Utorok, 8. Marca 2022, 11:05
Ahojte klubaci,
vedel by niekto poradit pri hladani problemu s automatickou prevodovkou ZF 5HP18 u E39/525tds. Jedna sa mi hlavne o identifikaciu problemu hydraulicky blok/hydromenic/lamely. Auto je ako druhe v rodine, historia neznama. Tento rok bol preventivne meneny olej v automate + filter (Vaico, zeleny stitok), kedze auto jazdi viac ako 20k rocne. Pred vymenou sa nechoval nijak zvlastne, mozno pocitovo radenie zo 4 do 5 niekedy ako keby ´potiahlo´. Stary olej nebol znecisteny, magnety len velmi malinko. Menene podla ZF manualu so sledovanim teploty. Iba obsah vane, cca 4litre. Po nieco vyse mesiaci a 2000km od vymeny sa zacal objavovat prvy problem - na dialnici nechcelo preradit zo 4 do 5 stupna. Problem hlavne do kopca. Po dalsom mesiaci uz sa zacina do kopca objavovat aj problem 3-4 a 4-5. Prevodovka sa snazi preradit v kopci, v zatazi na vyssi stupen ale neuspesne (cca pri 2300 otackach). Otacky klesnu na okamih tak o 100 a vratia spat a nasledne preradi az na rovine. Na rovine radi pekne, pocas beznej jazdy neni citit sklbanie ani neskory nabeh. Chyby su v prevodovke zaznamenane neni. Adaptacia nepomohla. Povodne padlo podozrenie na opotrebovane pruzinky v hydraulickom bloku. Cela sada na repas bloku sa da zohnat stale za prijatelne peniaze zatial co kompletny repas na toto vozidlo je uz asi nenavratny. Mate niekto podobne skusenosti, vedeli by ste nasmerovat? Moze sa jednat skutocne len o vybehany hydraulicky blok na zaklade tohto spravania? Vdaka