... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

bmwtt.sk
 
MetalSalmon
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 25.9.2019
Auto: BMW E46 318 Ci
Kraj: Bratislavský

318Ci 87kW dlho startuje + vynechava

Piatok, 11. Septembra 2020, 15:42

Ahojte,
Auto mi za studena dlho startuje (vid. video). Problem je iba pri prvotnom starte. Kazdy dalsi uz ide v poriadku. Do par sekund po nastartovani pri stududenom motore obcas prestane reagovat a skape. (nereaguje na plyn a otacky plynulo klesnu na 0).
Na zaklade rad co som sa docital som vykonal nasledovne:
  • vymena sviecok

  • kontrola tlaku palivoveho cerpadla

  • vymena vahy vzduchu

  • vymena senzoru snimaca polohy vackoveho hriadela

  • kontrola tesnosti

  • aditivum na precistenie vstrekov

  • vymena palivoveho a vzduchoveho filtra

  • vycistenie skrtiacej klapky

  • vycistenie snimaca otacok

  • vymena egr ventilu

  • jazdenie iba na benzin
  • tankovanie 100 oktanu
Diagnostika ukazuje chyby:
  1. P0412 - Secondary air injection solenoid A - circuit malfuncion -> toto predpokladam ze s tym nesuvisi




  2. P0340 - Camshaft positionsensor A, bank 1 - circuit malfunciton -> tento senzor som menil 2x, taktiez kabelaz som kontroloval, chyba sa objavi iba raz za cas.
Zatial nic nepomohlo ani trochu. Neviete v com by mohol byt problem? Na aute mam aj lpg, ktore je v bezchybnom stave.

 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 983
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: 318Ci 87kW dlho startuje + vynechava

Piatok, 11. Septembra 2020, 16:23

zalepene vstreky od LPG?
 
Užívateľov profilový obrázok
hello_its_jurja
Príspevky: 46
Registrovaný: 21.11.2019
Auto: E60 530dA 160kW '04
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 318Ci 87kW dlho startuje + vynechava

Pondelok, 14. Septembra 2020, 08:13

a tá kontrola tlaku paliva na rampe, koľko ti ukázala ?
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 318Ci 87kW dlho startuje + vynechava

Piatok, 18. Septembra 2020, 18:01

Diagnostika ukazuje chyby:
  1. P0412 - Secondary air injection solenoid A - circuit malfuncion -> toto predpokladam ze s tym nesuvisi
    Môže aj nemusí, v každom prípade môžeš mať problém na emisnej kontrole, lebo práve kvôli emisiám na voľnobehu to tam je.


  2. P0340 - Camshaft positionsensor A, bank 1 - circuit malfunciton -> tento senzor som menil 2x, taktiez kabelaz som kontroloval, chyba sa objavi iba raz za cas.
    Zatial nic nepomohlo ani trochu. Neviete v com by mohol byt problem? Na aute mam aj lpg, ktore je v bezchybnom stave.
    Môže s tým súvisieť aj snímač polohy kľukového hriadeľa prípadne chybná kabeláž alebo kontakt, či predretý kábel.Potom ešte palivový systém má spätnú vetvu a pokiaľ je nepriechodná, môžeš mať nestály tlak paliva na rampe. Taktiež akákoľvek netesnosť na bloku motora ako napríklad tesnenia ( viečko oleja, "O" krúžok na mierke oleja a pod.) môžu spôsobovať nestabilný voľnobeh.A dostávame sa k podstate a tou je ventil voľnobehu. Cez diagnostiku ho pár-krát otvoriť a zatvoriť (teda rozchodiť) a pokiaľ to nepomôže potom je potrebné ho vymeniť lebo nestíha reagovať na zmeny. Pri jeho plnom otvorení by sa mali zvýšiť otáčky tak na 2750-3000 ale on normálne pracuje v nižšom spektre a zrejme má už tak vysokú latenciu, že na malé zmeny kašle a preto to zdochne. Koniec koncov tie príčiny môžu byť aj viaceré lebo je to starý agregát a bez diagnostiky je fakt ťažko sa pohnúť, teda pokiaľ nechceš po každom pretočení vyberať sviečky a pozerať či sú mokré alebo suché a či ti to vôbec dáva palivo. Ale... aj vysoký prechodový odpor na konektore ktoréhokoľvek snímača to môže zapríčiniť takže najprv prečistiť spoje , oškrabať a vystriekať sprayom na kontakty.


  3. S LPG neviem, to patrí do autobusov a kto chce šetriť nech si kúpi radšej 3 valcovú Fábiu. Mimochodom to čo ušetríš na palive zaplatíš na katalyzátore. Má to vyššie teploty !
    Pri štartovaní skús stlačiť plyn tak do 1/3. Pokiaľ to naštartuje tak asi budeš mať problém s lambdami alebo RJ lebo si ten elektrický mozog myslí, že má brzdiť motorom a odpojí vstreky.
    No a podľa toho čo som si hore prečítal tak lambda bude asi tvoj favorit. Ich životnosť je 160 000 km podľa výrobcu ale na benzíne nie na LPG. Ono sa to aj tak prejavuje, že pred ich skončením životnosti sa zvýši spotreba, zle to štartuje a občas motorom trhne ako keby chcel zdochnúť (to je tým odpojením vstrekovania). Normálne majú mať napätie 0,45 V a podľa výfukových spalín pracujú v rozsahu 0 V až +1,0 V. Pokiaľ je sonda zanesená tak trvale vykazuje jeden napäťový stav bez ohľadu na reálne zmeny. Čo znamená, že kľudne ju môžeš mať trvale na napätí napr. +0,8V a potom si RJ upravuje zmes škrtením paliva lebo to vyhodnocuje, že zmes je bohatá.
    Vzhľadom na používanie LPG tu by som asi začal hľadať chybu !
Systém sekundárneho vzduchu má poruchu a teda výfukové splodiny nemajú dostatočný objem kyslíka pre následnú katalytickú reakciu. Zapaľovanie je mimo normu pretože údaje z polohy vačkového hriadeľa nie sú správne. Zrejme toto zanáša lambda sondy, opotrebováva katalyzátor či ho prípadne rovno zanáša nespálenými výfukovými plynmi čo môže znižovať aj jeho priechodnosť. Nepísal si ako jazdíš (pomer prejdených kilometrov plyn a benzín) ani štýl jazdy. Pokiaľ je to prevažne na plyn, a ešte v meste na 5 prevodový stupeň , v otáčkach okolo 1500 prípadne nižších, tak to je tá príčina ktorá spôsobila tvoj problém.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 9 neregistrovaných