... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Little player
Autor témy
Príspevky: 1216
Registrovaný: 27.8.2009
Auto: CD - ceckatý dorast
Kraj: Banskobystrický

Spravanie sa podvozku a riadenia

Pondelok, 23. Marca 2020, 20:37

Ahojte, mozno som zle hladal ale mam jednu otazku, pripadne ake su Vase skusenosti. Vyskusal som zopar BMW a niekedy rovnaky model s rovnakymi pneu sa uplne inak spraval na ceste, samozrejme ze stav rovnaky, vsetko vyservisovane. Stalo sa mi to na e36,e39,e46. Poviem priklad s e46, klasika na 225/45 r 17. Jedna mala povedzme presne riadenie, ale nebolo tak citit odozvu z vozovky, v kolajoch na ceste vobec neplavala a nebolo treba sa bit s volantom. Dali sa sirsie pneu a nieje ziadny problem, auto neplava sprava sa takmer bez zmeny. Druha velmi podobna e46 uplne odlisne vlastnosti. Riadenie je velmi presne ale brutal citit odozvu z cesty, treba sa bit s volantom niekedy, hrboly a mlaky maju tendenciu same vytocit volant, ako na autach bez serva, pritom servo funguje normalne. Pri zvoleni sirsich pneu je to este citelnejsie.
Moze to byt geometriou, alebo maju pouzite nejake ine servo... ? Jeden mechanik co sa tiez venuje BMW vravi ze plava kazda v kolajoch a na sirokych gumach vzdy viac. Ja ale vidim rozdiel ze nieco je skratka na niektorych autach inak.
J o z o

EX: E39 540i, E46 330ci, E92 330xi, E36 320i coupe, E60 530d, E31 850iA, E46 330ci, E30 320i, E39 540i 6q, E34 540iA ///M, E36 320i coupe, E36 325tds 180ps ///M, E36 320i coupe, E30 324d
 
mato2t
Príspevky: 42
Registrovaný: 25.5.2013
Auto: staré a bez duše
Kraj: Banskobystrický

Re: Spravanie sa podvozku a riadenia

Pondelok, 23. Marca 2020, 22:20

geometria a stav podvozku. Záleží aj či je sériový podvozok alebo nie. Inak mám podobné skúsenosti ako ty.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9078
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Spravanie sa podvozku a riadenia

Utorok, 24. Marca 2020, 06:28

1 - aby tie 2 auta mohli byt podvozkovo porovnatelne, museli by mat rovnake nove OEM podvozkove diely, tlmice atd., to asi ziadny 20rocny budar nema, cize tam vznika prvy rozdiel
2 - ako sa sprava riadenie je velmi zavisle od geometrie, chod s tymi 2autami na rovnaku geo nech to rovnako nastavia potom uvidis ako reaguje volant
3 - do e46 sa montovalo niekolko typov servocerpadiel s rozdielnym tlakom, kym s jednym je to preposilovane s inym to moze byt viac "sportove"
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Little player
Autor témy
Príspevky: 1216
Registrovaný: 27.8.2009
Auto: CD - ceckatý dorast
Kraj: Banskobystrický

Re: Spravanie sa podvozku a riadenia

Štvrtok, 26. Marca 2020, 07:25

Super, Viktor. Napriklad o tych roznych riadeniach som nevedel.
J o z o

EX: E39 540i, E46 330ci, E92 330xi, E36 320i coupe, E60 530d, E31 850iA, E46 330ci, E30 320i, E39 540i 6q, E34 540iA ///M, E36 320i coupe, E36 325tds 180ps ///M, E36 320i coupe, E30 324d
 
eld
Príspevky: 624
Registrovaný: 9.2.2010
Kraj: Trenčiansky

Re: Spravanie sa podvozku a riadenia

Štvrtok, 26. Marca 2020, 10:07

to co opisujes robia aj pneu, napriklad z mojich skusenosti a skusenosti okolia na BMW su gumy bez XL oznacenia nepouzitelne. Auto plava, taha ti volant kade tade a cele auto lieta po ceste. Ked pouzijes "extra load" gumy tak vsetky tieto priznaky zmiznu.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 14 neregistrovaných