... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 09:52

Ahojte,

popisem cely pribeh aby bolo jasnejsie co vsetko a ako prebiehalo.

Auto bolo kupovane bez svietiaceho CEL a bez chyby na diag.
Neskor slo auto priamo do BMW na komplet SW update. Po update zacalo svietit CEL a od tej chvile je v DDE chyba 2F8500:
Swirl-flap controller, position sensor, signal: Too low


V BMW mi rovno povedali, ze oni takomto pripade menia cele sanie a s motorcekom naklapania klapiek = 1100e + praca

Tak som sa pustil do hladania pouziteho sania aj s motorcekom, ze si ho zrepasujem a len vymenim.
To sa podarilo a mal som teda komplet druhe sanie, kde bolo vsetko dokladne vycistene, vymene vsetky tesnenia atd (vid fotky)

Naledne sme teda realizovali vymenu u otca v dielni. Vsetko nasvedcovalo tomu, ze chyba je opodstatnena, kedze sanie bolo kompletne zanesene a dokonca bolo aj prasknute ramienko od motorceka ku tiahlu klapiek.
Nasledne som teda dal cez INPU zmazat chybu, zresetoval adaptacie pre MAF a dal robit fukcny test klapiek. Ten bezal ako je vidiet na foto, ale pri 69% spadol. To som prisudzoval kablu/SW, kedze som aspon vedel, ze motorcek funguje a klapkami vie otacat.

Lenze druhy den rano sa mi o5 rozsvietilo CEL :( Chyba opat ta ista, lenze ked som skusal vyvolat funkcny test klapiek, tak vobec nesli, motorcek cely cas v nulovej pozicii.
Skusal som mazat adaptacie znova, mazat chybu atd .. ale nic mi nepomohlo znovu rozpohybovat motorcek. Az raz uz som skusal vcsetko mozne, tak som dal zmazat chyby za beziaceho motora!
A to bol trik, ako sa mi podarilo motorcek znova ozivit, ale o5 len docasne. Po urcitej dobe alebo po opatovnom teste klapiek (ktory stale padne na 69%), DDE priste motorcek vyradi a prestane fungovat. Jediny sposob ako ho odblokovat, ze zopakovat mazanie chyb za beziaceho motora.

Tak som s tym siel do BMW, ze viem ze motorcek je funkcny, aj otaca klapkami, ale neviem dokoncit test. Tak som dufal, ze s ich vybavenim sa im to podari dokoncit, alebo zmazat.
No zial to sa nepodarilo, kedze tam ani nebol velmi zaujem to riesit, kedze som nahradny diel nekupoval u nich.

Tak sme skusili vymenit motorcek za povodny, ze co ak nahodou jemu nieco je, ale vysledok je uplne rovnaky. Stake ta ista jedina chyba, aj ked motorcek/klapky sa natacat dokazu.



Moje otazky:

1) Stretol sa uz niekto s niecim takym? Vie to niekto vyriesit respektive doriesit?

2) Aka je kompletna spravna pocedura pri vymene motorceka? V INPE a inde pisu ze treba resetovat adaptacie. Niekde ale pisu, ze s tym preba zacat este pred samotnou vymenou. Aky je ale cely spravny postup? Reset -> vymena -> reset? Reset -> vymena? Treba ukoncovat servisny ukon pri kazdom resete adaptacii (zahrna restart auta)? Alebo zahajit reset, vymena a potom ukoncit servisny ukon? Treba auto aj dat do sleepu?

3) Je priebeh pri teste klapiek vporiadku (modra ciara)? Alebo to ma takmer uplne kopirovat tu cervenu ciaru? Moze ty byt sposobene tym, ze po kompletno vycisteni a pretesneni sania a klapiek sa rukou otacaju klapky malinko tazsie (viac z tuha), alebo to tak ma ist?

4) Je mozne, ze to je sposobene SW DDE ktory tu chybu dostale hned pri update? Je mozne ze dalsim updatom a teda totalnym resetom RJ by to mohlo zmiznut?

5) Nejaky ine napady co vyskusat, zmerat, vymenit? :)
Prílohy
Bez názvu4.png
Bez názvu3.png
Bez názvu3.png (89.01 KiB) 6926 zobrazení
IMG_20210417_101432.jpg
IMG_20210417_101408.jpg
IMG_20210416_171651.jpg
IMG_20210416_171626.jpg
IMG_20210416_171518.jpg
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 11:29

a fyzicky si skusal tie klapky ci chodia lahko? je mozne ze novsi sw ma inak nastavene thresholdy, cize aj nahratie povodneho softu by stalo za to aby si si bol isty
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 11:35

Myslim ze nahratie sw na Gxx bude problem s cinskym kablikom
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 11:54

PeqpeK napísal:
a fyzicky si skusal tie klapky ci chodia lahko? je mozne ze novsi sw ma inak nastavene thresholdy, cize aj nahratie povodneho softu by stalo za to aby si si bol isty
Ano skusal som to, no a uplne ze lahulinko to nejde. Je to tam na tesno, takze aj to otacanie je take trosku tuhsie (ako ked je o-kruzok medzi dvoma kusmi, ktore okolo seba rotuju). Ma to ist uplne lahko?
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 12:12

PetoK napísal:
Myslim ze nahratie sw na Gxx bude problem s cinskym kablikom

A rollback ti v BMW (ani inom autorizaku) nespravia.. Samozrejme tie MD1 ECU sa uz daju u tuningacov prehravat ale je to relativna novinka, takze drahe ako fras, otazne je tiez ci budu mat konkretnu SW verziu.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator  Topic is solved

Utorok, 4. Mája 2021, 15:56

dymone napísal:
Ano skusal som to, no a uplne ze lahulinko to nejde. Je to tam na tesno, takze aj to otacanie je take trosku tuhsie (ako ked je o-kruzok medzi dvoma kusmi, ktore okolo seba rotuju). Ma to ist uplne lahko?

zvykne to ist lahko, ale neviem ako na B57...kazdopadne zda sa ti, ze 2/3 pohybu idu lahsie a posledna 1/3 tazsie? ak ano, tak by to korelovalo s tym grafom
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Streda, 2. Júna 2021, 11:32

PeqpeK napísal:
zvykne to ist lahko, ale neviem ako na B57...kazdopadne zda sa ti, ze 2/3 pohybu idu lahsie a posledna 1/3 tazsie? ak ano, tak by to korelovalo s tym grafom

Ano, toto bola nakoniec pricina tej chyby ktorej som sa nevedel zbavit. U predajcu kde som kupil to prve sanie sa podarila reklamacie, a poslal druhe sanie, kde klapky sli podstatne lahsie.
Sanie sme prehodili za druhe a chyba bola ihned neaktivna a zmazatelna. Vedel som prejst celym testom klapiek aj sania.

Po inspekcii zleho sania bolo hned jasne, ze je naozaj problem velke trenie pri rotacii klapiek. Dokonca az tak, ze motorcek ktory ma vcelku velku spatnu silu, nebol schopny vratit klapky do zakladnej polohy po manualnom natoceni (vid video).

M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
huzy
Príspevky: 1
Registrovaný: 22.11.2021
Auto: BMW G30
Kraj: Banskobystrický

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Pondelok, 22. Novembra 2021, 18:58

Hello, i have the same problem exactly the same. I cleaned it and replaced the actuator and the problem popped up after 100km's. Did you solve the problem? I am very confused..
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11607
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Pondelok, 22. Novembra 2021, 22:15

Myslite, ze toto je bot? :D
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
alexisis
Príspevky: 73
Registrovaný: 8.10.2016
Auto: F10 535i
Kraj: Zahraničie

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Pondelok, 22. Novembra 2021, 22:44

Ne. Někdo, kdo podle čísla chyby na Google našel odkaz na toto fórum se stejnou chybou.
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Streda, 24. Novembra 2021, 08:56

Je to tak ako pise alexisis ;) Uz si snim pisem cez SS
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
michalg32
Príspevky: 5
Registrovaný: 18.8.2022
Auto: g32
Kraj: Bratislavský

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Štvrtok, 18. Augusta 2022, 16:09

zdravim vas, je nutne odpajat bateriu pri vymene? Chcem skusit vymenit motorcek, neskor samozrejme aj vycistit. Mal som ist na dovolenku o par dni a zjazdit 1200 km smerom HR. Myslite, ze je to ok a opravim to az potom?
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Pondelok, 22. Augusta 2022, 09:09

to by asi malo zvladnut, motorcekom to podla mna aj tak nebude
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Pondelok, 22. Augusta 2022, 18:07

No len ked su zatvorene tak tomu moc nepomoze 1200km🤣….Na G verziach pri urcitych softoch nepise chybu ze su zaseknute/zatvorene….Po update to zacne hlasit…
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Peped
Príspevky: 1303
Registrovaný: 3.9.2006
Auto: g31 530d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Pondelok, 13. Marca 2023, 15:45

Mám ten istý problém. V bmw mi nahrali nový soft a teraz mi hovoria že je tam chyba virivich klapiek a chcú 1100€ + robota za cele nové sanie. Je s tým ozaj taký problém že je treba cele sanie meniť?
g31 530d
e61 550i LCI
e60 545i ex
e46 320d touring ex
e36 328i coupe ex
e36 325tds touring ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní