... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

BMW E91 325D M57N2. strhnutý závit na olejovej vani

Nedeľa, 16. Apríla 2023, 13:18

Ahojte klubáci, chcel by som Vás poprosiť o radu ohľadom strhnutého šróbu na olejovej vani.

Predošlí majiteľ strhol / prekrútil závit pri výmene oleja a nedá sa úplne zakrútiť, tak to zatialepil len loctite modrým lepidlom, olej tadiaľ neprepúšťal.
Samozrejme som to zistil až pri predošlej výmene oleja a potreboval som fungovať na aute ( výmena oleja cez víkend ) tak som zatiaľ urobil to isté - zalepil som to modrým loctite lepidlom a drží to pekne. Lenže aktuálne sa chystám opäť vymeniť olej po takmer 10 tis km a rád by som to urobil urobil už poriadne.

Mám nasledovné otázky :

1. Aký priemer vrtáku štandardne používate na vyvŕtanie nového závitu a potom veľkosť závitníka ktorú používate + velkosť šróbu ?
2. Predpokladám že najlepší a najistejší spôsob je dať von olejovú vaňu, vyvŕtať to , urobiť nový závit a nahodiť olejovú vaňu s novým tesnením naspäť. Je to pracná robota ? nejaké videá čo som našiel na YT neboli na túto motorizáciu alebo boli na Xdrive takže tam sa musel nadvihovať motor a poodkrúcať veľká kopa častí aby sa dala vaňa vybrať. Toto je zadokolka a nemám teraz priestor sa dostať na zdvihák alebo do jamy aby som to poriadne popozeral. Poprípade dá sa to urobiť aj s vaňou na aute aby som neriskoval že sa dostanú do vane piliny a mohlo by to poškodiť motor ?

Ďakujem za rozumné odpovede a nápady.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: BMW E91 325D M57N2. strhnutý závit na olejovej vani

Sobota, 22. Apríla 2023, 12:34

Update :

Oprava dokončená, nakoniec sme nemuseli vyvŕtať väčšiu dieru ale cez závitník sa podarilo urobiť nové závity. Postupne sme prešli na rozmer šróby 14x1,5 ( používajú také novšie VW ) keďže na 13tku sme nevedeli promptne zohnať. Robilo sa to závitníkom na ktorom bola vazelína takže prípadný bordel sa chytal do vazelíny. Nakoniec sme ešte urobili " preplach " bez štartovania motora kde sa dalo postupne cca 1-2 litre oleja aby vytlačilo prípadný bordel cez výpusť.
Šrób je zospodu takže tam podľa mechanika riziko že by sa piliny dostali dnu je minimálne ( keby bola šróba z boku vane tak je to horšie ). Druhá vec že je tam ešte kôš ktorý by niečo takéto mal zachytiť.
Vaňu sme nedávali dole nakoľko by sa po oprave musela robiť aj geometria a tú by mi dnes v sobotu nikto nespravil a zajtra už potrebujem ísť 500 km na aute.

Takže myslím že tému môžete lock.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných