... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
gassgeber
Autor témy
Príspevky: 129
Registrovaný: 26.11.2012
Auto: bmw 320d touring
Kraj: Trenčiansky

Radiace páčky pod volantom

Nedeľa, 10. Marca 2024, 10:39

Zdravím, idem si sem po radu a skúsenosti fachmanov, mechanikov a veci znalých...
Ako dlhoročný používateľ manuálnej prevodovky som zvyknutý predvídať cestnú premávku pred sebou a využívať brzdnú silu motora, jednoducho brzdiť motorom... Nechodím vôbec pomaly skôr naopak, ale tým že jazdím viac-menej známu trasu a sa snažím predvídať situáciu pred sebou, tak vedľajší účinok štýlu mojej jazdy je nižšia spotreba a pomerne neskorá výmena bŕzd a obloženia oproti kamarátom ktorí jazdia štýl plyn-brzda bez rozmyslu.
V budúcnosti chcem prejsť na automatickú prevodovku...
Teraz moja otázka:
Je možné s radiacimi páčkami pod volantom (tzv. Schaltwippen) využívať brzdnú silu motora aj pri automatickej prevodovke alebo ma elektronika vôbec nepustí do nižšieho stupňa aby som mohol viac využívať brzdný účinok motora a šetriť tým palivo aj brzdy? Vďaka za odpovede skúseným a technicky znalým členom fóra...
 
Užívateľov profilový obrázok
Igmaus
Príspevky: 681
Registrovaný: 14.10.2012
Auto: G20 330dx
Kraj: Trenčiansky

Re: Radiace páčky pod volantom

Nedeľa, 10. Marca 2024, 11:49

Áno, bežne takto brzdím napríklad keď schádzam z diaľnice.
 
Užívateľov profilový obrázok
gassgeber
Autor témy
Príspevky: 129
Registrovaný: 26.11.2012
Auto: bmw 320d touring
Kraj: Trenčiansky

Re: Radiace páčky pod volantom

Pondelok, 11. Marca 2024, 10:08

To som rád. Vďaka za odpoveď!
 
Observer
Príspevky: 131
Registrovaný: 25.6.2018
Auto: naftove
Kraj: Zahraničie

Re: Radiace páčky pod volantom

Pondelok, 11. Marca 2024, 15:53

Ale podla mojich skusenosti to ani nie je potrebne, ak jazdis predvidavo, na automate sa da pekne brzdit motorom aj bez podradovania packami pod volantom. Ak vidimn pred sebou kolonu / semafor, proste pustim plyn / vypnem tempomat a auto plynule spomaluje. Neviem, ake auto mas "vo vyhlade", ale ak je to novsi model daj pozor na funkciu plachtenia u MHEV, auto akoby preradi "do neutralu" (jazda na volnobeh) a vypne zaroven motor (nie uplne vzdy - myslim, ze ked potrebuje chladit, necha motor bezat na volnobezne otacky) + pri nabitej "baterke" (ono je to podla mna skor velky kondenzator, nez baterka) pomaha maly elektromotor v prevodovke (8 kW) s predlzenim dojazdu na volnobeh - mne tento system znizil medzigeneracne (F10->G30) spotrebu u 530d o 1,5l (rovnake trasy, +/- rovnaky styl jazdy)
 
Užívateľov profilový obrázok
gassgeber
Autor témy
Príspevky: 129
Registrovaný: 26.11.2012
Auto: bmw 320d touring
Kraj: Trenčiansky

Re: Radiace páčky pod volantom

Utorok, 12. Marca 2024, 11:43

Observer napísal:
Ale podla mojich skusenosti to ani nie je potrebne, ak jazdis predvidavo, na automate sa da pekne brzdit motorom aj bez podradovania packami pod volantom. Ak vidimn pred sebou kolonu / semafor, proste pustim plyn / vypnem tempomat a auto plynule spomaluje. Neviem, ake auto mas "vo vyhlade", ale ak je to novsi model daj pozor na funkciu plachtenia u MHEV, auto akoby preradi "do neutralu" (jazda na volnobeh) a vypne zaroven motor (nie uplne vzdy - myslim, ze ked potrebuje chladit, necha motor bezat na volnobezne otacky) + pri nabitej "baterke" (ono je to podla mna skor velky kondenzator, nez baterka) pomaha maly elektromotor v prevodovke (8 kW) s predlzenim dojazdu na volnobeh - mne tento system znizil medzigeneracne (F10->G30) spotrebu u 530d o 1,5l (rovnake trasy, +/- rovnaky styl jazdy)
Zaujímavé, tiež vďaka za odpoveď. V hladačiku mám G31 530d a presne rozmýšľam či ísť radšej do 195KW bez elektromotora alebo 210KW tam je už ten "elektromotor" takže ako píšeš ten "elektromotor" ti pomohol znížiť spotrebu o 1,5 litra/100km? To je slušná hodnota, pri ročnom nájazde povedzme 20 tisíc km to už pocíti aj peňaženka...
 
Observer
Príspevky: 131
Registrovaný: 25.6.2018
Auto: naftove
Kraj: Zahraničie

Re: Radiace páčky pod volantom

Streda, 13. Marca 2024, 17:33

Neviem, ci to robi len ten "elektromotorcek" v ramci MHEV alebo aj ina konstrukcua turba - F10 mala este twin-scroll turbo, G30 uz ma 2 samostane turba, ale fakt je, ze spotreba mi isla dole z 8,4 na F10 530d xDrive LCI na terajsich 6,9 na G30 530d xDrive LCI... jazdim tie iste trasy (O.K. posledne 2 roky jazdim o nieco menej mesto, ale to by nemalo urobit taky rozdiel) a nemenil som zasadne ani jazdny styl... pri ustalenej jazde na dialnici (cca 10-12% nad MPR) som mal na 120 km trase na F10 spotrebu cca 7,5-8; teraz na G30 mam 6,5-6,8 a mimo mesto pri lahsej nohe bez problemov aj pod 6

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných