... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Bfansk
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 8.5.2018
Auto: E60 545i
Kraj: Žilinský

N62b44 Valvetronic adaptacia

Sobota, 16. Mája 2020, 08:15

Cavte. Vie mi niekto poradit ci je potrebne urobit adaptaciu valvetroniku po vybrati a namontovani VVT motorov?. Predpokladam ze adaptacia sa da spravit cez ista diagnostiku. Nemoze sa nic stat ak nastartujem motor bez adaptacie?
Dakujem za pripadne info.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: N62b44 Valvetronic adaptacia

Sobota, 16. Mája 2020, 14:53

Jasne ze sa robi cez ISTA, ale da sa spravit aj cez INPA. Vratane nastavenia minimalneho zdvihu ventilov. Nastartovat mozes kludne bez adaptacie. Ak nie je spravena, motor pobezi v rezime skrtiacej klapky a neprepne sa na mod valvetronicu (presne tak isto ako ked ho nastartujes studeny, bezi prvych tusim 30 sekund na tento rezim).
Adaptaciu samozrejme musis spravit pri zapnutom zapalovani a vypnutom motore - je to len to, ze motory vvt si nastavia koncove polohy samy. Na kratko to zabzuci a je hotovo. Potom mozes nastartovat a pockat kym motor prejde do rezimu VVT (otacky cca 550 s vypnutou klimou) a skontrolovat minimalny zdvih. Standardne by mal byt cca 0.8. Moze sa to tak nechat ale ak maju tie motory problemy s volnobehom, odporuca sa nastavit 0.3. To nastavenie mozes menit pocas chodu motora na volnobehu a sledovat... Potom je nutne ho ulozit. Vymazanim vsetkych adaptacii motora znovu skoci na povodnych 0.8.
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 983
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: N62b44 Valvetronic adaptacia

Sobota, 16. Mája 2020, 15:44

nekontroluje si motor koncove polohy vzdy pred startom?
 
Bfansk
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 8.5.2018
Auto: E60 545i
Kraj: Žilinský

Re: N62b44 Valvetronic adaptacia

Sobota, 16. Mája 2020, 19:54

Pohral som sa s tym v ISTA a podarilo sa. Adaptacia prebehla v poriadku, akurat ked som zmenil zdvih ventilov na 0.3, zda sa mi motor trochu menej kultivovany, ako keby viac triasol. Ale asi je to tymi nizkymi otackami.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných