... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

obchodna sekcia
 
Homey
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.9.2017
Auto: BMW X5 G05
Kraj: Bratislavský

Re: cistenie EGR na N57

Utorok, 24. Marca 2020, 12:47

Mitocross, ako si to nakoniec vyriesil a pri akych km pls? Dik
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1043
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: cistenie EGR na N57

Utorok, 24. Marca 2020, 18:24

Ahoj,
E70lci N57S 150t.km
Chcel som to urobit podla toho videa, takze najskor slo auto do Rija NR, lebo tam robia tie oriesky. Prijimaci technik mi na fotkach ukazal, ako prave robili jednu F01 (tusim cez 200 t.km), ktorej to krasne pomohlo - koniec dusenia a potrhavania za jazdy. Takze dohodnute - oriesky, nove sanie (lebo cistenie nerobia), kontrola/cistenie EGR okruhu, preventivna vymena HPFP - Fit servis pekna zlava na prace aj material.
Kontrola chladica EGR sa mojho motora netyka, lebo chladic je este ineho/starsieho prevedenia - nie je tam velmi co kamerou kontrolovat a nie je nachylny na tie poruchy. Chcel som povodne, aby to pozreli na moje naklady ked na moje nie je zvolavacka.
Nemam foto kanalov hlavy, ale poslal mi pocas dna video, kde bolo vidno ze oriesky vobec nie su nutne, robili by ich zbytocne, takze sa od toho upustilo, co usetrilo dost penazi, pretoze je to drahe (ofic. tusim 700-800€ a norma 5-6 hodin prace).
Sanie sa vymenilo za nove. EGR okruh trosku prestreknuty, ale nic zavazne tam vraj nevideli.
Tentokrat musim RIJA pochvalit za pristup.
Stav sania vidiet na prilozenych fotkach. Nie je to ani ok ani tragedia. Najhorsie klapky su tie na foto - to su tie hned za "kolenom". Ostatne smerom dalej na tom boli lepsie a lepsie.
Stare sanie som dal vycistit a nechavam ho, keby bolo potreba. Problem bol najst niekoho, kto to vycisti ultrazvukom. Nasiel som tri moznosti - nieco v KE, potom Bayern Partner (BMWzvolen.sk) a este jedneho pana z Rimavskej Bane ktory mal inzerat. Poslal som to tomu panovi a uz mam ciste sanie doma. Oska nie je vydrata ani inak poskodena (klapky este neprekonavali velky odpor), takze sa bude dat pouzivat dalej. Mozno ten ultrazvuk vlastne nie je potrebny, ked by to niekto vedel rozpustit v nejakom ekrazite...
Auto ide o trochu lepsie, zivsie. Stale obcas citit dychavicnost pri pomalsej jazde/potrebe zrychlit. Myslim si ze bud EGR zadrhava (vydrate vahadlo,videa najdes aj na youtube), alebo je EGR jednoducho aj tak prilis agresivne nastavene. Nasiel som, ze je na to dokonca servisny bulletin od BMW, kde znizia EGR flow cez diagnostiku. Je to aj oficialne riesenie pre tych, kto nechcu dat EGR off. To bude aj moja dalsia cinnost pri najblizsej servisnej prehliadke (alebo este predtym budem otravovat niekoho mimo toho) - vymenit EGR a nastavit viac cerstveho vzduchu podla toho bulletinu:

"Whilst cruising at higher speeds, typically on the motorway during constant throttle, there is an intermittent jolt like a misfire. the jolt / misfire / hesitation occurs once only.Typical speeds under which the complaint is present are; 1800 / 2000 rpm @ 60 / 70 mph
During cruising, EGR regulation takes place;- typically when re-applying the accelerator pedal. The actual air consumed by the engine increases but the measured value (actual value from HFM) does not rise proportionally in order for favourable fuelling to take place, this is because the EGR is open and an element of unmetered air negatively effects the calculated. The engine hesitates briefly as a result.

In the event of complaint, carry out the following;
- Adjust the EGR, adjust rate of fresh calculated during EGR to +40
- To do this use the service function of the DDE, adjust it by adding the value 40
- End with programming the DDE using the option in the ABL
- Following successful manipulation, let the vehicle assume sleep mode and then check the status of the EGR by entering the test module once more to ensure the value has taken place before carrying out a thorough road test.

Carrying out the above procedure does not constitute a fault with the engine as the wear
characteristics of the engine and ancillaries may necessitate the need to adapt the DDE running parameters accordingly.

It should however, be noted that the air and fuel system should be fault free prior to
adopting such a change.


Nazory klubakov su vitane.
Prílohy
DSC_0489m.jpg
DSC_0488m.jpg
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Homey
Príspevky: 32
Registrovaný: 26.9.2017
Auto: BMW X5 G05
Kraj: Bratislavský

Re: cistenie EGR na N57

Utorok, 24. Marca 2020, 21:46

Dik moc za info. Ak sa mozem spytat, kolko v Riji chceli za tie orechy?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných