... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

bmwtt.sk
 
capp
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 29.3.2024
Kraj: Bratislavský

R20 vs R19, origo vs aftermarket

Štvrtok, 18. Apríla 2024, 17:11

Caute,
2024 M340i
R19 v ktorych prisla (celkom pekne) si chcem nechat na zimu a letne som chcel 795M ktore vsak robia len v R20.
Je na slovenske cesty R20 hlupost (BA + dialnica) ? Lebo tie kolesa su fakt nadherne.
Druha vec, nasiel som velmi podobne na aftermarkete. Borbet BY, ktore su R19.
Len bojim sa, ze ta kvalita bude zla. Vzhladovo su skoro identicke, ale zaroven su 4x lacnejsie. CAST vs FORGED.
Je hovadina kupovat aftermarket elektrony na take auto? Sa bojim, ze to bude nejake blato.
Tak neviem co je lepsie:
A - origo 795M z lepsieho materialu (FORGED), ale budem trpiet na SVK cestach
B - aftermarket Borbet BY z horsieho materialu (CAST), lepsi komfort na ceste
C - nechat stock ako letne a dokupit R18 zimne
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11999
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: R20 vs R19, origo vs aftermarket

Nedeľa, 21. Apríla 2024, 18:26

skoda ze si neprebehol aj pribehy :-D borbet by som chcel povodne kupit, ale neboli nikde skladom v ciernej tie rozmery co som chcel..
osobne podla mna ked riesis 19" tak BY su priliz male na to, tam by som volil iny dizajn, ked BY tak 20"

zasadna otazka je, mas adaptivny podvozok na tom aute alebo obyc mpaket? lebo R20 jedine s adaptivnym
a samozrejme jedine NON-runflaty gumy.
a nechapem preco budes s forged trpiet na cestach a odlievane maju lepsi komfort na ceste? :-O to si myslim ze mas absolutne presne naopak :-D z vlastnej skusenosti teda, lebo kovane disky budu urcite lahsie, a cim mensia odpruzena hmotnost tym lepsie a "lahsie" sa to auto sprava. ja som nakoniec kupil 20" MSW (OZ) ktore boli jedine v ciernej a v relativne dobrych rozmeroch a cene dostupne na G20, plus dizajn bol vpodstate tiez replika 795M ktore su s prehladom najkrajsie oem disky na G20, a jedine negativum ktore maju je vaha.. kedze je to lacnejsia kategoria tak su tazsie, tym padom mas vyssiu spotrebu, je to malinko citit aj na sviznosti a akceleracii (nieze by som to nejak riesil s tym vykonom :-D) a plus tie nerovnosti to nefiltruje az tak jak napriklad lahsie 19" na zimnych
na druhej strane jazdi to porovnatelne s 19" oem ktore boli obute na RFT pirelli. tie boli tvrde jak kamen, a tazke jak svina (gumy), takze ked mas adaptivny podvozok, tak by som sa nebal, duplom na dialnici problem nebude ziadny.
a ked je budget, tak urcite OEM 795ky ;-) to su velke smakovice, a budu drzat hodnotu tiez
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
capp
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 29.3.2024
Kraj: Bratislavský

Re: R20 vs R19, origo vs aftermarket

Nedeľa, 21. Apríla 2024, 22:06

Fuxxo napísal:
skoda ze si neprebehol aj pribehy :-D borbet by som chcel povodne kupit, ale neboli nikde skladom v ciernej tie rozmery co som chcel..
osobne podla mna ked riesis 19" tak BY su priliz male na to, tam by som volil iny dizajn, ked BY tak 20"

zasadna otazka je, mas adaptivny podvozok na tom aute alebo obyc mpaket? lebo R20 jedine s adaptivnym
a samozrejme jedine NON-runflaty gumy.
a nechapem preco budes s forged trpiet na cestach a odlievane maju lepsi komfort na ceste? :-O to si myslim ze mas absolutne presne naopak :-D z vlastnej skusenosti teda, lebo kovane disky budu urcite lahsie, a cim mensia odpruzena hmotnost tym lepsie a "lahsie" sa to auto sprava. ja som nakoniec kupil 20" MSW (OZ) ktore boli jedine v ciernej a v relativne dobrych rozmeroch a cene dostupne na G20, plus dizajn bol vpodstate tiez replika 795M ktore su s prehladom najkrajsie oem disky na G20, a jedine negativum ktore maju je vaha.. kedze je to lacnejsia kategoria tak su tazsie, tym padom mas vyssiu spotrebu, je to malinko citit aj na sviznosti a akceleracii (nieze by som to nejak riesil s tym vykonom :-D) a plus tie nerovnosti to nefiltruje az tak jak napriklad lahsie 19" na zimnych
na druhej strane jazdi to porovnatelne s 19" oem ktore boli obute na RFT pirelli. tie boli tvrde jak kamen, a tazke jak svina (gumy), takze ked mas adaptivny podvozok, tak by som sa nebal, duplom na dialnici problem nebude ziadny.
a ked je budget, tak urcite OEM 795ky ;-) to su velke smakovice, a budu drzat hodnotu tiez
Trpiet som myslel pretoze su vacsie (20) a profil gumy bude tym padom mensi, takze budem viac citit kazdy hrbol. Ale kaslat nato asi, pojdem aj tak do tych OEM 795. Tie borbet su blato ako pozeram. Este som kukal nejakych taiwancov (BC Forged), tie maju 8kg oproti OEM 795 11kg za kus, ale nie su TUV certifikovane, takze ais pojdem do tych 20'' OEM ajk vravis
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11999
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: R20 vs R19, origo vs aftermarket

Streda, 24. Apríla 2024, 17:52

no vidis, to bol dalsi bod, kedze relativne nove auto, havarijna poistka, potrebujes certifikovane kolesa.. co znacne znizuje vyber.
795 urcite ;-) to bude pecka
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných