... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
PetoBager
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.1.2023
Auto: BMW e61 530XD
Kraj: Bratislavský

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 24. Septembra 2023, 15:54

A veľmi mi poradil Sandrito - odporučil mi PeqpeKa, lebo pri takto drahých a zložitých autách musíš vedieť čo robiť. Ak si neni úplne doma, nájdi tu na fóre odborníka na BMW a aj keď to bude ďaleko od Tvojho domova, neváhaj a daj ho tam do servisu ;)
 
wysoky
Príspevky: 5
Registrovaný: 17.12.2015
Kraj: Nitriansky

Re: Vysoký tlak pred DPF

Utorok, 26. Septembra 2023, 19:19

PetoBager napísal:
Ahoj Wysoky,
sorry že píšem až teraz, nechcelo sa mi odpisovať cez mobil. Moje problémy mám vyriešené vďaka PeqpeKovi. Strata komunikácie medzi riadiacimi jednotkami - tam to po dlhom hľadaní, skúšaní bolo o tom, že sa odpojil KGM modul, vyskúšal iný, cez ktorý sa nedala napojiť diagnostika. Tak sa vrátil pôvodný môj KGM modul a všetko začalo fungovať. Je mi to záhadou, možno keď sa mi t ostane zas, odpojím baterku počkám 24 hodín a zapojím...
Ohľadom vysokého tlaku pred DPF, môjmu nepomohli regenerácie ani chémia, tak ho vybrali, prebehlo strojové čistenie, a montáž späť do auta. Odvtedy mi auto jazdí lepšie než za celé 2 roky doteraz čo ho mám. Raz za čas budem robiť nútené regenerácie, budem sledovať kam vylezie Teplota pred KATom a kam teplota pred DPF. Následne budem robiť test diferenčného tlaku, aby som dopredu vedel že DPF sa zase zapcháva, takisto aj test vstrekovačov a sledovať koľko oleja treba dolievať. Keď zbadám že PDF prestáva pracovať, tak kúpim celé DPF za dakej búračky, alebo keď niekto robí downpipe. Používané PDF origo vieš zohnať za 300 eur, dám ho strojovo vyčistiť a nahodím do auta. Ešte rozmýšľam že za 300 eur kúpim nové sanie s novými výrivými klapkami, lebo pod nízkou záťažou, čo je jazda v meste bez výrivých klapiek tvorí viac dymu a je to väčší nápor na DPF. A ešte chcem dať spraviť EGR OFF / DELETE. a raz za čas nalejem do nafty DPF regen od JLM aby som môjmu staručkému zoslabnutému DPF pomohol.
K Tvojmu problému:
1. To čo si napísal znamená, že Ti auto pekne jazdí a častejšie regeneruje? Častejšie regeneruje lebo Ti rýchlo zanáša DPF a diferenčný tlak Ti postupne narastie?
2. Diferenčný tlak počíta z merania tlaku spalín pred DPF - samostatný snímač a z merania tlaku okolia - priamo súčasťou DDE riadiacej jednotky. Cez ISTU sleduj nie len diferenčný tlak ale pozri si test vierohodnosť meraní tlaku, kde Ti ukazuje separátne tlak Okolia, Tlak spalín pred DPF a Plniaci tlak vzduchu za turbom v saní. Pri vypnutom motore všetky hodnoty musia byť rovnaké iba s malou odchýlkou, keď naštartuješ a vytočíš tak tie tlaky sa musia správať logicky.
3. Sprav nútenú regeneráciu, teplota pred KAT ma stúpať a klesať, dosahovať max 540 °C, následne vypína regeneráciu a po chvíli zase zapína. a Teplota pred DPF musí dosahovať vyššie hodnoty ako teplota pred KATom. Ak teplota pred DPF nerastie aj vyše 600 °C tak potom je slabo aktívna alebo neaktívna katalytická vrstva a najlešia voľba je za mňa zohnať používané origo DPF a nahodiť po strojovom čistený do Tvojho auta.
4. Máš nízky nájazd km, ak je to real, tak DPF môže fungovať správne, ale nie je príčinou častej regenerácie. Buď únik oleja cez turbo, nejaká malá netesnosť vzduchu od váhy vzduchu cez turbo po sanie do motora, kontrola vstrekov, alebo čohokoľvek na celom systéme presný pomer palivo / vzduch čo Ti spôsobuje že páliš nedokonalo a z motora ide veľa dymu, čo robí nápor na Tvoje funkčné DPF.
Ahoj. Ďakujem za obsiahlu odpoveď.
1. Áno, teraz regeneruje po cca 100km. Auto ide normálne, nebadám nič nezvyčajné.
4. Áno, kilometre sú reálne, po prvom majiteľovi, kúpené na Slovensku.
Budem musieť navštíviť nejakého odborníka vyššie spomínaného. Sám diagnostiku nemám, riešim to z človekom, ktorý čistil DPF, informácie čerpám tu a snažím sa prísť na chybu. Chcelo by to určite odborníka konkrétne na BMW.
Ešte raz ďakujem a určite dám vedieť, ako to dopadlo.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných