... všetko o BMW ...
Moderátori: salat, barabas, alfi666
gassgeber napísal:Ahoj... mal som tento istý problém pred rokom (boli tam original bmw oba termostaty) vymenil som ich za ďalšie original termostaty a teplota bola ako mala byt... no co svet nechcel tuto zimu zase dpč to isté. Tak som kúpil zase original termostaty a vymenil a zase teplota je ok. Nedávno som si pisal s jedným chalanom co mu tiez tak rýchlo odišli original termostaty. Smradľavé bmw smejdacke diely. Vazne som ich vždy kupoval v autorizovanom servise. Cca rok išli tip top a potom zase. A tam ma išli presviedčať, ze teplota 80-83 je ok. 😀 som ich vysmial. Mam ešte hlavný termostat doma ak by ho chcel niekto preskúmať prečo sa to deje. Vazne vyzerá ako dobrý, ale nie je. Keby mi to niekto hovorí, neverim mu, ale tiez sa mi toto dialo co tebe a po vymene teplota 88-90C ... pravdaže pri regenracii ide viac ako 90 C. Vážne nechápem preco to tak skoro ide do p.ce. Ono vyzerá ze nie je úplne zly, ale ako keby začínal pracovať nesprávne.Aenon ako si to poriešil? Oživím tému. Dnes vymenený hlavný ternostat originál BMW a vodná pumpa. Po skúšobnej jazde po diaľnici 140-150 teplota max. 85 stupňov. Skúsil som pridať na 180 km/h teplota 86 stupňov. Pri kľudne jazde drží 82-83... Na voľnobehu klesá pomaly na 77. Predošlý termostat bol ešte pôvodný, ten sa dostal pri svižnej jazde na 89 ale pri kľudnej jazde alebo na voľnobehu teplota motora išla dole kľudne aj na 80 stupňov. To bol dôvod výmeny. Ale tento nový sa nedostane ani na 87 stupňov. Ja tomu nechápem...napriklad pri 80 stupňoch vrchná hadica do chladiča (tá na šoférovej strane) horúca ale tá spodná do chladiča (na spolujazdcovej strane) studená to by potvrdzovalo že termostat je OK a ešte je okruh zatvorený, alebo sa mýlim? Kde sa to potom kurnik ochladzuje? Egr termostat nemá aspoň ho tam vôbec nevidím. Egr je off HW aj SW. Je to motor N47D20A, 320d predfl.
Mám na vás otázky:
1. Je to normálne že nový originálny termostat ktorý je na 88 stupňov nastavený udržuje teplotu motora 82-83.
2. Spustí sa pri takejto teplote regenerácia DPF?
3. Môže to mať na svedomí ten EGR off?
4. Alebo môže byť za všetkým teplomer chladiacej k.o.? Pričom ukazuje postupné stúpanie a ubúdanie teploty, žiadne extra skoky...
Na EGR off mám už nejakých 10 tkm nabehaných, DPF regenerovalo bez problémov zatiaľ na tom pôvodnom termostate, ktorý síce strácal teplotu ale vyšvihol sa aj na 89-92 pri vonkajšej teplote 1 stupeň a svižnej jazde.
Vďaka za odpovede. Bol som šťastný že sa mi to podarilo vymeniť spolu s tou pumpou bez problémov a potom 82-83 stupňov? WTF?
Dinnamo13 napísal:Ak mas dpf, tak ti nespusta regeneraciu a jw otazka casu kedy vyskoci kontrolka :)Ahojte,
aj ja mám M47 a či idem 50kmh či 100kmh či 200kmh, tak teplota chl. kvapaliny nevystupi nad 65st podla palubaku ale spotrebu mam do 6l/100km. Mam to nejak riesit ? Ma chybny termostat zasadny vplyv na niektore komponenty, ktore mozu odist casom ? dpf, egr atd.
Dakujem