Sobota, 13. Júna 2020, 04:08
Nastavenie ručnej brzdy musí byť podľa návodu, tam ti nejaké povoľovanie nepomôže. Lamely musia byť práve že čo najbližšie k bubnu. Tam to vracia mechanika cez pružinu. Dotiahnutím lanka iba nastavuješ dĺžku chodu ručnej páky teda o koľko zubov cvakne kým dosiahneš plný účinok. Lenže aby si mohol toto nastaviť prv musíš mať v poriadku plávajúce strmene. Tie vlastne vystreďujú brzdovú čeľusť oproti kotúču. Na nich musí strmeň chodiť a musíš byť schopný rukou ním hýbať. To je tá dvojica válčekov čo ma na jednej strane závit a z druhej otvor na imbus. Toto musí byť dokonca namazané a uzavreté prachovkou, nehovoriac o tom že to nikto nemení a potom je problém.
Lebo plávajúci strmeň je základná konštrukčná súčiastka brzdy na ktorej to celé funguje ! Hydraulický piest máš iba z jednej strany ale pritláča brzdiace plochy z oboch strán na kotúč a to je možné práve (a len tým), že je tam ten plávajúci strmeň.
Kotúč a platnička je iba spotrebný materiál. Potom je potrebné venovať pozornosť tým malým plôškam a drážkam na strmeni v ktorých sa pohybuje kovový základ brzdovej platničky. Tam sa to zvykne vydrieť a pokiaľ to urobí nejaký zub pričom nová platnička nemá vždy rozmery starej môže ju na tom prechode zasekávať. Samozrejme v neposlednom rade mohla byť poškodená aj prachovka brzdového valčeka a celé to zahrdzavelo. Nuž to sa dá len tak zistiť že sa to rozoberie a to už je na repas strmeňa. Preto stále hovorím že kým vyhodíš strú súčiastku odfoť ju. Zopár ľudí vie poznať príčinu problémov podľa pôvodného stavu. Z nových bŕzd to nezistíš iba čo ich poškodíš. V tvojom prípade prehreješ kotúč a ten ti následne môže prasknúť alebo sa pokriviť.
To že máš problém s plávajúcim strmeňom poznáš podľa toho, že to po obvode disku narobí vydreté kružnice, a stáva sa aj že napríklad vnútorná strana nemusí vôbec brzdiť a je celá hrdzavá. Prípadne to brzdí iba na časti disku ako keby sa spriečila platnička čo je vlastne aj pravda lebo ju zadretý strmeň vykriví.
Aby si to teraz zistil v akom stave to je môžeš permanentnou fixou nakresliť čiaru od stredu k okraju disku ( cez celú brzdnú plochu ) hrubú aspoň 0,5 cm z oboch strán disku. A tým ako budeš brzdiť uvidíš kde to odmazáva čiaru, dôležité je aby to bolo rovnomerne. Aby si vylúčil problém s ručnou brzdou mal by si prejsť bez brzdenia pár km. To znamená, že keď nebrzdíš nohou musí to teplo vznikať na bubne ručnej brzdy a jej nastavenie je samostatná kapitola.
Ja tvrdím - strmeň,... v horšom prípade válček. Určite by som to rozobral, vyčistil a správne poskladal. Nie je dôvod aby tak jednoduchá a potrebná vec nefungovala správne !
Tiež je potrebné riadne očistiť dosadaciu plochu disku a kotúča od hrdze a rovnomerne dotiahnúť skrutky na kolese. Dosadacie plochy môžeme natrieť vazelínou skrutky však nie !
P.S.: Hádanka pre lepšiu náladu.
Z fyziky to má po celú dobu štúdia známku 3 a viac. Matematike to vôbec nerozumie. Čo to je ?
Mechanik v autorizovanom servise :)
Šoféra poznáš podľa toho v akom stave má brzdy. Dementa podľa toho aký veľký má spojler na kufri a koľko kokotpruhov na kapote. Smrtka nikoho nenaháňa ale pred každým stojí a čaká - či to ubrzdíš !