... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
filipbielik
Autor témy
Príspevky: 74
Registrovaný: 20.7.2017
Auto: 525xD F11 (LCI)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

kontrola vozidla

Piatok, 13. Marca 2020, 11:48

Ahojte,
kratku dobu som majitelom F11 2014 LCI 525xD N47 197.000km a s autom som zatial spokojny, mam vsak dve otazky:

ROZVODY
Milion krat omielane, vsetko okolo toho viem - rovnaky motor len 20d som mal v F11 predtym a retaz som menil. Mam vsak otazku - na starom mi kazali menit rozvodovu retaz az ked ju pocut, zvuk tejto retazi poznam a zatial ju nepocujem. Vymenit ju vymenim urcite, sedelo by mi vsak, keby to nejaku dobu este vydrzi (cca. 2 mes.).
Bolo mi vsak od jedneho servisneho technika povedane, ze ju nemusi byt vobec pocut a ze moze prasknut aj tak.
Je to pravda? Ak ano, menil by som ju asi ASAP.
PALIVOVE CERPADLO
Je aj v tychto motoroch problemove palivove cerpadlo, ktore sa zanasa pilinami a zvysuje naklady? Na starej F11 som mal, bolo vsak bezproblemove, prezeral ho aj technik a piliny v nom neboli.
Ak je problemove aj tu, je tu niekto na fore z okolia BA, kto sa mi vie pozriet na toto cerpadlo (idealne aj rozvody) a povedat mi v akom stave su?

A trosku bokom - je este nieco na tomto aute, naco by som si mal dat pozor?
Dakujem za vase odpovede.
BMW 525xD F11 (LCI) | 160 kW A/T | 7/2014 | Luxury Line
» Imperial-blau brillant metallic & Leather Dakota/zimt-braun & BMW Style 454
» Harman&Kardan Sound, Panorama, Front & Rear Heat Seating, HUD, Navigation w/ RTI, DAB Tuner, Adaptive LED Light, High Beam Assistant, PDC, Tyre Pressure Display, Oil Monitor, Sports Leather Steering Wheel, Road Sign Detection, Active Pedestrian Protection, Trailer Coupling, Interior Mirror w/ Automatic-Dip, Ambient Light, Lumbar Support
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1040
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: kontrola vozidla

Piatok, 13. Marca 2020, 19:35

Rozvody: Tu chvilu to vydrzi. Ale potom rozvody preventivne vymen a budes mat klud. Na N47 to nie je az take drahe ako na niektorych inych motoroch.

Cerpadlo: Vsimol si si vedlajsiu temu? Kolega tam riesi katastrofu s cerpadlom na N47...
Ohladom cerpadla to nie celkom chapes. CP4/CP4.2 su vsade. Zlyhavaju kvoli nedostatocnemu mazaniu nakvalitnou/suchou/bio naftou. Potom oni same tie piliny vytvaraju. V autorizakoch vravia, ze 4.2 su na tom s odolnostou lepsie, ze su odpovedou na zvysujuce sa podiely biozloziek. Niekto tu hovori, ze je to to iste. Ty mas skusenost uplne opacnu, ze ti vydrzalo to starsie. Tak si opat musis vybrat medzi nervozitou z moznej mega opravy alebo vymenou a kludom. Repasovane cerpadla stoja z roznych zdrojov cca 750€. Nove v autorizaku s fit servisom (-20%) sa tomu cenovo dost priblizuju+2 roky zaruka.

Co dalsie: Pri tych km by si mal mat za sebou uz druhu vymenu oleja v prevodovke a minimalne jednu vymenu olejov v rozvodovke a oboch diferakoch.
EGR/sanie v pohode?
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
filipbielik
Autor témy
Príspevky: 74
Registrovaný: 20.7.2017
Auto: 525xD F11 (LCI)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: kontrola vozidla

Pondelok, 16. Marca 2020, 13:14

mitocross napísal:
Rozvody: Tu chvilu to vydrzi. Ale potom rozvody preventivne vymen a budes mat klud. Na N47 to nie je az take drahe ako na niektorych inych motoroch.

Cerpadlo: Vsimol si si vedlajsiu temu? Kolega tam riesi katastrofu s cerpadlom na N47...
Ohladom cerpadla to nie celkom chapes. CP4/CP4.2 su vsade. Zlyhavaju kvoli nedostatocnemu mazaniu nakvalitnou/suchou/bio naftou. Potom oni same tie piliny vytvaraju. V autorizakoch vravia, ze 4.2 su na tom s odolnostou lepsie, ze su odpovedou na zvysujuce sa podiely biozloziek. Niekto tu hovori, ze je to to iste. Ty mas skusenost uplne opacnu, ze ti vydrzalo to starsie. Tak si opat musis vybrat medzi nervozitou z moznej mega opravy alebo vymenou a kludom. Repasovane cerpadla stoja z roznych zdrojov cca 750€. Nove v autorizaku s fit servisom (-20%) sa tomu cenovo dost priblizuju+2 roky zaruka.

Co dalsie: Pri tych km by si mal mat za sebou uz druhu vymenu oleja v prevodovke a minimalne jednu vymenu olejov v rozvodovke a oboch diferakoch.
EGR/sanie v pohode?
Rozvody, olej v AT, olej v diferakoch a olej v rozvodovke dam vymenit.
Cerpadlo skusim dat prekontrolovat, vraj sa to da nejakym sposobom zistit v akom stave je.
A ci je ok EGR a sanie neviem, ale skusim to zistit :)
BMW 525xD F11 (LCI) | 160 kW A/T | 7/2014 | Luxury Line
» Imperial-blau brillant metallic & Leather Dakota/zimt-braun & BMW Style 454
» Harman&Kardan Sound, Panorama, Front & Rear Heat Seating, HUD, Navigation w/ RTI, DAB Tuner, Adaptive LED Light, High Beam Assistant, PDC, Tyre Pressure Display, Oil Monitor, Sports Leather Steering Wheel, Road Sign Detection, Active Pedestrian Protection, Trailer Coupling, Interior Mirror w/ Automatic-Dip, Ambient Light, Lumbar Support

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných