Štvrtok, 10. Novembra 2022, 19:14
Ahojte, som tu nový. Kúpil som si staršie bmw 320i a minulý týždeň, po cca mesiaci jazdenia sa mi stalo pri predbiehaní, že auto "zatriaslo", poklesol výkon, otáčky vyleteli a po pár sekundách sa rozsvietila žltá kontrolka motora. Doplazil som sa domov na 70-80 km/h a ďalší deň keď som ho chcel odviezť do servisu, tak po naštartovaní, v neutrále auto výrazne vibrovalo a po pár sekundách zhaslo. Vždy keď som ho naštartoval, musel som cyklicky pridávať plyn, inak by skapalo znovu. V servise sme diagnostikou zistili, že nepracuje vstrekovací ventil na valci č. 4. Ventil + sviečka sa vymenili za nové, ale porucha ostala. Tak servisák prestriedal ventile aj cievky ale porucha je stále na 4. valci, naviac keď preštartoval motor s novou sviečkou v tom 4. valci a dal ju potom von, videl, že tá sviečka vôbec nepracovala, akoby na ňu vôbec nejde napätie. Takže zatiaľ sme zistili, že chyba je zrejme niekde v elektrike. Dnes mi ale hovoril, že zároveň premeriaval aj tlaky vo valcoch dva krát počas dvoch dní a prvý deň nameral (presné hodnoty si už nepamätám) na takmer všetkých valcoch hodnoty od 8 do 10 bar (podľa bmw ideálne by to malo byť medzi 10-11 bar) a dnes keď to meral, tak už to bolo zase okolo 10 bar. Takže v princípe má aj nízky kompresný pomer, ktorý sa naviac akoby náhodne mení niekde v rozsahu 8 až 10 bar.
Chcem sa opýtať, stretli ste sa s niečím podobným? Môže byť že tie chyby (žiadne napätie na sviečke 4. valca a nízky a premenlivý kompresný pomer na všetkých valcoch) majú rovnakú príčinu? A ak áno, akú alebo teda ako asi postupovať ďaľej?