... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Martinicoss
Autor témy
Príspevky: 17
Registrovaný: 6.11.2019
Auto: bmw F10 525d
Kraj: Bratislavský

F10 n47 vibrácie

Štvrtok, 26. Augusta 2021, 15:53

Zdravím páni takých to tém tu už bolo ale nikde som sa nedočítal konkrétnu príčinu.
Každopádne jedná sa o bmw F10 525d xdrive N47 2012 teda 4hrnec 160kw
Pred časom si ojničné ložiská povedali papa a tak sa začala rozsiahla oprava.. Dával sa tam nový motor komplet nastrojený motor ( sanie, remenice, egr, atď... ) n47 z r.v. 2015 ktorý mal deklarovaných a reálnych 50 000km. K tomu išli nové turbá, vstreky, žhaviče, komplet rozvody, vysokotlaké čerpadlo, termostat, silentbloky motora a prevodovky, nejaké predné ramená atď atď nepamätm si všetko čo sa menilo ale bolo toho dosť takže pod kapotou až na ľahko jazdený motor všetko nové. Po výmene vymenili všetky filtre a oleje vrátane prevodovky, xdrive a palivovej sustavy. Počas prvých 4000km čo som mal motor v aute som menil olej 3x ( asi zbytočnosť ale pre pokoj na duši bral som to aj ako nenútený preplach). Každopádne vyresetovali sa vtedy komplet adaptácie motora, prevodovky a môj problém spočíva vo vibráciách ktoré cítim od volantu, pedálov, podlahy a sedačky ( na zadných sedačkách to už necítim ) prevažne na voľnobehu a je jedno či je motor studený alebo teplý v N, D, R alebo P ale sem tam cítim aj za jazdy keď hodí automat stupeň ktorý podtáča motor (cca 1400ot) a aby som nezabudol robil sa aj smooth runing. Nieje to nič extrémne dramatické ale je to neskutočne otravné a žiadne auto mi takto nikdy nevibrovalo takže si nemyslím, že to je ok... Motor má pekný chod, zvuk, ťah, spotreba je ok a žiadne chyby na diagnostike neukazuje všetko sa tvári a vyzerá že je úplne ok až na tie vibrácie... Myslel som, že to boli Ko silentbloky motora ale nie. Sú nové a stále to robí. Nenapadá vás čím by to mohlo byť ? Prípadne nieje nejaka známa vec ktorá toto spôsobuje ?
 
MySh0
Príspevky: 163
Registrovaný: 11.5.2015
Kraj: Bratislavský

Re: F10 n47 vibrácie

Sobota, 28. Augusta 2021, 08:46

Snad ti vsetko dobre podotahovali, a nezabuli dat vsetky skrutky tam kam patria.
 
Martinicoss
Autor témy
Príspevky: 17
Registrovaný: 6.11.2019
Auto: bmw F10 525d
Kraj: Bratislavský

Re: F10 n47 vibrácie

Sobota, 28. Augusta 2021, 21:42

Áno všetko je spravené dobre.. na aute mám od výmeny cca 10 000km a bez problémov hovorím všetko vyzerá na jednotku až na tie vibrácie... Sranda je že pri regenerácií DPF necítiť vibrácie a všetko ide krásne hladko
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6172
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: F10 n47 vibrácie

Nedeľa, 29. Augusta 2021, 01:21

zaujimave ze pri regeneracii je to ok. Lebo pri regeneracii motor pracuje v trochu inom rezime, s opozdenym vstrekom a sekundarnym vstrekom, a navyse sa priviera skrtiaca klapka na sani, aby sa zvysila teplota vyfukovych plynov. Ten motor je navlas rovnaky kod? Ma uplne identicke sanie ako tvoj povodny? Pozri tu klapku,ci pracuje spravne. Tak isto skontroluj membranu v sani, ta riesi nejake tlaky v klukovej skrini.
Ale inac tie 4-hrnce trasu tak ci tak... :lol:
 
Martinicoss
Autor témy
Príspevky: 17
Registrovaný: 6.11.2019
Auto: bmw F10 525d
Kraj: Bratislavský

Re: F10 n47 vibrácie

Nedeľa, 29. Augusta 2021, 14:54

Celý ten motor je záhada... áno motor je úplne identický facelift má akurát vylepšené rozvody, ojničné ložiská a egr ktoré by teoreticky už nemalo spôsobiť zhorenie auta :D a nejaké drobnosti ináč po konštrukčnej stránke je to to isté len sú teda ostranené tie muchy.
Mne je tiež záhadou prečo to pri regenerácií ide krásne plynulo popravde neviem rpesne aké úkony sa robia ale môj skromný odhad je zatvorenie egr, skrtiacej a vstrekovanie nafty priamo pred dpf ( nie do valcov ). Škrtiaca klapka bola cca 10 000km čistená a adaptácia vymazaná... jediné čo má 50 000km je egr ale pochybujem,že by mi ho dali v servise zasvinené každopádne takéto trasenie som mal aj pred tým.. než sa menil motor ale hovorím nemyslím, že je to úplne ok nech tie motory trasú akokoľvek jazdil som na x,y naftových 4 valcoch a všade to bolo ok ak náhodou nejaké vibrácie tak jedine na volnobehú trošku nie ako u mňa sem tam za jazdi pri nízkych otáčkach (1500ot)

PS: Igor fojtík mi poradil pozrieť výfuk či je ok či má všethky závažia a normálne mi dal do hlavy chrobáka isto nieje deravý ale je pravda že koncovky cítiť ako sa chvejú a pri cca 2000ot počuť v aute dunenie od výfuku...
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 11642
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: F10 n47 vibrácie

Nedeľa, 29. Augusta 2021, 17:16

Egr mas taky isty ako vsetci,dokonca aj na B47/57 boli zvolavacky…Takze horet moze aj tak…Jedina istota je off….Skontroluj silenty diffu…Teraz som riesil jednu F11 ktora dunela prave kole nim jak svina….
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Martinicoss
Autor témy
Príspevky: 17
Registrovaný: 6.11.2019
Auto: bmw F10 525d
Kraj: Bratislavský

Re: F10 n47 vibrácie

Nedeľa, 29. Augusta 2021, 20:50

Ďakujem za tip skúsim ho pozrieť mám také tušenie, že bude treba meniť silentbloky na zadnom diffe pretože sem tam za jazdy počujem také jemné pulzovanie a prejavuje sa to rovnako ako na inom aute kedy som mal ko silentbloky zadného diffu ( ale dunenie vtedy nebolo ) každopádne to asi nevyrieši vibrovanie na voľnobehu že ? rozmýšľal som, že skúsim pozrieť cez ISTA-D protitlaky vo výfuku pred dpf či ukazujú správne hodnoty tým, že mi cez Vband spojku jemne unikajú výfukové plyny hoci je dotiahnutá na max...( ktovie či v servise dali aj tesnenie ) každopádne teoreticky sa tam môže strácať protitlak a tým sa dpf mierne viac špiní a tým pádom je veľký reálny protitlak a môže to robiť problémy ( vibrovanie ) alebo môže byť senzor vadný či idem úplne zlým smerom a pokiaľ to nehádže chybu je to ok ?

Dúfal som, že takú odpoveď na egr chladič nedostanem... Veľmi rozmýšľam či egr odstaviť alebo nie rozum mi hovorí odstaviť niektorý ale tvrdia že sa tým znižuje spalovacia teplota tak neviem no... Ak odstaviť stačí len SW alebo to celé vybrať a dať tam záslepky a potom sw ?
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 8349
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský

Re: F10 n47 vibrácie

Nedeľa, 29. Augusta 2021, 21:07

Nemusis to vyberat vobec, iba vypnut v SW. Ked sa neotvara, neostane zaseknute zejo.. Problem ostava iba ten, ze ak zacne tiect chladic, stracas vodu. No s tym dokazes obmedzene dojst kam treba a nieje istota, ze sa to aj stane. Takze je možnosť iba vypnut v SW a pod kapotou nic nechytat.
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 1998 A8 4.2 V8 | 2002 A8Q 3.3 V8TDI | 2008 SuberB 2.8 V6 | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E320CDI | 2004 ML400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |
 
csicso878
Príspevky: 8
Registrovaný: 16.3.2014
Auto: Bmw F11 525xd 2012
Kraj: Bratislavský

Re: F10 n47 vibrácie

Utorok, 14. Septembra 2021, 19:37

Martinicoss napísal:
Zdravím páni takých to tém tu už bolo ale nikde som sa nedočítal konkrétnu príčinu.
Každopádne jedná sa o bmw F10 525d xdrive N47 2012 teda 4hrnec 160kw
Pred časom si ojničné ložiská povedali papa a tak sa začala rozsiahla oprava.. Dával sa tam nový motor komplet nastrojený motor ( sanie, remenice, egr, atď... ) n47 z r.v. 2015 ktorý mal deklarovaných a reálnych 50 000km. K tomu išli nové turbá, vstreky, žhaviče, komplet rozvody, vysokotlaké čerpadlo, termostat, silentbloky motora a prevodovky, nejaké predné ramená atď atď nepamätm si všetko čo sa menilo ale bolo toho dosť takže pod kapotou až na ľahko jazdený motor všetko nové. Po výmene vymenili všetky filtre a oleje vrátane prevodovky, xdrive a palivovej sustavy. Počas prvých 4000km čo som mal motor v aute som menil olej 3x ( asi zbytočnosť ale pre pokoj na duši bral som to aj ako nenútený preplach). Každopádne vyresetovali sa vtedy komplet adaptácie motora, prevodovky a môj problém spočíva vo vibráciách ktoré cítim od volantu, pedálov, podlahy a sedačky ( na zadných sedačkách to už necítim ) prevažne na voľnobehu a je jedno či je motor studený alebo teplý v N, D, R alebo P ale sem tam cítim aj za jazdy keď hodí automat stupeň ktorý podtáča motor (cca 1400ot) a aby som nezabudol robil sa aj smooth runing. Nieje to nič extrémne dramatické ale je to neskutočne otravné a žiadne auto mi takto nikdy nevibrovalo takže si nemyslím, že to je ok... Motor má pekný chod, zvuk, ťah, spotreba je ok a žiadne chyby na diagnostike neukazuje všetko sa tvári a vyzerá že je úplne ok až na tie vibrácie... Myslel som, že to boli Ko silentbloky motora ale nie. Sú nové a stále to robí. Nenapadá vás čím by to mohlo byť ? Prípadne nieje nejaka známa vec ktorá toto spôsobuje ?


Ahoj, ja mam pocit ze mam ten isty problem ako opisujes, pri regeneracii ide auto pekne hladno vibracie uplne zmyznu, inak trasie ako traktor na krizovatke... ale na diagnostike mi vypisalo chybu neake cielo na dpf filtri ze je KO este som to neriesil
 
csicso878
Príspevky: 8
Registrovaný: 16.3.2014
Auto: Bmw F11 525xd 2012
Kraj: Bratislavský

Re: F10 n47 vibrácie

Utorok, 14. Septembra 2021, 19:38

mam bmw f11 525xd 2012 n47 prisiel si na nieco cim to moze byt?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní