... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
filipe46
Príspevky: 882
Registrovaný: 15.12.2015
Kraj: Žilinský

Re: Prosím o radu. Váha vzduchu???

Streda, 13. Januára 2021, 19:50

Ale Matúš, neopúšťaj sa, cez diag sa dajú pozrieť LIVE data, to znamená koľko by mala ukazovať a koľko reálne ukazuje
BMW 3er 2001 3.0d tour

Audi A6 2013 3.0TDI
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 6613
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Prosím o radu. Váha vzduchu???

Streda, 13. Januára 2021, 22:34

Cez mobil nieje osobne, ty kokot. :D
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 641
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Prosím o radu. Váha vzduchu???

Včera, 03:31

Fusko61@gmail.com napísal:
Boha kokoti ste namyslený fakt... Pýtam sa keď odpojís váhu vzduchu ci to ma robiť rozdiel... Ale už nechcem odpoved a prepáč ze som dačo chcel. Pojeb sa s tvojimi múdrimi radami... Ako som sem prišiel tak aj odchádzam. Dovi dopo kokot a ak chceš zavolaj mi aj na mobil nak ta pošlem do piče rovno aj osobne... S pozdravom... Ak si chcel byť vtipný 😂😂😂 fakt vy sa smejete aký som blbý ale ja aký ste jebnuty neludsky a hlavne proste kokoti 😎seruuus

Keď odpojíš čokoľvek tak to bude robiť rozdiel. Iba ak by to tam výrobca dal pre dováženie ťažiska - ale aj to bude robiť rozdiel. Čo príspevok to väčšia a väčšia haluz. Neuvažoval si nad tým , že vrátiš vodičák ?

Váha vzduchu: Na čo slúži a ako sa prejavuje jej porucha?
[hr]zdroj: Wikimedia.org / Antonín Ryska
Váha vzduchu je medzi motoristami pomenovanie pre merač množstva vzduchu. Váha vzduchu, meria množstvo vzduchu, ktoré prúdi sacím potrubím do spaľovacieho motora. Obvykle ho môžeme nájsť v saciom potrubí, za vzduchovým filtrom a pred škrtiacou klapkou. Ak snímač meria tlak vzduchu v sacom potrubí, označuje sa skratkou MAP (Manifold Air Pressure), ale ak meria hmotnosť spotrebovaného vzduchu, označuje sa sratkou MAF (Mass Air Flow).
1. MAP, snímač tlaku v sacom potrubí
MAP sleduje veľkosť tlaku v sacom potrubí, ktorý kolíše podľa zaťaženia motora a na základe tohoto merania poskytuje informácie riadiacej jednotke motora, ktorá upraví dávkovanie paliva, pre čo najlepšie spaľovanie. Problém v presnosti nastáva ak sa zmení tlak alebo teplota vzduchu. Preto sa využíva druhý MAP snímač alebo kombinácia MAP a MAF snímača.
2. MAF, snímač hmotnosti vzduchu

zdroj: Wikimedia.org / Gill Sensors

Na rozdiel od MAP snímača, MAF snímač meria množstvo a teda hmotnosť spotrebovaného vzduchu. Je menej odolný voči poškodeniu ako MAP snímač, ale má množstvo výhod ako napríklad:
  • presné meranie hmotnosti, množstva vzduchu
  • zmena tlaku vzduchu nespôsobí chybné meranie
  • rýchla reakcia snímača na zmenu prietoku vzduchu
  • zmena teploty vzduchu nespôsobí chybné meranie
  • pôsobí veľmi malý odpor na prietok vzduchu
Najčastejšie používané merače hmotnosti vzduchu:

1. Meranie množstva vzduchu pomocou vyhrievaného drôtika
zdroj: Wikimedia.org / Jeff3205
Je to drôtik, cez ktorý prechádza elektrický prúd a vyhrieva ho na konštantnú teplotu, ktorá býva vyššia (cca o 100 stupňov celzia) ako teplota nasávaného vzduchu. Ak motor nasáva menej alebo viac vzduchu, mení sa aj teplota drôtu. Tento merač množstva vzduchu je schopný reagovať veľmi rýchlo na zmenu prietoku vzduchu v saciom potrubí, no je veľmi náchylný na znečistenie vyhrievaného drôtiku, preto sa po každom vypnutí motora ohreje na teplotu 1000 stupňov celzia po dobu jednej sekundy. Ak sa drôtik poškodí, riadiaca jednotka prepne motor do núdzového režimu.

2. Meranie množstva vzduchu vyhrievanou vrstvou
zdroj: Wikimedia.org / Johann H. Addicks
Funguje na podobnom princípe ako predošlý snímač, no namiesto drôtika je použitá vyhrievaná vrstva, ktorá sa zohrieva na teplotu o 120 až 180 stupňov vyššiu ako je teplota nasávaného vzduchu. Nasávaný vzduch prúdi snímačom množstva vzduchu a ovplyvňuje tak teplotu vyhrievanej vrstvy. Obtokový kanál je tvarovaný tak aby sa obmezil počet nečistot dopadajúcich na merajúce prvky, preto si nevyžaduje opakované čistenie krátkym ohrevom ako v prípade vyhrievaného drôtiku, čo znamená že je odolnejší voči poškodeniu.

Najčastejšie príčiny poruchy váhy vzduchu:
K najčastejším príčinám poruchy váhy vzduchu dochádza v dôsledku znečistenia vzduchového filtra. Poškodená či nadmerne znečistená váha vzduchu však môže fungovať aj naďalej, no zmeny v chode motora sú značné a všimne si ich aj úplný laik. Medzi najčastejšie príznaky poškodenia váhy vzduchu patria:
- obtiažné štarty motora
- vysoké alebo nízke voľnobežné otáčky motora
- nerovnomerný chod motora
- cukanie pri akcelerácii
- zhasínanie motora
- zvýšená dymivosť

Porucha váhy vzduchu môže, no aj nemusí na seba upozorniť rozsvietenou kontrolkou motora. Ak je váha vzduchu len znečistená, je možné tento problém vyriešiť jednoduchým vyčistením snímača. Pri čistení by si však mal byť veľmi opatrný, aby si snímač nepoškodil. Pokiaľ je však váha vzduchu poškodená, je najlepším riešením jej výmena, ktorá nemusí byť práve najlacnejšia, no je veľmi jednoduchá.
 
Užívateľov profilový obrázok
hello_its_jurja
Príspevky: 12
Registrovaný: 21.11.2019
Auto: BMW 330ix E46
Kraj: Bratislavský

Re: Prosím o radu. Váha vzduchu???

Včera, 14:47

už som pochopil.
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 6613
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Prosím o radu. Váha vzduchu???

Včera, 17:37

No citat to nejdem, lebo to su len teoreticke principy.. EDC16 ako ma on v aute ide bez vahy vzduchu normalne, pretoze je tam SW implementovana simulacia merania hmotnosti vzduchu na zaklade jeho teploty a tlaku. Takze chyby sa zapisu ale auto pojde, v niektorych pripadoch kedy vaha meria malo dokonca pojde lepsie.
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 5 neregistrovaných