ozivim staru mrtvolu : unavenie pruziny je blbost, na desatrocnom turbe co ma za sebou 2/3miliona kilometrov a tolko tu nema dufam nikto z vas po vycisteni vsetko ide normalne ako ma. Je to sice iny vozik ako BMW ale princip je absolutne rovnaky:
http://www.youtube.com/watch?v=Iq9BVU7gQechttp://www.youtube.com/watch?v=2wJZimRzKyYvysledok :
http://www.youtube.com/watch?v=tB8mVYjTqlQCistene uplne obycajnym benzinom. S tym smirglom je to pokus o lapovanie, ten pokec o vyssich podlozkach je o tom ze sa vyrobia o desatinu milimetra vyssie valceky na ktorych je cela ta variabilita postavena : lopatky sa teda posunu malinky kusok dalej od venca a potom sa uz NIKDY nezaderu. Nevadi to tlaku turba, nevadi to nicomu, je to dlhodobo odskusane riesenie. Hento turbo sa cistilo pred rokom aj stvrt a dodnes ho jazdim skoro kazdy den ; ini ludia reportuju ze vela rokov jazdia na "podvihnutej variabilite" bez najmensich problemov a diagnostiky ukazuju absolutne spravne a presne tlaky turba take ake maju byt.
Preco tuto vec neurobi sfleku vyrobca turba a/alebo preco ho do toho netlaci automobilka ? No pretoze by dosli o OBROVSKY kseft. Bez diskusie. Oni nie su sprosti, oni su len "sikovni". Zaruku to vydrzi vzdy a keby nahodou nie tak si to firma interne poriesi (ako vidite, ani trochu to nie je zlozite).
Pred cistenim toto konkretne turbo tlacilo minimalne 1.6 baru, viac neukaze diagnostika. Kedze tento tlak dosahovalo uz pri tretinovom [!!!!!] plyne kvoli zadretej regulacii, pri plnom plyne by udrelo rozhodne viac ako dva bary a to je absolutne nebezpecne. Tlacit by malo naplno 1.25 baru, konstrukcia toho turba je taka ze zhruba pri 1.6 baru sa neda ratat s absolutne ziadnou zivotnostou. Autak samozrejme padal do nudzoveho rezimu "vypinalo sa turbo". Toto je funkcia standartna pre vsetky autiaky, jedna sa o to aby turbo dlhodobo netlacilo taky tlak na ktory nie je skonstruovane.
Inak diagnostika je v praxi takto jednoducha:
http://www.youtube.com/watch?v=MJ_Knd-u3mI[otacky motor ; tlak "mal by byt" ; tlak "namerany v sani"]
vsetky uvedene tlaky su udavane v milibaroch a vratane atmosferickeho tlaku takze od nich treba odratat zhruba 1000 aby sme dostali samotny "pretlak" z turba. Na minutazi 1:50 tomu pridrbem, tlak leti ako sialeny hore, mal by byt maximalne okolo 2200mbar (stredny stlpec, 2200 minus odratat radovo 1000 na atmosferu takze 1200mBar pretlak z turba = 1.2baru), avsak vidime ze skutocne namerany tlak je 2570.4 [stlpec vpravo] avsak to je maximum co dokaze snimac namerat a nikdy neukaze viac. Cize 2570 minus 1000 atmosfera = 1600mBar = 1.6 baru pretlak a to hovorim kludne mohlo tlacit dva bary. Sialene viac ako by malo byt. Vsimnite si ze pri vlaznej jazde sa to turbo ako-tak regulovalo a pozadovany tlak presahovalo len trochu. To je normalne a pripustne, avsak pri zatazi to letelo do nebies.
Len tak pre informaciu, Porsche 911 GT3 s vykonom 4x tolko ako ma tento vehykel tlaci 2.0 baru pretlak :)
Ked uz to nahodou niekto bude robit, rozhodne treba vypucovat EGR aj cele sanie:
http://www.youtube.com/watch?v=e6_InfHj_w0http://www.youtube.com/watch?v=1BtOYqjDw0Ykto chce kvalitny obraz a ma dobru masinu, prepnite si tie videa do 1080p alebo 720p...