke, aby ju udržala v kondícii (tak ako každú zimu). Dnes som sa bol previezť a zistil som, že zapaľovač vpredu a ľavý vzadu nejdú. Pravý zapaľovač vzadu ide. Podsvietenie na všetkých svieti. Aj kastlík pred spolujazdcom po otvorení svieti. Prepínač v kufri je v polohe ON. Nezistil som nič iné, čo by nefungovalo. Tipujem, že problém s batériou aký mal Spikee to asi nebude. Čo na tom mohlo zblbnúť? A ešte by som ocenil poradiť, ako do pekla vytiahnuť poistky 31,32 a 43...... je to strašne hlboko (O tom relátku K31 ani nehovorím.... to som ani len nevidel). Skúšal som dlhšou pinzetou, ale nepodarilo sa mi to. Aj keď si myslím, že poistky asi budú OK, keď ten pravý zadný zapaľovač funguje.......

Ešte k baterke. O mesiac bude mať 7 rokov BOSCH S5 AGM 850A 95Ah. Po 200 km jazde mi po 15 minútach státia ukazuje 12,7V. Neviem, či je to OK, alebo nie.
Tak ako pisal PetoK. Ja som na 50A tu veľku použil tenké dlhe kliešte, s nimi to ide parádne vonku, ale naspäť som to dával už s rukou. Tie 20A sa daju normálne s rukou vybrať aspoň mne, keď som odpojil tu opticku slučku, tak som tam dal celu ruku a postupne som najprv vybral 31 a potom 32 a ako pri tej 50A som ich naspäť dával ručne.

Relátko by som asi neriešil v tvojom prípade, keď jeden ide a dva nejdú.

To merianie na baterke si robil ručne, či cez hidden menu na budíkoch? Akože expert nie som no minimálne v tom dokumente čo som posielal už predtým, tak je napísane, že dobíjanie by malo byť 14-15.5V max 16V v krajnich prípadoch. Je tam aj taký pekný obrázok, že koľko pri akej teplote baterky by mala byť voltaž.

Optimum Charging
The battery voltage can fluctuate between 14.0 V and 15.5 V. The optimum charge voltage is set according to the charge level of the battery, the battery temperature and the status of the external lights (higher charging voltage with lights off). The maximum setting is 16 V.
Prílohy
Screenshot 2025-01-15 at 08.10.51.png
Screenshot 2025-01-15 at 08.10.51.png (53.64 KiB) 229 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
lolko111
Príspevky: 963
Registrovaný: 28.2.2010
Auto: BMW730D
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Poltár

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Streda, 15. Januára 2025, 13:52

No...... tak ako ste písali, bola to poistka 31. Našiel som v garáži 26cm dlhý chirurgický peán s ktorým to bola hračka vybrať aj založiť. Teraz zase budem špekulovať, že prečo tú poistku prepálilo :D Ale ďakujem veľmi pekne.
 
SpiKee
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 23.11.2024
Auto: 750Li e66
Kraj: Bratislavský

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Streda, 15. Januára 2025, 14:43

lolko111 napísal:
No...... tak ako ste písali, bola to poistka 31. Našiel som v garáži 26cm dlhý chirurgický peán s ktorým to bola hračka vybrať aj založiť. Teraz zase budem špekulovať, že prečo tú poistku prepálilo :D Ale ďakujem veľmi pekne.

To by som riešil asi až keď sa ti prepáli aj tá ďalšia, nelámal by som si teraz hlavu nad tám, že sa ti 20 ročná poistka vypálila.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných