... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Nedeľa, 3. Mája 2020, 09:41

Ahojte páni tak skúsim aj tu lebo niekde ani za boha sa neviem dopátrať k tejto " záhade " .

Ako klasická e46 už aj ja mám problém s potečenými servo hadicami ( zasratá nádobka, hadice pod ňou , pokvápané až na altík atď ).

Takže je na čase to vymeniť spolu aj s kvapalinou a tu je moja otázka na ktorú neviem nájsť odpoveď. Akú značku hadíc a nádobky mám kúpiť ?
Prešiel som asi 10 strán príspevkov cez hladanie tu na fóre ohladom serva a všade sú iba problémy so servom, odvzdušňovanie, problémy s kvapkaním a výmena hadíc ale nikde žiadna značka.
Iba niekde niekdo spomenul že hadice na servo sa dajú urobiť aj Custom a jeden článok som videl že iba origo ale rád by som mal presný obraz.
Auto si snažím servisovať už vyše roka sám takže k mechanikom nechodím nakoľko to zatiaľ nebolo nič čo by som nezvládol a keď som sa opýtal tak nejakých tak buď to bolo " to je jedno " alebo " dones a urobíme " ... Rozdiel medzi origo sadou ( hadice + nádržka ) a neorigo sadou dákou meyle alebo topran je asi polovice ( origo cca 330€ a neorigo asi 150€ ) preto sa pýtam lebo rozhodne to nie je malý peniaz. Viem že niektoré diely ako snímače, a najlepšie aj hadice na vodu by sa mali kupovať origo lebo neorigo snímače blbnú a hadice sa rozsypú tak nerád by som dal 150€ za hadice a nádobku ktorá sa rozsype za pól roka ... no na druhú stranu ak máte niečo overené že táto značka je super , vymenil som ju pred 5 rokmi a ( 100 000 km ) a všetko suché pohoda tak tie ušetrené prachy si viem predtaviť minúť inde :)

Poprípade keď už neorigo dá sa to kúpiť ako takýto kit ? ako napr tu : https://www.oembimmerparts.com/BMW-E46-3-Series-Power-Steering-Hose-Refresh-Kit-p/32416764725kit.htm

Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Nedeľa, 3. Mája 2020, 15:02

A tečie ti z toho servo olej alebo motorový olej. Lebo to zvykne robiť iná príčina. A tou je časom stvrdnuté a prežraté tesnenie pod konzolou olejového filtra na bloku motora za 1 € ! Toť nedávno som menil to skurvené svinstvo a tvárilo sa to, že mokrá hadica na servoriadení. Tak reku či nechceš ušetriť :)
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Nedeľa, 3. Mája 2020, 16:29

Učite servo nádoba, jednak že je ona sama o sebe celá orosená, druhá vec že obe hadice od nej sú zasvinené, filter vzudchu ten box bol zo strany zaplieskaný a je to nakvápané aj na riadení a na spodnom dekli. Taktiež po dobu čo mám auto ( cca 6 rokov ) tak viem že žiadna z tých hadíc menená nebola, ani nádobka. Doteraz to však netieklo ani nesvinilo. Pritom motor bol pretesňovaný, takisto vanosi robené , tesnenia na olejovej vani aj pod hlavou sú možno rok - dva staré. Taktiež keď pozerám na ten border tak je to skôr servo olej ako motorový olej. Ale samozrejme ak je možné vymeniť tesnenie pod tou konzolou za 1 € tak by nebolo na škodu to vymeniť. Vieš mi ukázať na obrázku ETK ktoré máš na mysli ?

Taktiež vieš mi povedať do akej značky tých hadíc a nádoby by bolo dobré ísť ? máš nejaké vyskúšané ?

https://imgur.com/a/kIe5qd9
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Nedeľa, 3. Mája 2020, 18:07

V tvojom prípade č.6. ale : najskôr vystriekať motor alebo si ho nechať umyť a potom hľadať, lebo môžeš kľudne vymeniť to čo je dobré a nechať to zlé. Z hadicami na servo budeš mať asi problém ale dá sa to riešiť. Lebo hydraulické hadice sa vyrábajú aj na mieru, napríklad. A tým by som veril asi najviac ako číne v nemeckom obale od poliaka. Pokiaľ sa jedná o netlakovú hadicu tak je lepšie kúpiť metráž z obchodu ako odstatú 10 ročnú uloženku zo skladu nejakého akože predajcu ND. Je rozdielný prístup k servisu čo znamená, že či chceš dosiahnúť funkčnosť alebo originalitu. Nie vždy je originál lepší či vhodnejší. Ono totiž všetky gumové časti čo prichádzajú do kontaktu s olejom paradoxne časom stvrdnú vplyvom teploty. Potom sa ti stane, že to tečie po kvapkách, únik nebadáš ale auto máš ako starú V3S-ku.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Nedeľa, 17. Mája 2020, 08:37

Ahoj Janest, tak som ešte ďalej študoval, pozeral, pýtal sa a rozhodol som sa skúsiť tú lacnejšiu variantu. Vybral som si značku Lemforder a Febi ako som vedel ktoré hadice a nádoby zohnať. Rozhodol som sa aj že urobím to poriadne tak som si spravil taký mini projekt a vybral som celý predok von ( chladič, stenu , nárajník, svetlá proste veštko ) , našťastie som mal prázdnu klímu takže som to mohol dať von. Všetko špinavé som dôkladne vyčistil a tá strana pod servo nádobou bola najviac špinavá. No vyzerá to tak že aj za tým tesnením čo si spomínal je tiež olej takže je možné že tečie aj cez to. Keď už to mám takto rozobraté tak by bolo asi najrozumnejšie to vymeniť hneď teraz len moja otázka na teba ( alebo tu prítomných ) je, môžem vymeniť to tesnenie aj bez toho aby som vypúšťal olej z motora ? Lebo pozeral som videá aj na youtube ako sa to mení atď no zatiaľ čo som našiel všetci to robili pri výmene oleja. Jedno video som našiel kde to chlap komentoval aj v sekcií že on neodčerpával olej ani ho nevypúšťal iba to vymenil. Máš / máte s tým niekto skúsenosti ? Výmenu oleja mám až za cca 5000 km alebo cca 4 mesiace , preto sa pýtam. ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Pondelok, 18. Mája 2020, 05:50

Všetko čo je nad hladinou oleja vo vani môžeš meniť, vytečie iba to čo sám rozleješ. Určite to nebudeš meniť na horúcom motore a najskôr vyberieš filter, takže keby tam aj bol tlak tak klesne na nulu. Dokonca ani filter nemusíš vyberať ale musíš počítať s tým že tam nejaký olej ostal a bude ti s konzoly odkvapkávať. Takže veľkú handru podložiť a zabordeliš si to pri nasadzovaní. Takže ja by som rozhodne filter vybral a konzolu vytrel do sucha nech to pekne za sucha naložíš aby nevyzeralo po výmene ako v ruskom traktore. No tvoj agregát to ma trochu inakšie riešené a je tam potrebné vymeniť už aj tesnenie na tlakovej hadici lebo aj tú musíš odpojiť. Takže plus diel č. 10 dvakrát a plus tesnenie olejového filtra. Preto to robia všetci pri jeho výmene. Alebo kúpiť nový filter a vymeniť ho, tam tesnenia máš a nič zlého tomu neurobíš. Akurát pri výmene oleja budeš meniť filter znovu.
 
Užívateľov profilový obrázok
bizonik
Príspevky: 179
Registrovaný: 16.6.2009
Auto: BMW E46 330ci
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Pondelok, 18. Mája 2020, 08:27

Zdar, ja mam podobny problem, cela nadobka bola oleja. Po sviznejsej jazde na aute bol servo olej vsade. Mne celkom pomohla vymena tesnenia pod vickom, cena cca 5eur. Tecenie takmer prestalo, ale stale to nie je 100%. Co som pozeral tak odporucaju bud vymenit celu nadobku resp. vymenit vicko nadobky s tesnenim
BMW E46 330ci
Toyota Auris Touring HSD
BMW E91 318D EX
BMW E39 530Da EX
BMW E46 320D Touring EX
Alfa Romeo 146 1.6TS EX
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Pondelok, 18. Mája 2020, 10:04

Ahoj Janest, ďakujem za odpoveď, tie podložky pod tlakovú hadicu čo ide do vanosu mám kúpenú, ale tam sú 4x ( 2x hore a 2x dole ) takže mám 4 kúpené. Keďže mám celý predok von tak vyberiem celú tú konzolu a poriadne to očistím a potom zložím naspäť. Dúfam že to už bude všetko fungovať ako má :)
Dám potom vedieť ako to dopadlo.
 
filipe46
Príspevky: 998
Registrovaný: 15.12.2015
Kraj: Žilinský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Pondelok, 18. Mája 2020, 11:47

Dával som prelisovať nové hadice, ale na jednej bol restriktor a oni ho tam ani nedali, takže amatérizmus. Za ďaľšie zle zalisované, už popri lisovaných spojoch pretláča olej. Takže keby som to robil znova volil by som variantu ako ty
VW Golf R 2016 2.0TSI

Ex BMW 3er 2001 3.0d tour

Ex Audi A6 2013 3.0TDI
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Utorok, 19. Mája 2020, 13:34

Tak už je všetko počistené , ešte čakám na to tesnenie ktoré príde dnes poobede tak len pre ukážku ako to asi vyzeralo
Obrázok

Čo je zaujímavé je že tam nemám jednu kladku hore čo sa dáva na alternátor na hornú šróbu, čítal som že tieto M52 ky motory na začiatku vyšli bez tejto kladky a potom niekde v bulletine bolo že sa môžu dodať tak som ju pre istotu doobjednal a namontujem ju.

Po čistení to vyzerá asi takto s tým že bohužiaľ nemám hadicu s vodou ani vapku tak som to čistil rušne handry, kefky a odmasťnovače

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Samozrejme že pri čistená som to mal utesnené aby sa do motora nedostali nečistoty a takisto aj do tej konzoli
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Streda, 20. Mája 2020, 03:32

Tie napínacie kladky remeníc sú zdrojom pazvukov na každom motore a ich životnosť je úmerná kvalite ložísk. Pokiaľ chceš ďalší zdroj rušivého zvuku je to tvoja voľba. Ja by som ju tam nedal pokiaľ to nemá iné (technické) opodstatnenie. Tie napínacie kladky by som menil po cca 50-80 tis.km je to urobené hádam z blata alebo použil iné ložiská. Čo je však na škodu je to, že to nemôžeš po vyčistení natočiť aby si videl prípadný únik oleja cez napr. semeringy a pod. Je vždy lepšie prestriekať motor wapkou a potom pojazdiť aby si videl kadiaľ to tečie. Na tak zašpinenom motore to nemáš šancu zistiť a ostáva ti len dúfať že si trafil zdroj problému úniku oleja. Ale ináč "kalap dolu a paľec hore" :)
Čítam ešte opakovane tvoj príspevok a len pripomínam, že to tesnenie na konzole olejového filtra MUSÍŠ vymeniť. To je totiž príčina úniku oleja, lebo časom tá guma zostarne, ztuhne na kameň a začne prepúšťať tlakový olej ktorý potom vzlína po bloku a nabaľuje na seba nečistoty. Keď budeš vyberať staré tesnenie rýchlo pochopíš o čom hovorím, rozpadne sa ti na kúsky ako bude stvrdnuté.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Nedeľa, 24. Mája 2020, 09:18

Ahoj Janest, neboj tesnenie na konzole som vymenil ( zaujímavé je že nebolo vôbec tvrdé ani sa nerozpadávalo ), dokonca aj olejový filter a tesnenie na vrchnák olejového filtra. Už niekoľko dní je to zložené a zatiaľ to vyzerá super. Vodné hadice držia, servo hadice držia, vysoko tlaková hadica čo ide z konzoli do vanosu drží, všimol som si iba jednu vec a to že kvapká trochu olej z tejto šróby :

Obrázok

Tak som to dotiahol a idem to odsledovať ale zatiaľ musím povedať že sa táto oprava celkom podarila :) , ďakujem za pomoc
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Nedeľa, 24. Mája 2020, 18:30

Na skrutky existuje pečatiaca farba ako máš napríklad na PC či notebooku aby servisák vedel či s ním bolo manipulované. Alebo novú skrutku ak má vydretý závit či teflónovú niť na vodovody.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Výmena servo nádoby a hadíc e46 328i

Streda, 27. Mája 2020, 11:36

Dotiahol som tie skrutky a zatiaľ som nespozoroval žiadnu kvapku takže vyzerá že pomohlo. No chcel by som sa opýtať na tú pečatiacu farbu, vieš mi niečo bližšie k nej povedať ? Na čo presne je a napríklad aj značku. ? Nakoľko servisoval som niekoľko rokov notebooky, tablety atď ale pokiaľ viem tak tá pečatiaca farba ( modrá farba na skrutkách ) neslúži nato aby servisák vedel či bolo s notebookom manipulované. Nakoľko tá farba sa na skrutkách už dodávala ak sa kupovali nové skrutky, druhá vec že neviem čo podla nej by si chcel zistiť ( nikde v závitoch ani v ničom inom ti neodhalila že by niekto otváral notebook ) a dokonca sme mali aj prípady kedy sme sami otvorili fungl nové zariadenie ( nešlo zapnúť no klient mal citlivé dáta na HDD čiže nebola možnosť ich skopírovať a vymazať zo zariadenia ) vykonali sme zálohu a zmazanie dát, zatvorili sme zariadenie a odoslali do autorizovaného servisu a nestalo sa že by sme dostali spätnú väzbu že zariadenie bolo otvorené alebo manipulované. Dokonca jediná vec čo chráni pred takouto formou manipulácie sú nálepky cez šróby ( videl som pri Lenovo aj vonku na šasi že jedna diera bola prekytá nálepkov ) alebo potom dnu väčšinou šróbky na chladič na CPU alebo aj na niektoré HDD som videl. Takže ja si myslím že tá modrá pasta je tam iba nato, aby sa možno ochránil závit ak by sa tam dostala tekutina ( notebook zospodu môžeš položiť , poliať ) a neskorodovalo ti to a vedel si to odkrútiť. Preto ma zaujíma tvoj názor (vysvetlenie ) na pečatiace farby pri takýchto skrutkách na aute.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných