... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 40
obchodna sekcia
 
undy
Príspevky: 2195
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: [e60 535d] - Dream car

Štvrtok, 10. Decembra 2020, 14:00

:thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e60 535d] - Dream car

Piatok, 11. Decembra 2020, 22:37

Neodpustím si toto drblé zvolanie: Ježiško prišiel!

Do tej ceny predtým 1300 som zabudol zarátať filter + prechodku pre automat, takže + 140€. Ešte upresním Bošky som zobral tie za 150€/ks, druhé boli za 60€/ks.
Objednal som celú vaňu aj samotný filter, keďže neviem či sa bude dať prešróbovať.
Menič som mal sľúbený na dnes, no neprišiel.
Dnes poobede som vybehol do dielne a začal pomaly. Prvý krát som si to lepšie poobzeral odspodu. Vyčistil som nejaké miesta od oleja, aby som mohol odpozorovať úniky. Prebehla výmena oleja, nálepka pod kapotou ukazovala poslednú výmenu pri 370tkm, tak snáď niekto medzi tým vymenil :D Spravil som chybu že som mu dal mann filter, snáď si nezvykne na také kvalitné diely. Nechal som to riadne odkvapkať, požal celých 9 litrov.
Zaslepil som EGR, trošku umyl motor z predu. Klapka bola veľmi zanesená, žiaľ som nemal pri sebe egr cleaner, tak som iba oškrábal čo sa dalo. Dokončím nabudúce, keď budem dávať egr ventil úplne preč. Celé sanie je výrazne znečistené od oleja. Separátor mám doma, dúfam že som objednal správny, uvidíme či bude toľko oleja tlačiť do sania aj po jeho výmene.
Nové tesnenie išlo pod vákuovú pumpu, niekto to už opravoval silikónom, no viac tieklo z tesnenia okolo tela pumpy, ktoré už bolo tvrdé. Tiež som tú oblasť poumýval.
Vymenil som časť (okolo 3 litrov) chladiacej, niekto tam už nalial G12, tak som dal tú, nechcelo sa mi to preplachovať celé.
Pred koncom pri zapájaní váhy vzduchu som drgol do podtlaku do banky, ktorý v tom vypadol, skúsil som ho skrátiť a nasadiť späť ale ako bol tvrdý tak samozrejme znovu praskol, už som mal pozhasínané, tak som jebal nato a nasraný šiel domov bez túrb :D Zajtra zhodím sanie a vymením všetky podtlaky tak ako bolo v pláne. Tiež pomením ostatné filtre, dnes som stihol iba vzduchový, sranda je že zasa som našiel povolený spodný šrób na váhe vzduchu, celkovo na terťom bmw.
Vzduchový filter bol značky Fram, čo je pre mňa neznáma, tak neviem kde na stupnici sa nachádza medzi mann a starline.
Je cítiť že auto sa po odstavení egr pomalšie zohrieva, po 20km vyhodilo aj incerased emission, tak pôjdem to po novom roku dať povypínať.
Ráno to vyhodilo poruchu aktivního řízení, pozrel som do nádobky, kde bolo naliate až úplne po uzáver. Odsal som aby hladina bola na MAX. Farba oleja sa mi veľmi nezdala, mám podozrenie že tam niekto nalial ATFko :D Poodpájal som aj konektory na riadení či nie sú zaoxidované, nič som nenašiel. Po štarte pri ceste domov už kontrolka nesvietila a riadenie funguje. Tak uvidíme čo to bude za habaďúru, každopádne olej vymením.

Ešte sa ospravedlňujem za kvalitu foto, mobil som musel nechať doma tak som fotil s kalkulačkou.
Prílohy
20201211_160802.jpg
20201211_150832.jpg
20201211_150841.jpg
20201211_160832.jpg
20201211_124151.jpg
20201211_141738.jpg
20201211_160850.jpg
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [e60 535d] - Dream car

Sobota, 12. Decembra 2020, 10:45

Active steering ti väčšinou vyhodí, ak je slabá baterka (ak nemá inú chybu)
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [e60 535d] - Dream car

Sobota, 12. Decembra 2020, 10:54

Tak robilo aj mne a pocas jazdy samo zhasne
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [e60 535d] - Dream car

Sobota, 12. Decembra 2020, 15:51

Stačí, ak dáš 2x plný rajd tam a späť a pôjde - mne to tiež robilo, keď som mal už baterku pred smrťou....
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e60 535d] - Dream car

Pondelok, 14. Decembra 2020, 23:51

Práveže v pamäti závad je zapísaná chyba ohľadom riadenia. Momentálne to funguje v poriadku, toto budeme riešiť neskôr, tú chvíľu by to mohlo ísť ako má.
Dnes som pomenil podtlaky. Ako som už avízoval boli stvrdnuté na betón, takže som ich musel opatrne obrezať okolo ventilov aky šli odpojiť. Naštastie sa všetko podarilo bez ujmy, dokonca prežili okrem jedného aj všetky originálne plastové držiačiky. Podtlak z egr som úplne odstránil a zaslepil. Ventil som nechal zapojený bez hadičiek. Podtlak ku silentblokom som nevymenil, kvôli zlému prístupu. Neviem načo slúži ten ktorý ide do káblového zväzku na šoférovej strane, no ide to z rovnakého ventilu čo riadi silentbloky.
Palivový filter bol origo BMW s dátumom výroby 2016, peľové filtre si už tiež pýtali výmenu. Dal som obyčajné nie s uhlím však šetrenie v tomto projekte pretrváva.
Zase som mal príležitosť na vyčistenie zaolejovaných miest pod sáním, uvidíme či bude grcať z tesnení alebo zo záslepsiek po swirl klapkách.
Separátor oleja vyzerá katastrofálne, ten čo prišiel nepasuje pravdepodobne je to na 210kw verziu, preobjednal som zo 160kw, keďže podľa VIN mi našlo iba prázdny obal bez vložky.

Zapojil som emulátor airbagu, pomaly sa dostávame k čistej palubovke bez chybových hlášok. Tiež som si vyresetoval CBS ohľadom motorového oleja, filtra a celkovej kontroly. Ostatné som nechal ako bolo.
Pozrel som hneď aj tlak turba, skákalo tam 2,8-2,9bar vrátane atmosférického takže je to v sérií asi.

Dnes prišiel aj menič, do konca týždňa by som ho chcel vymeniť.
Prílohy
20201214_145528.jpg
20201214_133105.jpg
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
kiski
Príspevky: 589
Registrovaný: 19.7.2010
Auto: E61 530d, E87 118d
Kraj: Trenčiansky

Re: [e60 535d] - Dream car

Utorok, 15. Decembra 2020, 18:43

Padre, gratulujem. Tak máš novú hračku :) Inak furt ma máta to naše stretko, ale teraz v čase presudokorony to bude ešte ťažšie... Ja som tiež odvtedy, čo som poslednýkrát updatoval môj topic, nasypal cez 3 litre do Dorotky + plus sa mi stala jedna veľmi nebezpečná vec na ceste, ale o tom dakedy osobne :)
Retrofity svetiel, interiérov a zástavby CIC pre E60/61
 
Užívateľov profilový obrázok
Pilifo
Príspevky: 945
Registrovaný: 19.8.2013
Auto: BMW E61 530d
Kraj: Zahraničie

Re: [e60 535d] - Dream car

Utorok, 15. Decembra 2020, 20:49

kiski, však to trochu popíš, či išlo o tvoju chybu alebo zlyhala technika :o
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e60 535d] - Dream car

Utorok, 15. Decembra 2020, 23:59

kiski napísal:
Padre, gratulujem. Tak máš novú hračku :) Inak furt ma máta to naše stretko, ale teraz v čase presudokorony to bude ešte ťažšie... Ja som tiež odvtedy, čo som poslednýkrát updatoval môj topic, nasypal cez 3 litre do Dorotky + plus sa mi stala jedna veľmi nebezpečná vec na ceste, ale o tom dakedy osobne :)

Ďakujem :) Áno to stretko, už mi je blbé to stále odkladať, tak snáď sa to už podarí v najbližšej dobe :) Teraz si navyše môžeš vybrať ktorý z mojich wágenov chceš spoznať :D
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e60 535d] - Dream car

Streda, 16. Decembra 2020, 00:26

Tretí servisný deň priniesol nové poznatky aj malý posun vpred na ceste za schopným autom.
Pustil som sa do výmeny hydromeniča, hneď pri demontáži plechov od spodu som zistil nemilé prekvapenie v podobe utrhnutého stredového uloženia kardanu. Žiadna tragédia, hneď som objednal druhé, zajtra by malo prísť. Zaujímavé že to bolo takmer nebadateľné, autom malilinky tráslo/vibrovalo no na okreskách našich rozdrbaných to ani nebolo cítiť, iba na fakt rovnej ceste. Myslel som že to robia tie vybité poloosy, alebo má na tom podiel aj kaput hydromenič.
Takže som sa zmieril s tým že nový hydromenič dnes určite neodtestujem, neskôr som však zistil že aj tak by to nebolo časovo realizovateľné.
Demontáž prevodovky prebehla bez problémov. Nový hydromenič sa mi podarilo zaliať zhruba 2,2 litrami oleja. Objednal som pre istotu aj nové gufero na kľuku, no pôvodné je stále dobre tesniace, takže sa nevymenilo. Opäť som očistil plochy otečené od oleja, vyzerá to tak že všetko to tečie zo sania alebo záslepiek swirl klapiek. Ešte musím pojazdiť niekoľko desiatok kilometrov aby to bolo zreteľné.
Keď bola prevodovka vonku, mal som už pomerne pekný prístup ku štartéru, ktorý som samozrejme vybral a chystal sa vyčistiť a premazať. Tu sa však stretávame s druhým nešťastným zistením. Po rozobraní som zistil že plastové časti pod prevodovkou štartéra sú rozsypané a vysypali sa na stôl. Ešte som nezistil či sa to dá kúpiť samostatne, čistenie a premazanie som však dokončil a štartér založil späť do auta. Budem rád ak to vydrží pár štartov a neutrhne to plastové koliesko.
Prevodovku som osadil, sadla krásne, radosť robiť keď všetko ide ako má. Zhodil som vaňu, aj mechatroniku, vymenil prechodky, ktoré už boli veľmi stlačené. Vaňa bola značky vajko (vaico), takže už to niekto menil, aj olej vyzeral pomerne použiteľný takej svetlejšie hnedej farby. Stačilo mi teda prešróbovať samotný filter a vymeniť gumičku na vani. Teraz prichádza na scénu posledný problém dnešného dňa - prechodka. Kúpil som tiež zn. vajko, tesnenia na nej sú však príliš tlsté a po 15 minútovom boji ju tam narvať som zistil že tadiaľto cesta nevedie. Zobral som ešte starú, ktorá tiekal aby som sa uistil žé mechatronika je správne na svojom mieste, tá tam vošla bez problémov. V konečnom dôsledku som bol nútený použiť pôvodnú prechodku (zn ZF) a prehodiť vonkajšie dva O krúžky. Takto to tam horko - ťažko vošlo. Do budúcnosti vajko prechodku nebrať! :D Zobral som ju aj tak iba preto že som zabudol z autotechniku objednať ZF.

To bolo z dnešného dňa všetko, pokračovanie zajtra.
Prílohy
20201216_002820.jpg
20201215_183113.jpg
20201215_183113.jpg
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
ottap
Príspevky: 111
Registrovaný: 21.7.2009
Auto: Bmw X5 G05
Kraj: Prešovský

Re: [e60 535d] - Dream car

Streda, 16. Decembra 2020, 21:04

Prečo si nedal do prevodovky originál olej ZF?
Bmw X5 G05
Bmw X5 30d e70
Bmw 530d touring e39
Bmw 120d e87
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e60 535d] - Dream car

Streda, 16. Decembra 2020, 21:05

Deň 4:
Hydromenič vymenený. Prevodovke chvíľu trvalo kým sa rozdýchala, predsa má už svoje najlepšie roky za sebou. Keď si čiastočne sadli adpatácie je to lepšie. Radenie je hladké, otáčky nekolíšu. Podraďovanie je taktiež ok, okrem 2->1. Tam po zastavení je cítiť malé trhnutie, typický problém 6hp26, na X5 robilo presne toto isté len omnoho výraznejšie. Spravil som 40km, odsledujem čo to bude robiť ďalej, keď tak mám ešte v zálohe BG310 :D Alebo skúsim adaptácie mechatroniky zmazať.


Stredové uloženie staré som musel stiahnuť sťahovákom. Dosadaciu plochu som očistil a nové tam išlo v pohode naklepkať po obvode ložiska.

Štartér po vyčistení štartuje podľa očakávaní perfektne. Škoda tej rozsypanej časti. Nenašiel som samostatne dostupné tie kktiny, asi zoberiem teda celý repasovaný štartér.

Separátor oleja je tiež už konečne vymenený. Ukrutný boj povyrezovať a povyťahovať tesniace gumičky prirastené k veku ventilov.

Ďalšie budú v poradí poloosy a potom brzdy.


Low-cost uloženie kardanu Febi 35€
Prílohy
received_219142826404130.jpeg
received_219142826404130.jpeg (61.67 KiB) 913 zobrazení
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e60 535d] - Dream car

Streda, 16. Decembra 2020, 21:05

ottap napísal:
Prečo si nedal do prevodovky originál olej ZF?
Kvôli cene
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 812
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: [e60 535d] - Dream car

Štvrtok, 17. Decembra 2020, 06:41

to trhnutie mi robilo na 5hp24 e38 M62TU ,teraz mám druhú prevodovku z CZ za 250e a ta mrcha to nerobí je takmer dokonalá ,sem tam ako kedy sa zobudí inak radí za tu cenu famozne . Ja som dával už len originál olej aj filter , Inak kým si úplne prevodovka sadla trvalo jej to cca 3000km ,bohvie koľko kde ležala pred nahodením . :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e60 535d] - Dream car

Piatok, 18. Decembra 2020, 00:15

Deň 5, kapitola brzdy:


Tento servisný úkon som si plánoval na jednu návštevu dielne bez iných plánov (zvyčajne 6 hodín) a vedel som prečo.
Brzdy som rozobral, zistil som značku platničiek a hneď som vedel prečo ma chce volant pri brzdení vyfackať. Ten dôvod sa volá RoadHouse, značku kotúčov sa mi už nepodarilo zistiť, ale predpokladám že je rovnaká. Druhý šok prišiel po zhodení starých kotúčov, viac hrzde ako náboja, tak by sa to dalo opísať. Napadlo ma že by stačilo stávajúce kotúče nanovo osadiť a dalo by sa na tom jazdiť :D

Začal som s čistením náboja, krok jedna drátenný kotúč vo vŕtačke. Krok dva šmirgel P280, krok tri opäť kotúč.

Po očistení špiny a korózie z držiakov strmeňa som narazil na starý dobrý zub na kĺznej ploche platničiek. Po jemnom zbrúsení pilníkom som sa ukázalo že na vonkajšej strane je zúbok minimálny a dá sa ešte zbrúsiť. Vnútorná strana už v norme nebola. Vyvaril som to COčkom, následne obrúsil karbrúskou. Tu sa to veľmi dobre robí kvôli veľkosti, čiže karbína tam krásne vôjde. Bohužiaľ nemám taký tvrdý pilník aby som mohol obúsiť zvar ručne, vo výsledku plocha po obrúsení nie je dokonale rovná, avšak lepšie ako to bolo. Očistil som aj styčnú plochu voči tehlici.

Ďalej som stiahol piestiky strmeňa, teda jeden so sťahovákom a druhý blickami. Medzi stranami som pre istotu rozobral pol auta a pozrel na stav kvapaliny v nádobke. Tiež som očistil styčnú plochu strmeňa voči platničke. Mal som kúpené aj vodiace púzdra, po skúške tesnosti bolo ale zbytočné ich meniť, keď tie pôvodné sú v dobrej kondící narozdiel od e39 kde už pri 390tkm boli riadne vymačkané. Pôvodné sa teda iba očistili a namazali.
Na mazanie týchto vodítok/gumičiek používam Bosch superfit vazelínku. Na týchto brzdách sú vodítka dlhé a gumičky majú množstvo zárezov, nakladám to tam s malým šrobovákom + potriem samotné vodítka.

Nasledovalo finálne očistenie náboja, odmastnenie a ošetrenie medennou pastou. Odmastnil som aj dosadaciu plochu samotného kotúča. Ktovie či sú tie kotúče lakované tou metódou čo tu popisoval starynovy alebo to čínaň pred zabalením strekol striebrenkou.

Postupoval som podľa návodu a po skompletovaní a osadení kolesa som doťahoval podľa predpísaných momentov do kríža, začal som oproti skrutke ktorá drží kotúč. Posledný moment na dotiahnutie kolesa volím 130nm.

Po našlapaní brzdy som ich šiel hneď zabehnúť. Farba s kotúčov sa spiekla na hrbolce a bolo cítiť ako to bubnuje. Opatrne som to zbŕžďal asi 5km. Po odjazdených 20km platničky brzdia celou plochou. Super pocit keď to netrasie (zatiaľ), pôvodné kotúče boli tak KO že mykalo volantom aj pri brzdení v 40km/h.

Brzdovú kvapalinu by bolo tiež dobré vymeniť, no nemal som žiadneho komplica, takže toto spravíme inokedy.

Next step - poloosy



ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 40

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 99 neregistrovaných