... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 17:48

Zas ZF 5HP24 nie sú nejaký etalón v nekazovosti, síce každý ti povie, že ZFká sa nekazia, ale opak je pravdou....
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 17:55

Vsetko mechanicke sa kazi😂
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 18:28

e38flight napísal:
Tak to áno to máš pravdu prevodovka vydržala takmer 400 tisíc km ,už mám doma druhu , nie sú až tak drahé jazdené a sú stále dostupné ,ale rozhodne nie u nás svk ,ale CZ ,stále ma zaujíma skadiaľ si objednával tie elektro magnetické ventily , dôvod prečo sa menili neradila podla predstav ? 8)
Keď si prečítaš rozsiahli úvodný príspevok je to tam vcelku podrobne popísané, ale keď chceš ešte raz, už pri kúpe auta bolo cítiť strohé radenie 5 a 6 prevodového stupňa, nič srdcervúce no ja som taký špekulant že chcem aby aj na 16 ročnom aute všetko fungovalo ako má. Takže po príchode domov som prevodovke zmazal adaptačné hodnoty, po tomto 1krát padla do núdzového režimu, po preštartovaní ok, no začala kopať. Vymenil som olej, bez filtra, iba pár litrov čo vytieklo, mierna zmena k lepšiemu no núdzak a kopanie tam stále bolo.
Teraz po druhej výmene oleja (tentokát už 9 litrov) + prechodiek mechatroniky a solenoidov a po cca 800km prevodovka radí slušne, žiadny núdzový režim. No predsa sa nedá povedať že ide úplne perfektne, niekedy z pravidla dvojku alebo trojku potiahne a zaradí až pri 2500rpm, pri podradovaní pri jazde z kopca je viac cítiť keď podradí o 3 stupne (prvé 2 nie sú skoro vôbec cítiť) a pri jazde v kolóne (slimačia rýchlosť) keď zaradí potiahne auto vpred. Ale napriek tomuto sa natom úplne v pohode jazdí a o kopaní ani trhaní zatiaľ ani chýru.
Skúšam teraz jeden experiment s automatom v mojej e39, keď sa to podarí budem to aplikovať aj tu.
Ja nie som zastancom meniť poškodené diely za iné jazdené s otáznou životnostou a nabudúce keď sa mi pojebe automat dám ho opraviť, resp. pravdepodobne si to budem robiť sám kedže po poslednej skúsenosti ktorá má stála 2600€, prevodovka išla 2 krát tam aj späť a ide takmer rovnako nakkt ako pred repasom som usúdil že takýto repas zvládnem hravo aj sám a za zlomok ceny.
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 6. Septembra 2020, 19:39

Perfektná práca pochopil som tvoj zámer ,hlavne teda ten koniec ako píšeš o oprave za 2600e a človek nie je spokojný tak ako by očakával .Tie automaty vedia byť zaujímave , mne automat za celí jeho život čo som sním najazdil , ako som spomínal ten nájazd tri krát zle zaradil !!! , na tu porciu km v pohode , z jednotky až po pätku vždy super ,Najväčší problém ktorý som si všimol bol taký že z dvojky do jednotky to nebolo vždy to pravé a to určite ta drbnuta mechatronika ach ,slabina hp24 ,znalci už vedia ,poznajú túto achillovu patu ,už aj ja konečne :roll: ,Popravde povediac ako náhle pôjde auto do servisu na výmenu prevodovky , jednú funkčnú mám už doma ,ale ešte idem kúpiť druhú , teda budem mať tri prevodovky .Ach až ma to štve moje auto do servisu to sa mi nestálo 8 rokov . No automat nemám ako doma prehodiť nemám na to podmienky + ťažká prevodovka ,z tým som sa už zmieril . 8) Vždy som si nejak vedel poradiť z bežnou údržbou ,sem tam niečo náročnejšie a nikdy nebol problém . Ale na druhej strane sa teším ked si pôjdem po auto ,rozbitá prevodovka no rozbitá ako rozbitá tá bude čakať na mňa v kufri ,tiež pôjde na experiment ,vymením doma spojkový bubon A pár tesnení a zostane mi ako náhrada . Zároveň pevne tomu verí že ked bude treba jedného dňa tu prevodovku nahodiť a vyskúšať ju tak ona bude fungovať ,, PS tie automaty nie je to žiadna veda sú jednoduché na rozobratie aj skladanie , a dokonca sú aj na internete krásne videa pre rozloženie a zloženie prevodovky ,Rusi sú frajeri
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Pondelok, 14. Septembra 2020, 17:50

Autíčko jazdí a kazí sa, načo som ale už zvyknutý takže pokračujeme.
Nadišiel čas odstrániť EGR, číňan zas prekvapil a záslepky prišli rýchlo. Keďže mám EGR bez chladiča operácia bola jednoduchá, trubku som vyhodil von. Záslepku s tesnením som dotiahol šróbami z blata kt. boli pribalené, na ventil pristála záslepka a dotiahla sa pôvodnou sponou. Do hadičky bol tiež v balení kolík.
Rozdiel bežne nie je moc viditeľný, no v tomto prípade je a jasne. Po starom auto pri kickdowne alebo pri skoro plnom plyne slušne zahulilo, tak že to bolo pozorovateľné v späťákoch, odteraz už v spätných nevidím žiadnu dýmovú clonu a auto si podymkáva tak ako bežná EURO 3 :D

Ešte spomeniem podtlaky, doteraz som používal 3,2x7mm s vonkajším opletom. Teraz som nakúpil 3,5x7,5mm bez opletu. Tieto sa malinko lahšie nasúvajú a pritom držia stále dobre. Tie 3,2 často po čase prasknú kúsok za kolíkom na ktorom sú nasunuté, uvidíme čo povedia tieto.

Pôvodné prepadové hadičky popraskali a začali prepúštať naftu krásne na vrch motora. Vymenil som ich práve za spopínané kt. sú použité aj na podtlak. Jemnosť bola na prvom mieste keďže tie Tčka na vstrekoch sa ľahko lámu :D ale všetko prežilo bez ujmy.

Opravený kábel na snímači výšky vydržal len chvíľu, konektor bol prasknutý, tak som obejdnal opravnú sadu káblov s konektorom. Pre istotu som obejdnal aj nový snímač výšky, po oprave káblo som však na skúšku zapojil starý, ktorý funguje takže nový som vrátil. Svetlá už fungujú spoľahlivo.

Set na odstránenie EGR - 15€
Opravná sada káblov - 8€
Podtlakové/palivové hadice 1,30€/meter


ObrázokObrázokObrázokObrázok
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1876
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Pondelok, 14. Septembra 2020, 19:36

Zozen si silikonove hadicky pre podtlak a budes mat pokoj. :D
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco594
Príspevky: 441
Registrovaný: 26.11.2007
Auto: E91, E30
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Streda, 16. Septembra 2020, 08:12

Ahoj, nejaké fotky ako presne máš spravené tie výfuky by sa nenašli ? :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Sobota, 19. Septembra 2020, 10:50

Maco594 napísal:
Ahoj, nejaké fotky ako presne máš spravené tie výfuky by sa nenašli ? :)
ObrázokObrázokObrázok
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Sobota, 19. Septembra 2020, 10:52

ALAS napísal:
Zozen si silikonove hadicky pre podtlak a budes mat pokoj. :D

No rozmýšlal som nad tým, ale viacerí hovoria že tie silikónové teplom od motora príliš zmäknú a zmrštia sa tak že neprepustia podtlak, tak sa toho trošku bojím :D
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Sobota, 19. Septembra 2020, 11:25

No a keďže už týžden sa vozím na nových kolách, tak by sa aj patrilo priznať sa. Výber padol na R20, lebo som usúdil že pekné R19 nie sú :D
Styling 214, 275/40 & 315/35 obuté Hankooky na dojazd, neskôr pôjdu zimné na ktorých budem jazdiť furt.

Pôvodné styling 126 sú for sale aj na zánových gumách.
ObrázokObrázok
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1876
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [e53 X5 160kw] - nové trápenie

Nedeľa, 20. Septembra 2020, 13:20

Patres535 napísal:
No rozmýšlal som nad tým, ale viacerí hovoria že tie silikónové teplom od motora príliš zmäknú a zmrštia sa tak že neprepustia podtlak, tak sa toho trošku bojím :D
Asi zalezi ake kvalitne hadicky to su, resp. aka hruba stena, ja mam silikonove hadicky uz cez 3,5 roka a zatial bez problemu.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] Black On Black

Pondelok, 21. Septembra 2020, 19:34

Rakovina dostala očistnú kúru, už si to zaslúžila. Najmä keď sa opäť ukázala moja štastina s autami - vták mi osral šoférovu kľučku, tri dni som ju otváral s 1 prstom. Odkedy mám auto umývam ho iba druhý krát.
No a ruka v ruke s novým style black on black som prestrekol ľadvniky do čierneho plastidipu.

ObrázokObrázokObrázokObrázok
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
filipe46
Príspevky: 998
Registrovaný: 15.12.2015
Kraj: Žilinský

Re: [e53 X5 160kw] Black On Black

Utorok, 22. Septembra 2020, 06:50

Beading 1*
VW Golf R 2016 2.0TSI

Ex BMW 3er 2001 3.0d tour

Ex Audi A6 2013 3.0TDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11990
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [e53 X5 160kw] Black On Black

Utorok, 22. Septembra 2020, 10:59

beading by som povedal skor ze 5- :-D chce to nejaku ochranu na lak
ale inak jej to velice sekne, tie kola su brutalne, dlhodobo jedny z top kolies na E53/E70.. a full black moze byt tiez :-)
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Autor témy
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: [e53 X5 160kw] Black On Black

Pondelok, 28. Septembra 2020, 21:18

Fuxxo napísal:
beading by som povedal skor ze 5- :-D chce to nejaku ochranu na lak
ale inak jej to velice sekne, tie kola su brutalne, dlhodobo jedny z top kolies na E53/E70.. a full black moze byt tiez :-)
Chcelo by to určite, ten zachovalý lak si to zaslúži. To len jak som hnilý kkt a nemám ani veľa času nato. Dačo tam ponatieram snáď keď sa podarí.

Absolvovali sme geometriu, do auta som nadrbal 180kg závažia, 60 dopredu, 100 dozadu a 20 kufor + plná nádrž. Predtým som samozrejme rozhýbal excentre + namazal vazelínkou. Žiadna dráma, išlo to pekne roztočiť.
Nevyšli odklony vzadu však klasika na e53 :D tak sme to dali na oboch stranách do červených čísiel. Po geo som nastavil základnú polohu volantu, potom mi 4 krát pri rôznych situáciach blikala trakcia a nejako aj Xdrive pracoval, odvtedy sa to ustálilo a dúfam že mi nevyderie aktuátor rozvodovky :D. Neviem či meniť spodné hokejky alebo horné ramená, ale je možné že keby auto bolo prázdne tak by sa to dalo nastaviť jak má byť. Zatiaľ jazdím na takmer KO pneu + môj malý nájazd, takže neodsledujem ako ich derie. Auto je typicky čapaté odzadu, fotky nemám.
Inak pre info tieto R20 fúkam 2.2 predok, 2.4 zadok aby to nebolo tak tvrdé na našich okreskách a väčšinu jazdy kormidlujem volantom jak v amerikánskych filmoch čo ma to chce vyhodiť z cesty lebo na 50% trasách čo jazdím sú vyjadené riadne koľaje.
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 24 neregistrovaných