... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12267
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 2. Októbra 2023, 22:34

PeqpeK napísal:
podla mna to moze kludne pouzivat ten snimac na rampe...pred startom tam ocakava 2-4bar a nie su tam, tak zapise chybu, po starte to mozno ide lebo podavacka este neni uplne dead
potom ma este napada ze by bol integrovany v tom ohreve...

Dobry postreh…


Fuel heating
The fuel heating unit is integrated in the fuel filter and is activated depending on the temperature and pressure in the fuel filter. Pressure switches and thermostats are also integrated in the fuel filter. The fuel heater only works with the ignition switched on.
The fuel heater is switched on in the case of:

- Fuel pressure > 6 bar AND
- Fuel temperature < 2 °C

The fuel heater is switched off again in the case of:


- Fuel pressure < 5.5 bar for a duration of > 5 min OR
- Fuel temperature > 12 °C OR
- During the starting process: if the electronics in the fuel filter detect a battery voltage < 7.5 V for longer than 0.2 s

Troubleshooting
The fuel heater is not activated by the DDE control unit. However, the fuel heater reports a detected filter blockage via the signal DIAG_DKH to the DDE control unit. The DDE control unit then stores the fault.



Skonroluj konektor na vyhreve palivaku(palivak si kedy menil? Znacka?)
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
niemand
Príspevky: 35
Registrovaný: 2.9.2023
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 2. Októbra 2023, 22:40

Mea culpa,
Tiež som už nato došiel .
Kľudne mi vynadaj do hrbatých psov.
Pôjdem sa zastreliť do rybníka.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Utorok, 3. Októbra 2023, 16:57

TT-SIMIK napísal:
Dobry postreh…


Fuel heating
The fuel heating unit is integrated in the fuel filter and is activated depending on the temperature and pressure in the fuel filter. Pressure switches and thermostats are also integrated in the fuel filter. The fuel heater only works with the ignition switched on.
The fuel heater is switched on in the case of:

- Fuel pressure > 6 bar AND
- Fuel temperature < 2 °C

The fuel heater is switched off again in the case of:


- Fuel pressure < 5.5 bar for a duration of > 5 min OR
- Fuel temperature > 12 °C OR
- During the starting process: if the electronics in the fuel filter detect a battery voltage < 7.5 V for longer than 0.2 s

Troubleshooting
The fuel heater is not activated by the DDE control unit. However, the fuel heater reports a detected filter blockage via the signal DIAG_DKH to the DDE control unit. The DDE control unit then stores the fault.



Skonroluj konektor na vyhreve palivaku(palivak si kedy menil? Znacka?)

SImik, palivový filter som vymenil minulý rok v októbri, cca 18 tis KM dozadu. Značka Mann.
Čo sa týka toho predhrevu, tak keď som pozeral palivový filter pred 2 týždňami či náhodou z neho nevytečie bordel tak jednak bol čistý, ale tiež som odpájal konektor na predhreve nafty a keď som ho opäť zapojil tak zatiaľ chyba Fuelfilter Warmup ( kraftstofffilter ) už nevyskočila

edit 2: tak nič znovu vyskočila chyba s predhrevom nafty
 
Gašťo
Príspevky: 16
Registrovaný: 22.6.2020
Auto: E91, 318d
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš, Bratislava

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Utorok, 10. Októbra 2023, 21:15

Tak ako? Čo nové? Celkom ma zaujíma, ako sa vyvíja táto záležitosť.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 16. Októbra 2023, 20:04

Malý update : zatiaľ po výmene regulátoru tlaku na rampe je klud. Urobil som cca 750 km bez zaváhania. Neviem či treba urobiť adaptáciu pri výmene tohto ventilu, niekde som sa dočítal že by bolo dobré ju urobiť no tento konkrétny reset podľa popisov som v Ista nenašiel. Našiel som len ABL : Delete engine adaptation value ale zatiaľ som sa toho nechytal.
Je tu aj video kde ukazuje chlap presne tento ventil pre M57 motor a hovorí že je nutné to resetovať no má iný typ diagnostiky a mne chybu akú má on nevyhodilo.
Prikladám link
Reset adaptácie

Zatiaľ auto ide dobre, mám pocit že je trošku vyššia spotreba z " dlhodobého" hľadiska. Keď som resetol spotrebu cez BC páčku tak na rovnakej trase som urobil zhruba podľa palubákov 6.2 l a cca 900 - 1000 km na nádrž. Teraz najnižšie ako som sa dostal je 6.5l čo nie je tragédia a voči prejdeným KM ( cca 250km na štvrť nádrže ) som teraz urobil necelých 200 km a štvrťka je fuč. ( nebolo ešte takto chladno )

Ak je nutné urobiť adaptáciu, vedel by niekto poradiť ktorou funkciou konkrétne ?
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 17. Februára 2024, 19:04

Tak menší update na oživenie tejto témy.
Po výmene regulátoru tlaku paliva na rampe sa vypnutie auta chvalabohu už nezopakovalo, no chyba 4B0B nezmizla.
Po zhruba 2 tisíc KM som opäť vymenil snímač tlaku paliva ( second hand original BMW ) no takisto žiadna zmena , ani na správaní auta ani s chybou 4B0B.
V januári som vymenil predhrev nafty ktorý mi vyhadzovala diagnostika - chyba ohľadom predhrevu sa už nezopakovala ale vplyv na chybu 4B0B to nemá , stále ju vyhadzuje diagnostika.
Dnes som sa teda odhodlal na ďalší diel v tejto sústave pretože auto síce jazdí dobre ale vadí mi že tam svieti tá chyba, tak som vymenil regulátor prietoku paliva na čerpadle (MRV ) za nový Bosch keďže aj originál čo tam je bol bosch. Všetko som poskladal vymazal chyby no chyba 4B0B stále naskakuje.

Pri pozorovaní tak naskočí iba vtedy keď je auto vypnuté. Pokiaľ je auto naštartované a vymažem chyby tak chyba sa neukáže , všetko je v poriadku.
Akonáhle vypnem motor a dám načítať údaje o aute tak chyba naskočí ... ak vymažem chyby pri vypnutom motore chyba naskočí okamžite.

Diagnostika je čistá, jediné 2 chyby sú len JBE Axuilary water pump ( čo má skoro každá E9X a mal som ho aj pred chybou 4B0B) a potom už spomínaná chyba 4B0B.

Ten reset adaptácií som nerobil keďže sa nikto nevyjadril a nenašiel som to v Iste.

Niekto nejaké nápady čo by to teda ešte mohlo byť ? Žeby ozaj to robilo palivové čerpadlo v nádrži aj keď už auto za jazdy nevypína ?

Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12267
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Nedeľa, 18. Februára 2024, 00:08

Urob adaptacie paliva ak v iste su…Neviem ako pri E rade z hlavy,ale pri F su. Ked menis cokolvek na palive,ventil,senzor,cerpadlo treba ich robit…Moze byt chyba aj rj…
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Nedeľa, 10. Marca 2024, 16:25

Veru nenašiel som adaptácie paliva v Iste, jedine keď sa mení váha vzduchu... buď to na mojom aute nie je možné alebo mám blbú verziu Ista ? mám 4.0.1
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 27. Apríla 2024, 11:39

Ahojte tak mám tu opäť menší update. odkedy som písal naposledy tak všetko bolo v poriadku, chyba stále prítomná ale auto išlo ako má. Adaptácie ako som písal vyššie som nenašiel. Išiel som do Viedne, ešte preventivne som si natankoval nádrž a zhruba pri Schwechate mi auto za jazdy zdochlo ( cca 3/4 nádrže ). Keď som ho skúsil naštartovať tak na sekundu naštartovalo a potom zdochlo. Nepomohlo ako predtým vybrať klúč a naštartovať proste som s ním nepohol. Auto som si odtiahol domov a pichol na Istu a žiadna nová chyba sa neukázala iba furt tá s tým tlakom čo riešim. Vymazal som chyby no bez zmeny. Potom na druhé ráno auto na chvílu chytilo dosť ťažko až kým som ho nevypol. Potom už iba točilo do blba ale nešlo naštartovať. Opäť žiadnu novú chybu nevyhodilo tak som usúdil že LPFP odznel umieráčik a proste nie je schopná vyrobiť dostatočný tlak aby auto fungovalo. Objednal som novú pumpu VDO ( continental ) a original BMW podávačku lebo druhovýobu som nevedel nájsť. Moja "smola" bola že v nádrži bolo asi 50 litrov nafty :D tak som 40 litrov odčerpal do kanistrov a vymenil som pumpu s podávačkou a tesneniami. Po výmene auto naštartovalo pekne a zatiaľ ( klop klop ) je všetko v poriadku. Mám za sebou cca 15 štartovaní aj ráno aj po prejdení niekoľko KM a zohriatí motora takže asi pumpa bola ozaj problém. Urobil som už cca 90 km od výmeny zatiaľ bez zaváhania ale problém s chybou bohužiaĺ nezmizol. Keď je auto naštartované a vymažem chybu všetko je v poriadku chyba sa nevráti. Akonáhle vypnem motor tak ju zapíše. Aj keď ju vymažem pri vypnutom aute ihneď naskočí :/ Auto má 429tis km na budíkoch ( no reál odhadujem o 100k viac ) takže vymeniť pumpu nie je nikdy na škodu aj keby to malo byť len preventívne ... otázka znie čo teraz ? Zostávajú mi podľa mňa už len 3 možnosti.
1. Vymeniť vstreky keďže netuším kedy boli naposledy menené a autu to môže len pomôcť.
2. Ako spomínal Simik chyba v RJ -> sú v RJ motora uložené mapy ? nakoľko na aute je chip od D-Racing
3. Pravdepodobne môže byť niekde chybná kabeláž k spomínanému snímaču
Čo si o tom myslíte ? nejaké nápady ?

Ak vstreky tak viem že najlepšie nové ale je to celkom slušná čiastka, asi by som šiel do dákeho repasu ... otázka znie z Vašich skúseností kde robia kvalitné repasy ? Bosch serivce alebo niekde inde ?

Ďakujem :)
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Včera, 18:27

Ďakuje majstri za postrehy a nápady :D budem teda pokračovať vo svojom online denníku pre prípad že to jedného dňa vyriešim a niekto nájde túto tému.
Moja radosť po výmene čerpadla a podávačky netrvala dlho. Auto išlo dobre cca 400 km a niečo okolo 30 štartovaní, keď tu zrazu auto za jazdy na dialnici opäť zdochlo.
Tento krát však vyhodilo aj chybu z prvej strany " Injectors activation cyl 4,5,6 ". Auto sa správalo tak ako pred výmenou palivového čerpadla. Naštartovalo a v zápätí zdochlo a nereagovalo vôbec na plyn. Čítal som prejavy takéhoto správania na nete a spomínali rôzne veci od váhy vzduchu a pod čo by to mohlo byť tak kde nebol kryt som skúsil odpojiť najprv čidlo na váhe - bez zmeny. Potom na HPFP - bez zmeny. Potom som odpojil snímač tlaku paliva na rampe auto horko ťažko naskočilo ale nemalo dobrý zvuk ani chod aj keď reagovalo na plynový pedál , tak som ho radšej hneď vypol. Keďže mám stále "second hand " použitý origo bmw snímač v kufri tak som ho po cca 30 min vymenil (čakal som aby sa znížil tlak na rampe ) a auto naskočilo normálne ako predtým , teda aspoň na chvílu. Potom zdochlo a už ani nenaskočilo len točilo do blba. Diagnostika neukázala nič iné len chybu ktorú riešim 4B0B, nič so vstrekovačmi.
Rozhodol som sa teda objednať vstrekovače -> repasované ktoré prišli na druhý deň od objednávky.
Vstreky sa v ďaka bohu ! a asi aj Simikovi dali vytiahnúť ľahko lebo naposledy si ich mal von asi ty keď si menil reťaz a boli natreté niečím ako ružovou vazelínou takže išli vonku ľahko. Špičky boli čierne od sadze alebo ako to nazvať ale inak nepovedal by som že tragédia.
Púzdra vstrekovačov neboli nejaké moc znečistené ani zatečené naftou tak som opatrne vyčistil čo sa dalo takmer do čista, sedlá mojím laickým okom sa mi zdali dobré.Čistil som to hlavne handručkami, žiadna drátenka a v prípade potreby tenká kefka s plastovými štetinkami. Vstrekovače som založil ( všetkých 6 podotýkam :D ) prepísal som nové kódy kde som zistil pri výmene že 3 vstreky v minulosti asi niekto menil nakoľko kód na vrchu vstreku a kód v RJ sa nezhodovali ... konkrétne vstreky 2,4 a 5. Všetko som niekoľko krát skontroloval, naštartoval auto ktoré naštartovalo a zatiaľ funguje :) .
Pozrel som Diag, kódy rovnaké ako predtým no pribudol aj FRM lebo sa mi vypálila jedna angel eyes ledka. Vymazal som chyby , žiadna zmena.
Od výmeny prešli cca 4 dni kde auto pomaly testujem. Zatiaľ som urobil na ňom cca 175 km a mám za sebou asi 15 štartovaní.
Postrehy po výmene vstrekov :
1. Tichší chod motora
2. Zvýšenie výkonu, lepšia reakcia na plynový pedál.
3. Zníženie spotreby.... Ako som predtým písal viem že bolo chladnejšie ale od Augusta 2023 sa mi priemerka na BC držala okolo 6,5 l/100 km z pôvodných 6,2 l / 100 km. Cez zimu to stúplo niekde k 7,3-7,5 a teraz keď sa oteplilo tak som sa stále držal niekde okolo 6,5-6,7l ..... teraz po tých 175 km kde bola aj dialnica, aj mesto, aj kolóna, aj kratšia trasa tak BC ukazuje momentálne 5,7 - 6 l/100 km ... áno viem že čo píše BC a čo je reál je iné ale minimálne v tomto ukazovateli je to vylepšenie :)

No a teraz otázka ... keď sú už aj vstreky vymenené, čo s tým 4B0B chybovým kódom ?

Všimol som si 2 veci .
1. Stále to robí iba pri vypnutom motore že zapíše chybu, no niekedy píše Fault is not present a niekedy Fault is present.
2. Nemám to odfotené ale rail pressure actual mi píše 0 barov. V porovnaní s fotkou z prvej strany kde bolo aspoň dáke číslo napísané :
Ukazuje rail pressure 0 aj keď auto beží na voľnobeh, vypnem motor a do 1 min vymažem chyby a znova ju zapíše. Toto mi príde divné....

Preto určite idem osloviť nejakého autoelektrikára ktorý by mohol dáko premerať tú kabeláž či ozaj nie je niekde skrat ktorý nedovolí zmerať tlak na rampe a tým pádom hádže chybu.

Poprípade máte nejaké nápady na čo sa zamerať ?

Diky

Screen z prvej strany keď vyhadzovalo chybu 4B0B

Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných