... všetko o BMW ...

Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL

mmracing.sk
 
Know
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 18.3.2023
Auto: BMW F01
Kraj: Košický

VYRIEŠENÉ BMW F01 Chyba ručnej brzdy: D355E2, 480964

Sobota, 18. Marca 2023, 17:44

BMW F01 Chyba ručnej brzdy: D355E2, 480964

V prvom rade by som Vás chcel pozdraviť, a zároveň poprosiť o názor, pomoc.
Vlastním BMW F01 7er. Pár dní späť po odomknutí vozidla sa mi na prístrojovej doske objavila hláška "Parking brake failed" ostala svietiť žltá kontrolka ručnej brzdy vid. fotografia,... Ručná brzda nebola zatiahnutá, vozidlo stálo na rovine. V podstate som odomkol auto, otvoril dvere a hláška o chybe ručnej brzdy sa objavila skôr ako som stlačil tlačidlo štart. Rozumiem to tak, že auto po odomknutí prebudí určité riadiace jednotky a upozorní na rôzne veci. Samozrejme som vozidlo dal napojiť na diagnostiku zn. TEXA, neskôr v ten istý deň zrejme tú najhoršiu možnosť Delphi a ešte jedna, názov Vám nepoviem... Všetky 3 diagnostiky rovnaká chyba... D355E2 "chybí zpráva (stav parkovací brzdy) příjmač DSC vysielač EMF parkovací brzda (vid. fotografia), akurát tá tretia diagnostika prečítala ešte chybu 480964 Riadiaca jednotka DSC vysoké podpätie...

Problém bude podľa môjho názoru niekde v " kábloch", napájanie prípadne CAN komunikácii... Vysvetlím... Za určitých okolností napr. hneď nasledujúci deň som šiel v meste a už od odomknutia aj samotnej jazdy kontrolka ručnej nesvietila "doslova čistá prístrojová doska" , následne večer po opätovnom naštartovaní opäť hláška chyba ručnej brzdy a ostala svietiť. Neskôr som šiel na služobnú cestu a celý čas žiadna kontrolka na prístrojovej doske. Avšak šiel som cez železničné kolajisko a v momente väčšieho otrasu vozidla sa za jazdy opäť objavila kontrolka ručnej brzdy. Predpokladám určité prerušenie, možno oxidáciu. Každopádne by som Vás poprosil či máte niekto možnosť poslať mi sem do odpovede elektronickú schému ručnej brzdy. Potrebujem len skontrolovať trasu od samotnej ručnej brzdy, ktorá sa nachádza na podvozku medzi kolesami zadnej nápravy, po riadiacu jednotku (údajne v kufri ako je batéria, avšak napravo za tým bočným plastom a teoreticky tlačidlo ručnej, aj keď tam problém nepredpokladám. Poistka v poriadku, skontrolovaná tiež by sa pri poškodenej poistke hláška sporadicky neobjavovala a nemizla. Na problém nemá vplyv vlhkosť, stav pozorujem za suchého počasia alebo naopak. Ideálne by bolo niečo kde je k schéme aj zobrazený popis jednotlivých konektorov. Napr konektor do ručnej má rozloženie pinov 2x4,... Pin 1 má mať 12V, PIN 2, a 3 sú CAN, pin 4 kostra (príklad)... Som dosť znalý elektrotechnickým schémam meranie by som mal zvládnuť. Na doplnenie uvediem, že podľa googlu a čísla chyby ľudia menia samotný modul ručnej brzdy pod podvozkom kde sú aj samotné oceľové lanká ručnej. Avšak ja nepredpokladám mechanickú chybu keďže kontrolka sa sporadicky objavuje, zhasne v rôzne momenty či za jazdy, alebo keď auto stojí...Chybu z diagnostiky som si dovolil vložiť aj do YouTube kde sú 2, veľmi zaujímavé videá... Jedno poukazuje na samotný konektor do daného modulu, druhé je už kúsok komplexnejšie (priložím odkaz na oboje) avšak bez schémy neviem čo je, alebo naopak nie je v poriadku... Predpokladám že je logicky nutné mať prúd 12V, ďalej zdravú kostru, a CAN by mal mať určitý odpor okolo 60 ohmov, neviem ako to je u značky BMW, ďalej u konkrétneho modelu vozidla... Nerád by som menil modul za 1200€ len diel, ak je chyba v kábloch... Pochopiteľne v prípade, že po elektronickej forme bude všetko v poriadku tak prístupim na Slovákmi overené riešenie typu... Vymeníme, snáď to pôjde tzv. pokus, omyl...

Ak by sa teda niekto našiel kto má prístup k elektronickým schémam, bol by som vďačný za schému k ručnej brzde pre BMW F01,... Pozor, nie schéma z modelu F10 resp. 5er je tam kúsok rozdielny systém, BMW 5, má na každom kolese motorček ručnej, F01 má jeden v strede medzi nápravou. Aspoň podľa videí, ktoré som si pozrel je to kúsok odlišné...

To druhé video kde rieši, môj problém ukazuje aj schému, bohužiaľ kvalita videa a záberu mi nedovoľuje zistiť to čo potrebujem...

Pochopiteľne privítam každý zdravý názor na daný problém. Samozrejme budem aktualizovať všetko čo absolvujem pre možnú pomoc niekomu inému v rovnakej záležitosti.

Video zrejme podobného problému:
https://youtu.be/XAGvj5uO1sk
Prílohy
PhotoCollage_1679031671737.jpg
IMG_20230317_063625.jpg
IMG_20230317_063950.jpg
Screenshot_2023-03-17-06-27-27-648_com.miui.gallery.jpg
Naposledy upravil/-a Know v Štvrtok, 20. Apríla 2023, 20:17, upravené celkom 2 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12221
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW F01 Chyba ručnej brzdy: D355E2, 480964

Nedeľa, 19. Marca 2023, 11:40

Ked si znaly elektrike tak vies ze 12V je napetie a nie prud….Ten je A… Ale k veci:

Je len par moznosti:

Mechanicke: problem v zasekujucich lankach,alebo v tom ze su vytahane+nedotiahnuta rucna(tym padom je v koncovej polohe)

Elektronicky: Konektor+piny,alebo samotna elektronika/motorcek ko…Cez diag ju vies otestovat..
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Know
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 18.3.2023
Auto: BMW F01
Kraj: Košický

Re: BMW F01 Chyba ručnej brzdy: D355E2, 480964

Štvrtok, 20. Apríla 2023, 20:15

Ospravedlňujem sa, že píšem až teraz. Stránku som prestal sledovať po vyriešení môjho problému.
Každopádne ak by niekto mal podobný problém. Môj problém bol samotný konektor od jednotky EMF (ručná brzda) označenie v elek. schéme A90... Pri zadnej náprave odspodu vozidla máte v strede čierny modul ručnej brzdy, idú z neho aj oceľové laná ku kolesám.. Tento modul má konektor, ktorý má 13 pinov. Je hneď viditeľný a odpojiť ho trvá maximálne 5 sekúnd. Máte k nemu veľmi dobrý prístup a hlavne miesto... Najväčší problém pre mňa bol zohnať schému celkového brzdového systému. Resp. samotnej riadiacej jednotky, ďalej jednotiek od DSC plus zapojenie samotného tlačidla ručnej. Nakoľko som nevedel ktorý PIN má nastarosti komunikáciu CAN, ďalej napájanie a kostru.
Modul ručnej brzdy A90:
Konektor 13 pinov:
PIN 1: Elektrické napájanie (stály, 30ka) cez poistku pozícia poistky F167.
PIN 2: Signál tlačidla ručnej
PIN 3: Signál tlačidla ručnej
PIN 4: Kostra (uzemnenie)
PIN 5: CAN_H
PIN 6: Signál rýchlosti kolesa (DSC) "Dynamická kontrola stability"
PIN 7: Signál tlačidla ručnej
PIN 8: Signál tlačidla ručnej
PIN 9: Budiaci signál "15" prístupový systém do auta
PIN 10: CAN_L
PIN 11: Epektrické napájanie (stály, 30ka) cez poistku pozícia poistky F180
PIN 12: Signál tlačidla ručnej
PIN 13: Kostra (uzemnenie)
Hneď ako odpojíte samotný konektor všimnite si, že cca 15cm od jeho zapojenia je ešte uchytený celý zväzok o "strop" resp. podvozok. Je to taký biely plastový štvorec, slúži len nech tie káble od konektoru "netrčia". Tento držiak sa dá jednoducho otvoriť a neskôr opäť zatvoriť je tam taký v úvodzovkách "klik" systém. Budete potrebovať len tenký skrutkovač kvôli tej poistke (západke)... Po odpojení Vám zostane v ruke konektor modulu a cca 40cm dĺžka káblu. Doslova Vám bude pohodlné s ním manipulovať, merať.
A tu už ideme k môjmu problému... Konektor má ešte taký ochranný plast proti prachu a vode, ja som si všimol, že tlačil na jednotlivé káble a miernou rezonanciou, otrasy jazdou, teploty leto zima soľ plus vek... Sa jednotlivé káble kúsok dotýkali v ostrej hrane. Začal som teda samotné meranie...
Kostru som mal v oboch prípadoch vporiadku resp. PIN 4 a 13 bez žiadneho poškodenia. Následne som meral napájanie. PIN/u 1, kde som nameral 3,14V (máme tam mať 12V) PIN 11, ktorý je tiež "+" bol v poriadku, mal som 12V. V podstate som odbalil izoláciu zväzku. A kábel PIN 1 som potiahol rukou (rýchlo zistíte, kde je poškodený "odhnitý" kábel. Ostal mi v ruke presne na úrovni tej plastovej krytky. Takže som len poškodený kábel nahradil novým. Následne som zapojil konektor späť na "nečisto" len pre skúšku... Chyba ručnej brzdy na prístrojovej doske, pretrvávala naďalej. Avšak po napojení diagnostiky už som nemal chybu č: [url=tel:480964]480964[/url] vid. Úvodný príspevok... A teda už mi ostalo riešiť len chybu č: D355E2...
Vrátil som sa späť ku konektoru a na základe skutočnosti, kde som mal problém aj s pinom č. 1, som si pozrel poriadne ostatné káble v mieste poškodenia pinu č 1... Všimol som si dosť pritlačený kábel PIN č. 6... Vykonal som rovnaký postup ako píšem vyššie. Následne som opäť zapojil konektor ešte bez finálnej úpravy, izolácie atď... Kupodivu som už po otvorení dvier nemal na prístrojovej doske žiadnu kontrolku chyby ručnej brzdy. Napojil som opäť diagnostiku a chyba D355E2 už nebola aktívna. Zmazal som chybu a vyskúšal ručnú brzdu klasicky tlačidlom. Všetko fungovalo... Odpojil som diagnostiku, išiel som k batérií. Odpojil som záporný pól batérie. Vrátil sa ku konektoru, odpojil som ho. Poriadne som zaizoloval jednotlivé spoje, kde som nahradil káble (použil som klasické spojky pre "krimpovacie" kliešte plus termlhadicu proti vode) ... Následne klasicky izolácia celého zväzku v dĺžke cca 30cm... A tam kde bolo poškodenie pri tej plastovej krytke som dal ešte kúsok mäkkej gumy proti odieraniu. Zväzok som založil späť do držiaku spomenutého vyššie. A zapojil späť do modulu ručnej brzdy. Zapojil som späť autobatériu (ktorú som odpojil z dôvodu, že po odpojení konektoru som nechcel opäť pripájať diagnostiku pre zmazanie chýb ak by som to spravil pod "šťavou" vozidla) . A vlastne tymto skončil môj pár dňový problém s elektronickou ručnou brzdou.
Viem, že to možno nepochopí každý tým ako som to napísal. Ale snáď to pomôže aspoň niekomu. A aj keď sa to asi číta dlho tak celková práca neprekročila hodinu môjho času vrátane diagnostiky a všetkého.

Na záver aspoň pár fotografií.
Prílohy
IMG_20230420_211448.jpg
IMG_20230420_211436.jpg
IMG_20230420_211424.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12221
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: VYRIEŠENÉ BMW F01 Chyba ručnej brzdy: D355E2, 480964

Štvrtok, 20. Apríla 2023, 21:55

Mam o dva sedive vlasy naviac nez som to docital,ale to nevadi….Som rad ze aj moj post mal pravdu…
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný