... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
MA-Macik
Autor témy
Príspevky: 7
Registrovaný: 21.7.2014
Auto: E46 320D FaceL(2002)
Kraj: Bratislavský

Studený spoj v ECU (RJ)

Streda, 22. Januára 2020, 12:03

Ahojte,

Mám e46 320d 110kw a už vyše roku ma hnevá motor, teda skôr elektronika. Pred rokom som bol s tým v servise a chalan mi povedal po niekoľkodňovej diagnostike, že problém je v RJ a že sa to pokúsi opraviť. Studený spoj. Auto šlo potom bez problémov, rok. Teraz pred zimou sa to znovu vrátilo. Skúsil som RJ otvoriť, našiel som miesto, ktoré opravoval (je vidno rozdiel od stroja a muniálnej práce :-) ) a preletoval som to ... tak isto som radšej preletoval druhú stranu tej súčiastky (foto možem potom pridať, nemám to odfotené teraz). Problém sa akoby trochu potlačil. Už to neblbne pri štarte. Problém sa prejaví asi po 15-20min jazdy, keď sa motor zahreje (predpokladám) a motor zhasne zničoho nič a svieti žhavenie, kontrolka DSC medzi budíkmi a ručná brzda. Nenaštartuje hneď, musím parkrát posnažiť a potom chytí a ide zasa pohode.

Teraz tie prejavy:
Ak teda zhasne motor a chcem znovu naštartovať (resp. viem, že nenaštartujem), tak po otočení klúča do polohy 2, svieti DSC medzi budíkmi, ručná brzda a ukazovatel teploty motora/vody lieta od MAX (chvílu sa tam podrží) po MIN (resp. po aktuálnu teplotu, ak je motor zahriaty). Ak otočím do polohy 3, tak sa motor točí, no nechytí ... musím niekolkokrát vypnuť a skúsiť znovu naštartovať.
Podľa chalana zo servisu ide o palivové čerpadlo, resp. chybové hlášky sa týkali iba toho. Takže mi ho vymenil dokonca aj s tryskami a až potom sa ukázalo, že je to pravdepodobne ten studený spoj.

tu prikladám totožné správanie: Kludne potom, ak sa mi to stane, natočím aj ja autentickú ukážku:
https://www.youtube.com/watch?v=mXsbxEisvPk


Vedel by mi niekto poradiť alebo aspoň dať nejaké možnosti, kde ešte by mohol byť problém? Či sa niekto tu z komunity orientuje aj na RJ, diagnostiku a podobné veci...
Prípadne skúsiť flash na inú RJ.


//OPRAVA:
Nevymieňal mi palivové čerpadlo, ale riadiacu jednotku vstrekov a aj tie trisky.
Takže môže to robiť odchádzajúce čerpadlo? Práveže keď to nejde naštartovať, tak nejde počuť čerpadlo, resp. len úplne krátko ... s velkými dobami pauzy ... a vtedy sa aj tak ten ukazovateľ teploty dá na maximum ... ako v tom videu
 
sarkan80
Príspevky: 16
Registrovaný: 26.2.2008
Bydlisko: Kosice

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Štvrtok, 27. Februára 2020, 00:38

Dobry večer,zaoberam sa opravami riadiacich jednotiek.Skadial ste?
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Štvrtok, 27. Februára 2020, 05:46

Ked otocis klucom a teplota vody ide na max znamená to ze DDE nekomunikuje
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Štvrtok, 27. Februára 2020, 06:54

Riadiaca jednotka vstrekov sa nachadza kde? :D Nie, cerpadlom to nebude. Vypadava ti DDE a to uz bud kvoli závade v nej alebo kvoli strate napajania. Treba to dat odbornikovi, nie menit vstreky
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Štvrtok, 27. Februára 2020, 09:06

O tych studenych spojoch - to nas ucili este za starych cias ked sme pracovali s trafopajkovackou. Studeny spoj vznikne nespravnym zapajkovanim a to ihned. Ak fungoval sto rokov, nemoze ostudeniet, moze iba prasknut, zhrdzaviet alebo zaoxidovat.
Tieto jednotky netrpia na take problemy. Skor bude odideny niektory z komponentov, CAN driver, alebo nieco podobne. Ten komponent co okolo neho letujete, treba vymenit za novy....
Pre RJ existuju rozne simulatory a testovacie systemy, kde je mozne simulovat ich cinnost a zistit v com konkretne je problem a danne komponenty vymenit.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Štvrtok, 27. Februára 2020, 10:16

Slovickarenie.. S poctom pripadov sa asi neda povedat, ze by tym trpeli ale stava sa to. A nic tam nebyva odidene, praveze to najbeznejsie zo spotrebnej elektroniky. "prasknu" spoje pod BGA puzdrom procesora. Reball a refllow na tom nik nebude robit pretože je tam vela veci okolo a z opacnej strany. Takze vymenit za druhu, klon. Nie tak davno bol este problem s flashovanim cez OBD tak sa to otvaralo a robilo cez BDM pripojenie na doske. Ked to otvaral debil, slusne tu dosku ponatahoval a na tento problem uz bolo zarobene dopredu.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Sobota, 29. Februára 2020, 19:21

starynovy napísal:
Slovickarenie.. S poctom pripadov sa asi neda povedat, ze by tym trpeli ale stava sa to. A nic tam nebyva odidene, praveze to najbeznejsie zo spotrebnej elektroniky. "prasknu" spoje pod BGA puzdrom procesora. Reball a refllow na tom nik nebude robit pretože je tam vela veci okolo a z opacnej strany. Takze vymenit za druhu, klon. Nie tak davno bol este problem s flashovanim cez OBD tak sa to otvaralo a robilo cez BDM pripojenie na doske. Ked to otvaral debil, slusne tu dosku ponatahoval a na tento problem uz bolo zarobene dopredu.

To nie je slovickarenie, su rozne poruchy spojov a kazda ma svoje pomenovanie. Studeny spoj vznika nespravnym spajkovanim, ked dojde k nedostatocnemu zmacaniu spajanych casi, alebo nedostatocnej teplote, pripadne pouzitie nespravneho tavidla alebo inej chemie. Predovsetkym pri rucnom spajkovani. Studeny spoj je rozoznatelny aj vizualne. Tazko nieco take vznikne vo vyrobe, kde sa spajkuje reflow metodou alebo metodou vlny.
Spravit reball na BGA alebo processor vymenit nie je ziadny problem na akejkolvek doske, je nepodstatne kolko je na nej komponentov a aj co je z opacnej strany. Musis mat nato profi masinu a aj prax. Myslim ze v DDE e46 ziadny chip v bga puzdre nie je. V roznych motorovych RJ bezne odchadzaju rozne komponenty, od vykonovych tranzistorov po rozne injection drivery, can interface apd apd..... Takze problem moze suvisiet kludne s vadnym komponentom a nie s prasknutym spojom.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Sobota, 29. Februára 2020, 19:45

Ach.. Ja hovorim realnu prax s EDC16 (DDE5 a 6), nie co všetko sa da a je mozne ci nemozne. Myslis si zle, vsetky varianty, teda C CP aj U maju rovnaký procesor a to MPC5xx v BGA puzdre. Je to roky znamy problem a aj ked sa to da, nikto to robit nebude kvoli cene pouzitej ECU a u tejto gen. relativne jednoduchemu klonovaniu.

Prax s mikroelektronikou mam 15 rokov, takze tu A4 obkecu, aj ked pravdiveho, mozeme nabuduce vynechat. :)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Sobota, 29. Februára 2020, 21:17

starynovy napísal:
Ach.. Ja hovorim realnu prax s EDC16 (DDE5 a 6), nie co všetko sa da a je mozne ci nemozne. Myslis si zle, vsetky varianty, teda C CP aj U maju rovnaký procesor a to MPC5xx v BGA puzdre. Je to roky znamy problem a aj ked sa to da, nikto to robit nebude kvoli cene pouzitej ECU a u tejto gen. relativne jednoduchemu klonovaniu.

Prax s mikroelektronikou mam 15 rokov, takze tu A4 obkecu, aj ked pravdiveho, mozeme nabuduce vynechat. :)

Neviem ci sa bavime o DDE5.... Ak sa bavime o DDE4, ziadne BGA tam nie je a problem ked jednotka nekomunikuje moze sposobovat vadny CAN interface.
Klobuk dolu pred tvojou praxou. V com takom si konkretne takuto dlhu dobu posobil, ak to nie je tajomstvo?
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Nedeľa, 1. Marca 2020, 07:05

DDE4 je EDC15C4 na 135/142kW M57. O com sa bavime je 110kW a 150kW s EDC16C31. Hovoris mi to tu ako keby som tych ECU priamo z E46 neupravil/neopravil vyse stovky. :D

Nakoniec, ta ECU je rovnaka akurat s inym budenim pre vstreky použitá az do dakeho 2009 ako DDE6.2 (EDC16CP31/35) stale ten isty obal, doska aj BGA procesor.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Nedeľa, 1. Marca 2020, 18:45

starynovy napísal:
DDE4 je EDC15C4 na 135/142kW M57. O com sa bavime je 110kW a 150kW s EDC16C31. Hovoris mi to tu ako keby som tych ECU priamo z E46 neupravil/neopravil vyse stovky. :D

Nakoniec, ta ECU je rovnaka akurat s inym budenim pre vstreky použitá az do dakeho 2009 ako DDE6.2 (EDC16CP31/35) stale ten isty obal, doska aj BGA procesor.

Tak ked si ich opravil okolo stovky, klobuk dole. Potom by si s opravou tejto nemal mat ziadny problem 👍
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Nedeľa, 1. Marca 2020, 19:00

Opravil/upravil pisem. Opravil daleko menej, doslova niekolko, pretože jedine co sa na tom oplati opravit su odpalene vykonove bosch ASIC.. Na počudovanie niesu skratuvzdorne takze pri blbnuti napr. s trojcestakom na turbe alebo predratych dratoch na DRV/MRV moze clovek prist o tento vystup. Dobre vedieť.

Ako tieto, kedze z druhej strany nic nieje, vymena s teplovzduchom je na pol hodiny aj s rozlepenim ECU. Este nejaké popichovanie o nicom? :)
Prílohy
SmartSelect_20200301-225806_Samsung Internet.jpg
SmartSelect_20200301-225806_Samsung Internet.jpg (82.5 KiB) 2145 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Pondelok, 2. Marca 2020, 17:27

Vysvetli mi jedno, preco by mal byt problem s vymenou bga procesoru? Ak sa ta doska da rozlepit z oboch stran, t.j. ze su dole kryty, nie je v tom absolutne ziadny problem. Problem by bol len v pripade zeby sa nedal odstranit/odlepit kryt jednotky z druhej strany dosky.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Streda, 4. Marca 2020, 13:45

Ja som nikde nenapísal, ze je to problém, ci ano? Ak ano moja chyba. Vsak vymenit BGA chip kdesi na mobile alebo grafike v ntb je ďaleko horsie. Proste sa to neoplati, o tom to je.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Studený spoj v ECU (RJ)

Štvrtok, 5. Marca 2020, 13:38

starynovy napísal:
Ja som nikde nenapísal, ze je to problém, ci ano? Ak ano moja chyba. Vsak vymenit BGA chip kdesi na mobile alebo grafike v ntb je ďaleko horsie. Proste sa to neoplati, o tom to je.
Ak mas zhanat nahradnu jednotku za ktoru zaplatis, vybavovat si klonovanie apd tak mozno by sa to oplatilo, Neviem aka je vysledna cena toho vsetkeho, ale pregulickovanie alebo vymena procaku bga by nestala viac nez 60-80eur. Za predpokladu ze sa daju bez problemov odstranit oba kryty jednotky. t.j. aj spodny. (Kvoli spodnemu ohrevu dosky).

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných