Streda, 23. Februára 2022, 17:42
Ahoj. Regeneracia sa spusti na zaklade zaplnenia, ktore pri danych otackach motora jednotka vypocita z rozdielov tlakov pred a za filtrom, alebo z rozdielu protitlaku a atmosferickeho tlaku (podla toho aky ma tvoj model auta konkretne system resp. usporiadanie cidiel). Zaroven plati niekolko zakladnych podmienok, ktore musia byt splnene, inak to nepojde - teplota motora viac ako 75 st. a stabilne (tzn. termostaty v poriadku) , aspon 10 litrov paliva v nadrzi, ziadne chyby v pamati, ktore s regeneraciou suvisia a zablokuju ju (jedna vynimka je chyba/info 452A), alebo napr. aj viacero nefunkcnych zhavicov. Katalyzator pred filtrom musi byt funkcny, schopny rozpalit plynmi filter na 600+ stupnov. Filter samotny nemoze byt po zivotnosti, tzn. plny nespalitelneho popolceka.
Okrem samozrejme origo bmw diagnostiky ti parametre pekne ukazuje napr. aj dedikovana vreckova/mobilna aplikacia Carly for BMW, ma dokonca aj funkciu "DPF", kde zjednodusene/vypoctom ukazuje, na kolko je filter zaplneny a ci prebieha regeneracia, aby tomu rozumel kazdy. Ale mozes si navolit aj sledovanie jednotlivych parametrov - tlaky, teploty, atd.