... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
BMW318i
Autor témy
Príspevky: 210
Registrovaný: 12.6.2011
Auto: e46 318i Silver Bear
Kraj: Trnavský

e53 x5 r20 taha v kolajoch

Utorok, 10. Marca 2020, 12:20

caute , jedna sa o e53 x5 , mal som disky r18 na zimu rozmer 255/55 a auto vobec netahalo v kolajoch , teraz som obul letne r20 , predok 255/45 et 25 zadok 285/40 et 10 a zacalo to trochu tahat v kolajoch a ide aj tazsie volant , je to normalny jav kvoli sirke gum a et? alebo sa pri tej velkosti kolies sa prejavili nejake chyby podvozku
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Utorok, 10. Marca 2020, 13:35

Skôr by som povedal, že to je normálne. Keď prezuvam zo zimných na letné, rovnaký rozmer dokonca, tiež si mesiac zvykám na tú veľkú citlivosť v kolajach. A keď som nahodil k tomu 2 cm podložky, tiež sa to dosť zvyraznilo
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Utorok, 10. Marca 2020, 14:17

Je to tak ako pise undy. Vacsia sirka pneu a zaroven nizsi profil gumy zvysuje citlivost na kolaje. Runflat k tomu este pridava.
 
Užívateľov profilový obrázok
Gorgi
Príspevky: 926
Registrovaný: 20.4.2009
Kraj: Bratislavský

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Piatok, 13. Marca 2020, 12:32

hlavne tam mas zly rozmer pneu ak su to origo disky
 
Užívateľov profilový obrázok
Dawis
Príspevky: 433
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: BMW
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Sobota, 14. Marca 2020, 10:04

presne tak, 275/40 a 315/35 R20
tie valce tahaju to je jasne, neraz sa mi stalo ze ma stiahlo o meter vedla..takze radsej drzat volant poriadne
 
Jano77
Príspevky: 13
Registrovaný: 20.10.2019
Auto: BMW X5 E 70 ,173KW
Kraj: Prešovský

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Utorok, 17. Marca 2020, 19:38

Suhlasim,ale auto sedi na nich ako pribyteeee
 
Plazivec
Príspevky: 28
Registrovaný: 21.8.2019
Auto: BMW X5 e53
Kraj: Trnavský

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Štvrtok, 9. Apríla 2020, 06:53

Záleží aj v akom stave máš nápravy, silenty, ramená a spodný čap vzadu. Mne aj zadok lietal ako motorkár na moto, pekne presadal zo strany na stranu v zákrutách. Pomenil som všetko aj s tlmičmi a sedí ako pribité.
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1041
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Štvrtok, 9. Apríla 2020, 10:56

Mam a mal som vsetky tieto rozmery. Na nasich cestach 255/50R19 (pripadne aj dvojrozmer s 285/45R19) su asi najvacsie normalne sa spravajuce gumy na tieto auta.
20tky (runflat ne-runflat) su uz velke valce a su danou za to, ze pekne vyzeraju. Keby som nerobil nic ine, len tocil SK-DE apod. po dialniciach, tak mozno ano...
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
tepes33
Príspevky: 211
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Streda, 1. Júla 2020, 15:39

Ja som si nevedel dať rady s geometriou, kúpil som teda 275 a 315. Teraz lietam v koľajách ako píšete, ale zase geometria aj natočenie volantu je už správne.
Tu sa chcem opýtať, že čo môže spôsobovať kopanie do volantu pri prechode nerovnostiami, ked sa nedávno menili všetky čapy a ramená ?
Vôľa v riadení ? Repasuje to niekto ?

dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Streda, 1. Júla 2020, 15:40

Nízko profilové gumy, ich vlastnost
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Streda, 8. Júla 2020, 22:48

Co sa tyka komfortu a zaroven stability velmi zalezi od typu podvozku. A druhy dolezity faktor je hmotnost samotneho disku a tiez aj pneu. Na svojom (E71, adaptivny podvozok) som vyskusal 5 roznych sad kolies.

255/50r19 x4, standarny original disk + zimne Continental runflat, boli fajn na zimu ale kupodivu tazke a aj tvrde, komfort a stabilita priemerne.

255/50r19 + 285/45r19, odlahcene M disky z f15 + letne GoodYear runflat, stabilita ovela lepsia, dynamika vyborna a aj komfort vyrazne lepsi (dost citit nizsiu hmotnost prednych kolies), pri ostrejsich zmenach smeru (staci aj kruhovy objazd) stale menej stabilne, nadalej pri vyssich dialnicnych rychlostiach vyrazne citlive na bocny vietor a sklon k “plavaniu”

275/40r20 + 315/35r20, standarny original disk + Bridgestone Dueller runflat, tazke jak prasa, disk ale hlavne gumy, treba vyraznejsie tlacit na plyn, tvrde, malo komfortne, ostre zlomy na ceste zle filtruje, buchot, oproti 19” na dobrej a rovnej ceste vyrazne lepsie sedi v zakrutach aj pri vyssich rychlostiach, citlive na kolaje

275/40r20 + 315/35r20, odlahcovany disk serie Individual + letne Pirelli runflat, oproti predoslym 20” uspora hmotnosti az okolo 5-6kg na koleso !!!, dokonca lahsie ako predosle 19”, dynamika a stabilita vyborna, neplave, komfort lepsi ako na 19”, minimalny buchot na vyrazne ostrych nerovnostiach

285/40r20 4x, odlahcovany disk + zimne Pirelli NERUNFLAT komplet original set z M verzie, hmotnost porovnatelna s predoslymi Individual, jednoznacne najkomfortnejsie zo vsetkych, sice zimne ale hlavne NERUNFLAT, rozdiel zasadny, sedia len o malo slabsie oproti predoslym kvoli mensej sirke pneu vzadu, dynamika vyborna

Z vlastnej skusenosti preto doporucujem osadit co najlahsiu kombinaciu disk+pneu. Tazsie sa hladaju info o hmotnosti pneu, ale da sa najst v niektorych eshopoch a porovnat. Priklad spominane pneu 315/35r20 runflat Bridgestone 21kg, Pirelli 17,5kg. Cim novsi model tak zvycajne lahsie. Vymenou disk+pneu som isiel pri rovnakom rozmere z celkovych cca 40kg/koleso na cca 34,5kg neodpruzenej hmoty (19” mali cca 37kg, komfort zachranoval vyssi profil gumy). Lahsie sa auto rozbieha, taktiez tu hmotu sa aj lahsie ubrzdi, a tlmice maju tiez menej roboty odpruzit. Pri vybere pneu bez runflat sa da ist este o cca 2kg/pneu dole a komfort sa vyrazne zlepsi.
 
tepes33
Príspevky: 211
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Streda, 22. Júla 2020, 08:43

Pekne si to rozpísal, avšak si zabudol uviesť presné označenie pneu ktoré si testoval. Niečo ako ,, Continental ,, nestačí.
K tým váham či pneu či diskov sa snažím žiadať info od predajcov, ale zjavne nevedia čo to je - česť výnimkám.
Už dosť dlho hľadám najvhodnejšie pneumatiky, čiže jazdné vlastnosti, spotreba, tým pádom váha a ešte by som rád niekde zohnal testy opotrebovania, lebo ked pozerám tie ceny pneu. tak jedna má parameter spotreby E jazdy na vode C a cenu 350€, druhá má spotrebu B vodu B a cenu 220€ a čo je najkrajšie, tak väčšina neznačkových pneu má lepšie jazdné vlastnosti aj vplyv na spotrebu, ako značkové a pritom stoja tretinu ceny značkových.
Aby som tu nebásnil, našiel som dvojrozmer:
Bridgestone Alenza 001 275/40 R20 106 W RUN ON FLAT XL, *
Spotreba A, Voda A
Bridgestone Alenza 001 315/35 R20 106 W RUN ON FLAT XL, *
Spotreba A, Voda A
Ak klame predajca tak aj ja. Tie 315 sa nedajú momentálne zohnať.
Super na tom všetkom je aj to, že mám už 4 roky obuté zimné NEXEN ( presné označenie napíšem na jeseň - kolesá v servise ). Krásne mäkké, nenosí to po ceste ako iné, super zámer na snehu atd. dral som ich dve letá že ich už zahodím a tie gumy dranie nemajú, kdežto letné NEXEN som obrúsil za dve sezony.
Tiež som chcel riešiť hlučnosť pneu, ale to ma už prešlo, kedže tak praskajúci, vrzgajúci interiér ako je v BMW X5 som ešte nikde inde nezažil.
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Pondelok, 3. Augusta 2020, 13:58

k tým nexenom- 100% súhlas, už som to tu písal viac krát, absolútne žiadne tahanie v kolajách, po prezutí na letné si vždy mesiac zvykám...
 
tepes33
Príspevky: 211
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Štvrtok, 6. Augusta 2020, 08:58

Zdravím,
Práve testujem nové pneu. TOYO a to:
TOYO 275/40/R20 Y PROXES SPORT SUV XL
TOYO 315/35/R20 Y PROXES SPORT SUV XL
Spotreba ,, C ,, ... voda ,, A ,, ... cena super.
- žiadne ťahane v koľajách, krásne sedia na ceste, konečne sa nejdem priposrať z tej jazdy, nehučia len si pekne šuštia, spotrebu zatiaľ nemám výsledok, lebo jazdím krátke trasy, ale píše 8,1L a to E70, motor 3.0SD, 210KW, r.v. 2008
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: e53 x5 r20 taha v kolajoch

Štvrtok, 6. Augusta 2020, 10:14

Runflat citelne viac “tahaju” v kolajach ako nerunflat pneu (samozrejme porovnavame rovnaky rozmer). A aj medzi nimi byvaju rozdiely. Zial len vyskusanim sa da zistit a porovnat.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných