... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
gaspixx
Autor témy
Príspevky: 52
Registrovaný: 31.5.2011
Auto: E91 330xd
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Pokus o zachranu 525tds

Utorok, 31. Mája 2011, 23:18

Zdravim,
snazim sa prave ´ozivit´ tuto masinku, ale nevyzera to s nou vobec dobre.
Hlavny problem sa tyka motora, ktory ma uz asi najlepsie za sebou. Viem ze
jednoduchsie ako opravovat auto od pocitaca by bolo zmerat tlaky, ale manometer
budem mat v ruke az o tyzden tak by som rad vedel na com som, ci to ma vobec
vyznam rozoberat alebo zacnem setrit na novy motor :-D

Klasicky problem - teple starty, zvysena hlucnost, klepanie - javi sa ako keby
isiel 5 alebo 6 valec naprazdno, taky duty klepavy zvuk zadneho valca, po trysku
sa nafta dostava, po odstrihnuti nafty od 6 valca sa chod motora (zvuk, volnobeh)
nezmenil. Vykon posudit neviem, tento motor mam prvy krat...ale do cca 2 tisic je
dost mrtvy.

Druha vec - nezhasinajuca kontrolka brz, ktoru uz asi rozluskne len diagnostika :-)
Stale svieti kontrolka (!) brzd - chladiaca kvapalina v norme, dosticky v poriadku,
predne aj zadne kontakty som skusil dat nakratko - nic. Kontrolku brzdoveho oblozenia
zvlast na palubovke nemam. Auto brzdi normalne.

Moze mat tento brzdovy problem suvis s tempomatom? Tlacidlo na palubke reaguje, zasvieti
aj zelena kontrolka tempomatu, rychlost vsak nedrzi.

Za kazdu informaciu vopred dakujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Pokus o zachranu 525tds

Utorok, 31. Mája 2011, 23:33

daj si skontrolovať vstreky, jednu špičku kúpiš origo bosch pod 30€ takže to nie je nič hrozné, inak zlé teplé štarty, mŕtve v nízkych otáčkach, hlučný motor, atď. bežný problém, treba dať nastaviť rozvody, a čerpadlo, poprípade čerpadlo aj pretesniť a tak poriadne nastaviť a malo by to potom bežať bez problémov, samozrejme ak je zvyšok motora OK, takže najprv zmeraj kompresiu či vôbec na tom šiestom valci nie je nejaký väčší problém
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
suchtoxxl
Príspevky: 245
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: bmw 525tds E39
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: ilava

Re: Pokus o zachranu 525tds

Streda, 1. Júna 2011, 18:12

Poradim ti len k tomu tempomatu:Tlacidlom na pristrojovke len zapnes funkciu tempomatu,len potom si musis stlacit este plusko na volante a uz ti bude drzat rychlost..
 
Užívateľov profilový obrázok
lubosergej
Príspevky: 13
Registrovaný: 11.9.2017
Auto: BMW 525tds
Kraj: Prešovský

Re: Pokus o zachranu 525tds

Sobota, 7. Augusta 2021, 16:40

Zdravím vás, neviete mi náhodou niekto poskytnúť schému zapojenia kontroliek tempomatu? Namontoval a zapojil som si multifunkčný volant, všetko funguje, len kontrolky tempomatu nesvietia. Tempomat funguje a aj kontrolky sú na palubovke, len z konektora, ktorý je napojený na pravej strane budíkov, chýbajú piny, ktoré na to slúžia. Bol by som vám VEĽMI VĎAČNÝ, ak by ste mi poradili, pomohli. VĎAKA
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1876
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Pokus o zachranu 525tds

Nedeľa, 8. Augusta 2021, 07:59

KOM su budiky s dvoma konektormi tu je to v 26 pinovom ciernom konektore.
IKE su budiky s troma konektormi, tu je to cierny 18 pin.
Druhykrat by si mohol napisat aj rok vyroby.


KOM.jpg
IKE.jpg
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
lubosergej
Príspevky: 13
Registrovaný: 11.9.2017
Auto: BMW 525tds
Kraj: Prešovský

Re: Pokus o zachranu 525tds

Nedeľa, 8. Augusta 2021, 08:09

Vďaka ALAS👍 Moja E39 je marec 1998 takže len dva konektory idú do budíkov

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných