... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
kiski
Autor témy
Príspevky: 588
Registrovaný: 19.7.2010
Auto: E61 530d, E87 118d
Kraj: Trenčiansky

E61 525d 130kW - pomoc s identifikáciou zvuku

Sobota, 15. Augusta 2020, 07:39

Zdravím všetkých, čo sú s nami :-k

Potreboval by som pomoc od tunajších odborníkov (...môj dvorný mechanik v tomto konkrétnom prípade bohužiaľ nepomohol, stáva sa...). Auto mi začalo pred nejakým časom - naozaj neviem, kedy presne, ale určite to už bude nejaký 1/4-rok - vydávať divný zvuk. Ja ho neviem identifikovať, vôbec netuším, odkiaľ by mohol vychádzať a čo by ho mohlo spôsobovať. Začne to robiť pri cca. 1300 - 1500 ot./min, a zrejme to robí stále aj pri vyšších otáčkach, len potom ho už nejak nepočuť, lebo sa stratí v aerodynamickom hluku a hluku pneumatík. Určite viem, že to nie je nič na podvozku, pretože to robí aj na mieste po zvýšení otáčok. Klimatizácia bola vypnutá, ventilátor vetrania tiež vypnutý. Osobne to počujem, až keď sa motor trošku zahreje. príde mi to ako možno nejaké ložisko, ale môžem sa mýliť. Problémom je, že ten zvuk nemení nejak extra svoju frekvenciu so zvyšovaním otáčok, aspoň pokiaľ som ho teda počul .Snažil som sa ho nahrať na mobil, a je to tam počuť, prepočuť sa nedá, to musí byť fakt človek hluchý.

Je to také prerývané hučanie, najlepšie ho je počuť od zhruba 30-tej sekundy záznamu. V prílohe je priložený, zabalený v rare, lebo inak má cca. 11MB.

Bol by som naozaj veľmi rád, keby ma niekto naviedol na správnu cestu, kde sa pozrieť, načo sa zamerať, čo to môže spôsobovať. Vopred veľká vďaka.

E61_525d_zvuk.rar
(4.99 MiB) 39 stiahnutí
Retrofity svetiel, interiérov a zástavby CIC pre E60/61
 
Užívateľov profilový obrázok
sandrito
Príspevky: 1906
Registrovaný: 29.8.2012
Auto: BMW e61 530d LCi
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: E61 525d 130kW - pomoc s identifikáciou zvuku

Nedeľa, 16. Augusta 2020, 07:42