... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

reklamne predmety bmwklub.sk
 
BMW_X6_3,0d_E71
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 16.10.2020
Auto: BMW_X6_E71_N57D30A
Kraj: Nitriansky

Tlak v Run Flat pneu

Nedeľa, 18. Decembra 2022, 19:12

Nazdar borci, aký máte názor na túto otázku ?

Ak je predpísaný tlak pri používani RFT pneu, platia tie isté hodnoty aj pri obyčajnej pneu ?
ex E53 4,4i
ex E36 328iA
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1040
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Tlak v Run Flat pneu

Nedeľa, 18. Decembra 2022, 19:28

Ano. Vsetko fukas podla nalepeneho stitku na stlpiku.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
BMW_X6_3,0d_E71
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 16.10.2020
Auto: BMW_X6_E71_N57D30A
Kraj: Nitriansky

Re: Tlak v Run Flat pneu

Streda, 21. Decembra 2022, 22:15

Ďakujem ;-)
Naposledy upravil/-a BMW_X6_3,0d_E71 v Piatok, 23. Decembra 2022, 16:31, upravené celkom 1 krát.
ex E53 4,4i
ex E36 328iA
 
BMW_X6_3,0d_E71
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 16.10.2020
Auto: BMW_X6_E71_N57D30A
Kraj: Nitriansky

Re: Tlak v Run Flat pneu

Piatok, 23. Decembra 2022, 16:31

Konečne som sa zbavil tých RFT pneu, boli tvrdé jak betónObrázokObul som nové obyčajné a nedá sa to porovnať. Predtým som cítil každý hrbol na ceste, auto vŕzgalo jak starý žigulákObrázok
Pravdou ale je aj to, že tie RFT mali už 9 rokov ... Takže bacha na staré pneu !

Ešte chcem upozorniť, ak niekto chce vymeniť RFT za obyčajné :
V aute som nemal rezervné koleso. Dal som tam dojazdovku zo starej X5 E53.Ale predný a zadný náboj kolesa u X6 je rozdielny !Predný náboj je cca o 1,5 mm váčší.
Takže rezervu z X5 som musel dať vysústružiť na väčší priemer, inak by som ju na prednú nápravu nenasadil.
ex E53 4,4i
ex E36 328iA
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: Tlak v Run Flat pneu

Piatok, 23. Decembra 2022, 19:23

Nie len tvrde ale aj tazke :-) Rozdiel v hmotnosti len samotnej pneumatiky RunFlat a nonRunFlat je bezne 3-5kg, podla znacky a modelu. A k tomu este musis zaratat hmotnost disku, ktora sa tiez vie dost lisit. Vysledne napriklad kolesa zlozene z original kovanych 21” z M-ka a obute predpisanymi Michelin nonRFT pneu s hviezdickou su lahsie ako rovnako original 19” s RFT pneu. Jazdil som na obidvoch sadach, rozdiel v komforte a pocite z jazdy obrovsky. Pre porovnanie zadne koleso 21” zlozene zo stadardneho disku a RFT pneu je oproti kovanemu disku + nonRFT pneu Michelin tazsie az okolo 10kg. A to je hmotnost (neodpruzena hmota) navyse, ktoru musi motor rozbehnut, brzda ubrzdit, a tlmic odskocene odpruzit. Kym clovek nevyskusa neuveri aky je to rozdiel.
PS: X5 (e70 aj f15) maju centrovaci hub priemer 74,1mm. X6 (e71 aj f16) maju vsak v zadu priemer 72,6mm.
A namiesto rezervneho kolesa mozes so sebou nosit lepiacu sadu a aj STK je s tym samozrejme ok.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zemo
Príspevky: 256
Registrovaný: 3.7.2010
Auto: F36 435d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Tlak v Run Flat pneu

Streda, 28. Decembra 2022, 19:56

RFT spravili za posledne roky dost vyrazny posun vpred. Tie 9 rocne to su tak 2-3 generacie pozadu oproti tomu co sa robi teraz. Nevravim, ze su teraz na rovnako s nonRFT co sa tyka komfortu ale ten rozdiel sa urcite vyrazne zmensil. Takisto co sa tyka vahy, ale ta vaha sa dost tazko zistuje, malokto ju ma uvedenu a este aj spravnu. Ale teda ja som dal letne tiez nonRFT.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní